Wiedza

Czy warto dodawać referencje na stronie?

Ile razy zastanawiając się nad zakupem, skorzystałeś z opinii innych ludzi? Jak często ich zdanie wpłynęło na Twoją decyzję zakupową? Zapewne niejednokrotnie, zatem widzisz, że referencje poprzednich klientów potrafią doprowadzić do zwiększenia bądź zmniejszenia zainteresowania danym produktem lub usługą. Nadal masz wątpliwości, czy warto dodawać referencje na stronie internetowej? Zatem poznaj kolejne powody, które za tym przemawiają.

Często właściciele witryn www korzystają z tzw. social-proof, co można rozumieć, jako społeczny dowód bądź potwierdzenie jakości i umiejętności. Zazwyczaj przybierają postać referencji, opinii oraz ocen. Dowiedz się zatem, czy takie działanie może Ci przynieść korzyści.

Spis treści

Dlaczego warto dodawać referencje na stronie?

Dlaczego warto dodawać opinie na stronie www?

Zwróć uwagę na to, że korzystanie z opinii innych osób, często wynika z postawy konformistycznej. W związku z tym ktoś podejmuje taką samą decyzję zakupową jak poprzedni klient. Wystarczy pozytywne wrażenia i dobry komentarz bądź referencje, by konsument zyskał pewność, że dokona prawidłowego wyboru. Właśnie z takich postaw możesz czasem korzystać, a pomogą w tym referencje, komentarze itp.

Zauważ jednak, że istnieją również inne powody, dla których warto umieszczać opinie na stronie internetowej, np. fakt, że jest to jeden z najważniejszych elementów na stronie www. Pamiętaj tylko o tym, by nie dodawać fałszywych referencji. Jeżeli klienci to odkryją, to nie tylko zyskasz negatywną opinię, ale również stracisz klientów. Dlatego stawiaj na autentyczność i przyjrzyj się powodom, dzięki którym dowiesz się, czy warto dodawać referencje na stronie.

Pochwalisz się cenionymi klientami

Masz wielu klientów, a wśród nich są też tacy, którzy są znani i cenieni przez opinię publiczną? W takim razie musisz się tym pochwalić! Dzięki temu zyskasz wiarygodność, ale również będziesz utożsamiany z wyższą jakością usług lub towarów. Wtedy w podświadomości potencjalnych klientów bądź współpracowników pojawi się pewność, że skoro poradziłeś sobie ze spełnieniem wymagań tak znanej i cenionej marki, to na pewno z ich zleceniem też dasz sobie radę.

Zwróć także uwagę na to, że nie wszyscy użytkownicy odwiedzający Twoją stronę przeczytają wszystkie opinie, jakie tam zamieścisz. Zazwyczaj tylko przeglądają treść, dlatego ważne jest to, by były tam elementy, które na dłużej przyciągną wzrok, np. nazwa znanej firmy.

Wzbudzisz zaufanie

Referencje wzbudzą zaufanie klientów

Zawsze opinie poprzednich klientów, które umieszczasz na stronie, mają pozytywny charakter. Dzięki temu udowadniasz, że konsumenci byli zadowoleni ze współpracy z Tobą lub cieszą się, że wybrali oferowane przez Ciebie produkty bądź usługi. W ten sposób stworzysz wrażenia firmy, której można zaufać.

Zadbaj o to, by referencje były zróżnicowane i mowa w nich było o różnych zaletach, np. terminowej realizacji zleceń, wysokiej jakości sprzedawanych towarów bądź łatwym kontakcie. W ten sposób zainteresowane osoby zyskają dodatkowe argumenty przemawiające za rozpoczęciem współpracy.

Wykreujesz pozytywny wizerunek marki

Pamiętaj również o tym, że referencje to kolejny sposób na wykreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Mają na to wpływ poprzednie dwa powody, o których mogłeś przeczytać. Oprócz tego opinie udowodnią, że Twoja firma jest poważana, ma innych klientów, a Ty masz doświadczenie w swojej branży.

Dodatkowym atutem jest sam fakt, że poprzedni klienci zechcieli poświęcić Ci swój czas i napisać swoją opinię. Zazwyczaj tak się dzieje tylko w dwóch przypadkach – gdy ktoś jest bardzo zadowolony lub wręcz przeciwnie, gdy jest naprawdę niezadowolony. Dzięki temu zyskujesz opinię firmy, dla której warto napisać referencje.

Jak zdobyć referencje na stronę?

Jak można zdobyć referencje od klientów?

Powinieneś zdawać sobie sprawę z tego, że jeszcze przed skorzystaniem z pozytywnego wrażenia, jakie stwarzają referencję, musisz najpierw je zdobyć. Zazwyczaj najlepszym sposobem jest po prostu wysłanie wiadomości z zapytaniem o opinię dotyczącą współpracy. Pamiętaj, że zawsze powinieneś prosić o opinię po zrealizowaniu zlecenia bądź wtedy, gdy jesteś pewien, iż do klienta dotarł już zamówiony towar. Wtedy sprawisz wrażenie naprawdę zainteresowanego szczerą opinią.

Istotne jest również to, by e-mail z prośbą o opinię był schludny i poprawny. Dzięki temu większa liczba klientów może zwrócić na niego uwagę. Jednak, jeżeli nie masz zbyt dużego odzewu, to możesz spróbować innych metod, np.:

  • zaoferuj rabat bądź darmowy podarunek – dodatkowa motywacja może stać się dobrym sposobem na zachęcenie do napisania opinii bądź oceny. W tym przypadku możesz podarować kod rabatowy lub drobny upominek np. darmowy e-book. Dzięki temu klienci bądź współpracownicy z większą chęcią poświęcą odrobinę swojego wolnego czasu.
  • wyślij ankietę do wypełnienia – kolejnym dobrym sposobem jest po prostu wysłanie ankiety. Zazwyczaj spotyka się to z większym odzewem w porównaniu do zwykłych opinii. Wiąże się to przede wszystkim z możliwością szybkiego zaznaczenia odpowiedzi. Otrzymany wynik możesz przedstawić na stronie np. w formie oceny. Jeżeli dodasz jakieś pytanie otwarte, to wtedy warto je zacytować w dogodnym miejscu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *