Gdy klient wchodzi na Twoją stronę, to nie chce długo zastanawiać się nad tym, gdzie znajdzie interesujący go produkt bądź usługę. Wszystko musi być jawne, proste, a przede wszystkim szybkie. To właśnie Ty musisz zadbać o intuicyjną nawigację, która jeszcze bardziej uprości użytkownikom korzystanie z Twojej strony. Nie wiesz, jak to zrobić? Zatem dowiedz się, czym jest nawigacja okruszkowa!
Breadcrumbs, okruszki chleba bądź po prostu nawigacja okruszkowa – bez względu na to, jakiego określenia użyjesz, to i tak nie zmniejszy się istota tego działania. W końcu to właśnie dzięki niemu sposób poruszania się po Twojej stronie staje się całkowicie przejrzysty, a przy tym mało skomplikowany – to z pewnością zmniejszy współczynnik odrzuceń!
Spis treści
- Czym jest nawigacja okruszkowa?
- Dlaczego warto korzystać z nawigacji okruszkowej?
- Jakie są rodzaje breadcrumbs?
Czym jest nawigacja okruszkowa?
Tak naprawdę breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa to po prostu ścieżka tekstowa, która zazwyczaj pojawia się na górze strony. Dzięki niemu użytkownik od razu wie, w jakim miejscu znajduje się na Twojej witrynie internetowej. W ten sposób może z łatwością dotrzeć do innej kategorii – zazwyczaj bardziej ogólnej. Kluczowe jest to, aby każdy element tej nawigacji był klikalny, a wtedy przedostanie się na inną podstronę, jest wyjątkowo proste i szybkie. Zauważ, że bardzo często z tego rozwiązania korzystają sklepy online z dużą liczbą kategorii.
Zastanawiasz się, skąd wzięła się nazw breadcrumbs? Po prostu zostawiasz po sobie okruszki, dzięki którym możesz z łatwością odnaleźć miejsce startu Twojej drogi.
Dlaczego warto korzystać z nawigacji okruszkowej?
Wiesz już, czym jest nawigacja okruszkowa, zatem teraz możesz przejść do zalet tego rozwiązania, a jest ich naprawdę sporo! Oczywiście najważniejszym atutem jest zwiększenie konwersji, a także ograniczenia współczynnika odrzuceń. To wszystko otrzymasz dzięki temu, że użytkownik nie będzie miał problemów z poruszaniem się po Twojej stronie. Sprawdź, co jeszcze może zapewnić Ci nawigacja okruszkowa!
Pozytywnie wpływają na SEO
Intuicyjna nawigacja po stronie to zaleta, którą docenią nie tylko potencjalni klienci, ale również roboty Google. Po prostu breadcrumbs ułatwia dokładną analizę struktury strony www, a przy tym wskazują na najważniejsze słowa kluczowe. Oprócz tego nawigacja okruszkowa pomaga w linkowaniu wewnętrznym, a przy tym je wzmacnia i znacznie ulepsza ich strukturę.
Zwróć również uwagę na to, że breadcrumbs są bardzo pozytywnie odbierane przez wyszukiwarkę Google. Nawet są uznawane za działania wspomagające pozycjonowanie strony www bądź sklepu internetowego. Dodatkową zaletą tego rozwiązania, które wpływa na SEO, jest to, że nawigacja okruszkowa może być widoczna w wynikach wyszukiwania Google.
Intuicyjna nawigacja
Bez wątpienia ogromną zaletą nawigacji okruszkowej jest to, że użytkownicy właściwie przy pomocy jednego kliknięcia mogą przedostać się na wybraną stronę. W ten sposób znacznie skraca się czas poruszania po stronie, co dodatkowo zachęca odbiorców do skorzystania z Twojej oferty. Pamiętaj, że standardowo potencjalni klienci poświęcają Twojej witrynie zaledwie 5-8 sekund, jeżeli w tym czasie ich nie zachęcisz, to tracisz swoją szansę. Dlatego spraw, aby poruszanie się po stronie stało się Twoim atutem, który przyciągnie uwagę użytkowników.
Wygoda dla użytkowników
Oczywiście ogromną zaletą breadcrumbs jest to, że zwiększają wygodę użytkowników, w trakcie korzystania z Twojej strony. Po prostu każdy krok mogą wykonać wręcz intuicyjnie, dzięki czemu nie muszą długo zastanawiać się nad tym, jak wrócić do wcześniejszych zakładek czy podkategorii. Zauważ także, iż nawigacja okruszkowa zapewnia intuicyjne rozpoznanie danej sekcji. Odbiorca od razu wie, czy znajduje się na stronie głównej, zakładce konkretnej kategorii, podkategorii bądź produktu.
Pamiętaj, że o największą wygodę odbiorców zadbasz wtedy, gdy umieścisz nawigację okruszkową na górze strony – pod nazwą produktu. To właśnie tam intuicyjnie odbiorcy szukają linków do wcześniejszych podstron. Poza tym ta przestrzeń jest najlepiej wyeksponowana, więc trudno ją ominąć w trakcie przeglądania witryny.
Zwiększenie rozpoznawalności marki
Zauważ, że nawigacja okruszkowa zapewnia mnóstwo korzyści, a w tym wpływa pozytywnie na wizerunek Twojej marki. Po prostu łatwość poruszania się po serwisie sprawia, że odbiorcy zaczynają kojarzyć Cię z profesjonalizmem. Doceniają również fakt, iż zależy Ci na budowaniu nieskomplikowanej witryny. Przy tym mogą zrobić u Ciebie zakupy w ciągu dosłownie chwili. Poza tym prosta nawigacja przyciąga na Twoją stronę jeszcze większą liczbę odbiorców.
Jakie są rodzaje breadcrumbs?
- Oparte na lokalizacji bądź hierarchii – kluczowe jest nawiązanie do lokalizacji danej podstrony. Ten rodzaj jest bardzo popularny i chętnie stosowany na stronach www i blogach firmowych.
- Oparte na atrybutach – ta dynamiczna nawigacja okruszkowa jest chętnie wybierana przez sklepy, gdzie możliwe jest wyszukiwanie przy pomocy filtrów. W ten sposób odbiorca bardzo szybko dowiaduje się, w jakim miejscu się znajduje.
- Oparte na historii – pokazują ścieżkę, jaką przebył odbiorca. Jest rzadko stosowany ze względu na konieczność powielania wielu znaków, co źle wpływa na SEO.