Zastanawiasz się, jaki moment jest dobry na rozpoczęcie sprzedaży internetowej? Tak naprawdę nie ma idealnego momentu, bo wiele zależy od tego, co chcesz oferować. To właśnie asortyment powinien nakierować Cię na najlepszy czas. Coraz częściej przedsiębiorcy rozpoczynają swoją działalność latem. Jednak zanim to zrobisz, przekonaj się, czy warto otworzyć sklep internetowy w wakacje!
Lato jako pora roku ma mnóstwo zalet i wad, jeśli chodzi o moment na otwarcie sklepu online. Dlatego, dopiero gdy je poznasz, a następnie porównasz z własnym biznesplanem, to przekonasz się, czy warto rozpocząć sprzedaż w wakacje.
Spis treści
- Korzyści z otwarcia sklepu internetowego w wakacje
- Wady otwarcia sklepu online w wakacje
- Kiedy warto otworzyć sklep online?
Korzyści z otwarcia sklepu internetowego w wakacje
Duże zapotrzebowanie na sezonowe produkty
Latem to jeden z tych okresów w ciągu roku, kiedy znów zwiększa się sprzedaż. Choć czasem trudno jest przewidzieć, kiedy dokładnie nastąpi szczyt. Przede wszystkim wiąże się to z wyjazdami na wakacje dużej części społeczeństwa. Jednocześnie sprzyja to sezonowym zakupom, które są związane właśnie z podróżowaniem, spędzaniem czasu wolnego na świeżym powietrzu oraz radzeniem sobie z wysoką temperaturą. Zatem jeśli chcesz sprzedawać takie produkty, to z pewnością znajdziesz rzesze klientów. W takim przypadku sprawdzi się też kampania Google Ads, ponieważ pozwoli Ci wypromować te najbardziej pożądane towary.
Dobry moment na przygotowanie do jesieni i sezonu świątecznego
Zastanawiasz się, czy warto otworzyć sklep internetowy w wakacje, jeśli chcesz sprzedawać bardziej uniwersalne przedmioty typu zabawki dla dzieci lub sprzęty sportowe? Oczywiście, że tak! W końcu wiele z tych produktów przez cały rok znajdzie nabywców. W dodatku lato to dobry moment, aby zacząć myśleć o działaniach marketingowych, nakierowanych na jesień i zimę. Dlatego, choć w niektórych przypadkach nie zanotujesz dużej sprzedaży, to jednocześnie zyskasz czas na pozycjonowanie, optymalizację strony, jej zmodernizowanie, dodanie tekstów oraz stworzenie lojalnej społeczności.
Wady otwarcia sklepu online w wakacje
Zainteresowanie sezonowymi produktami i usługami
Trudno będzie Ci rozkręcić biznes latem, jeśli chcesz sprzedawać produkty, które nie są związane z tym sezonem. W końcu w trakcie wakacji odbiorcy są nakierowani na konkretne towary czy usługi np. meble ogrodowe, grille, przenośne lodówki, klimatyzacje, krajowe i zagraniczne wycieczki, miejsca noclegowe czy bilety na różne imprezy plenerowe. Choć oczywiście najbardziej uniwersalne produkty zawsze będą cieszyły się powodzeniem, to jednak może obniżyć się zainteresowanie niektórymi z nich. W takim przypadku najlepiej zrobisz, jeśli dodasz do swojej oferty również sezonowy asortyment i zaczniesz przygotowywać się do momentu w ciągu roku, który jest najważniejszy dla Twojego biznesu.
Spotęgowane wymagania odbiorców
Duża mobilność odbiorców sprawia, że latem ich potrzeby zakupowe są jeszcze bardziej specyficzne. Nie ogranicza się to jedynie do rosnącego zapotrzebowania na konkretne produkty. Przede wszystkim dotyczy to sposobu realizowania zleceń. Pamiętaj, że w trakcie wakacji odbiorcy chcą jeszcze szybciej otrzymać zamówienie, dlatego tak bardzo zależy im na ekspresowej wysyłce. Poza tym często nie mają czasu, aby długo czekać na odpowiedź czy wyjaśnienie wątpliwości. Zamiast tego wybiorą Twoją konkurencję. Dlatego, jeśli zastanawiasz się, czy warto otworzyć sklep internetowy w wakacje, a do tego chcesz zapewniać sezonowe produkty, to przygotuj się na szybkie tempo pracy. Jeśli sobie z tym poradzisz, to na pewno zyskasz uznanie klientów i chętnie będą do Ciebie wracali. Jednak zbyt wolna realizacja zamówień może zepsuć opinię na Twój temat – niejednokrotnie przeżywały to sklepy w trakcie wzmożonego zainteresowania swoją ofertą.
Kiedy warto otworzyć sklep online?
Wiesz już, jakie są zalety i wady otwierania sklepu internetowego latem. Dlatego powinieneś doskonale zdawać sobie sprawę z tego, że nie ma jednej zasady, która powie Ci, kiedy powinieneś zacząć rozwijać sprzedaż online. W końcu to zależy przede wszystkim od tego, jakie są Twoje oczekiwania, cele, a przede wszystkim, co chcesz oferować. Jeśli stawiasz na produkty i usługi tak popularne latem, to stosując sezonową reklamę, możesz liczyć na spory sukces. Poza tym, jeśli masz dobry plan oraz bardziej dalekosiężne plany, to przekonasz się, że sezon wakacyjny stanowi bardzo dobry moment na przemyślenia i realizację pierwszych założeń.
Po prostu pamiętaj o tym, że nie warto czekać na idealny moment na otwarcie własnego biznesu internetowego. Zawsze napotkasz jakieś przeciwności, ograniczenia czy trudności, które mogą Cię skutecznie hamować. Pewność poczujesz dopiero wtedy, gdy przygotujesz dobry plan i wykonasz badanie rynkowe. Dzięki temu dowiesz się, czego oczekują od Ciebie klienci. Do tego przekonasz się, kiedy najchętniej są sprzedawane oferowane przez Ciebie produkty lub usługi. Dopiero takie działanie wskaże Ci dobry moment na otwarcie sklepu internetowego.