Dopracowana strona internetowa zachęca do skorzystania z oferty, ale też skuteczniej przekazuje informacje na temat Twojej firmy. Dlatego musisz zadbać o dobrą prezentację, by użytkownik po włączeniu witryny wiedział, że jesteś godny zaufania, a usługi bądź produkty, które oferujesz, odznaczają się wysoką jakością. Dowiedz się, jak powinna wyglądać biznesowa strona internetowa, bo dzięki temu jeszcze lepiej podkreślisz swój profesjonalizm.
Nowoczesna i intuicyjna witryna www zwiększy Twoją wiarygodność u nowych użytkowników. Szczególne znaczenie ma to w przypadku biznesowych stron, gdzie pierwsze wrażenie decyduje o tym, czy internauta skorzysta z Twojej oferty. Pamiętaj o tym, że witryna ma odzwierciedlać Twój profesjonalizm, a także podejście do klientów. Dlatego zadbaj o każdy detal, by biznesowa strona zachęcała swoim wyglądem.
Spis treści
- 3 zasady dobrego wyglądu biznesowej witryny
- Jakie informacje powinna zawierać biznesowa strona internetowa?
3 zasady dobrego wyglądu biznesowej witryny
Jeżeli zastanawiasz się, jak powinna wyglądać biznesowa strona internetowa, by przyciągała uwagę i wzbudzała zaufanie, to po prostu skorzystaj z naszych porad. Dzięki temu dowiesz się, jak zmodyfikować lub stworzyć witrynę, która będzie naprawdę profesjonalna. W ten sposób wzrosną Twoje przychody, ale też zaczniesz być postrzegany, jako ekspert w swojej branży. Przekonaj się zatem, jak w prosty sposób stworzyć odpowiednie wrażenie.
Odpowiednia wielkość fontów
Czy wiesz, że zły dobór fontów może skutecznie zniechęcić do przeglądania strony? W końcu to właśnie fonty odpowiadają za czytelność tekstów, więc niewłaściwy rozmiar lub rodzaj fontów może naprawdę zniechęcić. Dlatego, jeżeli nie wiesz, jaki typ sprawdzi się najlepiej, to po prostu skorzystaj z popularnych i bezpiecznych opcji, typu font Roboto lub Lato – te dwa rodzaje gwarantują Ci czytelność, a przy tym wyglądają profesjonalnie. Możesz je połączyć z fontem serif, by nieco podnieść walory estetyczne witryny. Pamiętaj też o odpowiednim rozmiarze – optymalna jest wielkość 15-16 pikseli.
Obecność wyróżniających się elementów na stronie
Strona ma pomóc Ci w osiągnięciu konkretnego celu, dlatego zadbaj o skuteczne wyróżnienie poszczególnych elementów, które np. skłonią użytkowników do zaglądnięcia na inną podstronę. Będzie to również świadczyło o Twoim profesjonalizmie, a strona biznesowa stanie się czytelniejsza i skuteczniejsza. W tym celu skorzystaj z buttonów bądź banerów, gdzie zawrzesz hasła nawołujące do działania (tzw. call to action).
Zadbaj też o to, by na stronie pogrubić najważniejsze części tekstów. Pamiętaj, że użytkownik jedynie przegląda treść, dlatego ważne jest to, żebyś wyróżnił odpowiednie partie, które zachęcą do czytania. Zwróć również uwagę na to, iż wiedza jest oznaką Twojego profesjonalizmu, dlatego korzystanie z pogrubień na pewno wpłynie pozytywnie na Twój wizerunek.
Wysoka jakość zdjęć
Odpowiedni rozmiar i rozdzielczość zdjęć, które umieścisz na stronie biznesowej to klucz do sukcesu. W końcu to właśnie fotografie zwracają największą uwagę użytkowników. Dlatego tak ważne jest również to, żebyś wybrał obrazki dopasowane do Twojej branży – możesz też stworzyć ciekawy storytelling, co dodatkowo zachęci klientów do skorzystania z Twojej oferty. Pamiętaj również, że na profesjonalnej witrynie najlepiej sprawdzają się oryginalne zdjęcia, czyli takie, których nie znajdziesz na stronach konkurencji. Właśnie z tego powodu najlepszym rozwiązaniem są fotografie stockowe – płatny dostęp gwarantuje mniejszą popularność, dzięki czemu zwiększa się Twój profesjonalizm.
Jakie informacje powinna zawierać biznesowa strona internetowa?
Biznesowa witryna www musi być tworzona z myślą o osobach, które będą ją odwiedzały. Tylko wtedy będzie dla nich użyteczna i przydatna. Dlatego konieczne jest to, żebyś zadbał przede wszystkim o dostarczenie wartościowych treści. Takie informacje wzbudzą zaufanie wobec Twojej firmy, ale też zwiększają wiarygodność i profesjonalizm. Taki efekt możesz osiągnąć przy pomocy kilku najważniejszych informacji, czyli m.in.:
- Referencje – nic tak nie wzbudza wiarygodności, jak opinie poprzednich klientów bądź kontrahentów. To właśnie dzięki nim możesz udowodnić nowym użytkownikom, że Twoja oferta odznacza się wysoką jakością. Dlatego zadbaj o to, by na witrynie znalazło się kilka opinii na temat Twojej firmy.
- Dane kontaktowe – obecność danych firmy, a także dokładny adres siedziby na pewno przyczynią się do tego, że użytkownicy uznają Cię za godnego zaufania. Dodaj też mapę, która ułatwi dotarcie do Twojej firmy. Zadbaj także o to, by formularz kontaktowy był łatwo dostępny i znajdował się w kilku miejscach na stronie, np. w specjalnej zakładce i stopce strony.
- Polityka firmy – zadbaj o to, by znalazły się tam informacje dotyczące zwrotów, reklamacji, dostępnych form płatności i czasie dostawy. Łatwy dostęp do tych danych zwiększy Twoją wiarygodność, a przy tym ułatwi korzystanie z oferty. Zwróć również uwagę na to, iż biznesowa strona internetowa musi mieć osobny dokument z polityką prywatności, gdzie znajdą się m.in. informacje dotyczące plików cookies.