Wiedza

Czy social selling jest skuteczny?

Dzisiaj kontakt z klientami jest niezmiernie ważny. W końcu odbiorcy są przyzwyczajeni do tego, abyś na każdym kroku starł się o ich zainteresowanie. Dlatego tak ważna jest skuteczna strategia oraz możliwość porozumiewania się z użytkownikami przy pomocy różnych kanałów – skuteczna jest nie tylko strona www, ale również media społecznościowe. Sprawdź, czy social selling jest skuteczny i zacznij z niej korzystać.

Zapewne większość Twoich klientów korzysta z Facebooka, Instagrama, Twittera czy LinkedIn. Dlatego, jeżeli chcesz do nich trafić, to musisz nawiązać z nimi kontakt. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Otóż zacznij być widoczny w mediach społecznościowych. Wtedy przekonasz się, czy social selling jest skuteczny.

Spis treści

Co to jest social selling?

Social selling co to jest?

Zwróć uwagę na to, że social selling polega przede wszystkim na wykorzystanie mediów społecznościowych do komunikacji z Twoją grupą docelową. Jednak ten kontakt nie opiera się jedynie na zachęceniu do sprzedaży – wręcz przeciwnie, ten cel odchodzi na drugi plan. Dużo ważniejsze jest to, abyś zbudował relację z odbiorcami, która jest oparta na budowaniu zaufania. Oprócz tego kluczowe jest kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Najlepiej to zrobisz, jeżeli wykorzystasz do tego swoją wiedzę i zaczniesz udowadniać użytkownikom, że jesteś prawdziwym ekspertem w swojej branży. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Wykorzystaj do tego skuteczny content, szybko odpowiadaj na pytania, udzielaj się w grupach na Facebooku i w komentarzach pod postami.

Social selling – jakie działania warto podjąć?

Tak naprawdę możesz skorzystać z wielu różnych metod, które sprawią, że social selling pozwoli Ci zrealizować wcześniej założone cele. Ważne jest tylko to, abyś wcześniej przeprowadził analizę i sprawdził, jakie media społecznościowe najczęściej wybiera Twoja grupa docelowa. Dzięki temu dowiesz się, gdzie te działania powinny być największe. Poza tym skorzystaj z kilku najważniejszych sposobów na przyciągnięcie uwagi odbiorców. Wtedy już wkrótce dostrzeżesz pozytywne skutki social sellingu.

Dodawaj wysokiej jakości treści

Treści w social mediach

To właśnie content jest jednym z najważniejszych elementów social sellingu. W końcu przy pomocy przydatnych artykułów na blogi najskuteczniej udowodnisz swoją wiedzę. W przypadku social sellingu możesz zacząć publikować regularne posty z przydatnymi informacjami, ciekawostkami czy instrukcjami. Doskonale sprawdzą się również artykuły na koncie w LinkedIn. Pamiętaj tylko o tym, że największą skuteczność osiągniesz wtedy, gdy zadbasz o regularność i dokładnie zaplanujesz tematykę artykułów, które pojawią się w mediach społecznościowych.

Udzielaj się w popularnych grupach

Użytkownicy bardzo chętnie udzielają się w mediach społecznościowych. Szczególnie zamknięte i specjalistyczne grupy cieszą się sporą popularnością. Koniecznie znajdź je, dołącz do nich, a potem zacznij się w nich udzielać. Na początku śledź posty zamieszczane przez Twoją grupę docelową, później publikuj komentarze, a na koniec sam dodawaj posty, rozpoczynające dyskusję. W ten sposób staniesz się widoczny wśród odbiorców, pokażesz, czym się zajmujesz, a przede wszystkim udowodnisz swoją wiedzę

Badaj zachowania grupy docelowej

W social sellingu istotne jest to, abyś cały czas kontrolował zachowania swojej grupy odbiorczej. Dzięki temu dowiesz się, co naprawdę ich interesuje. Dlatego swoją analizę rozpocznij od znalezienia najważniejsze lidera w mediach społecznościowych, którzy są chętnie cytowani przez potencjalnych klientów. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Dobrym sposobem jest udostępnienie postu takiej osoby. Wtedy zobaczysz, jaka jest reakcja odbiorców. Ciekawym pomysłem jest też dotarcie do blogów, chętnie odwiedzanych przez Twoją grupę docelową. Sprawdź, jakie artykuły cieszą się popularnością, a także, jakie tematy poruszają Ci specjaliści. Inspiruj się tym i dodawaj własne informacje, a z pewnością wzbudzisz zainteresowanie.

Czy social selling jest skuteczny?

Skuteczność social sellingu

Zastanawiasz się nad tym, czy social selling może przynieść Ci realne korzyści? Tak naprawdę zależy to przede wszystkim od Twojej strategii i zaangażowania. Dlatego kluczowa jest regularność oraz ciągła analiza. Pamiętaj, że bardzo szybko możesz zostać zapomniany przez odbiorców, więc musisz dbać o regularność, bo to właśnie ona pomoże Ci pozostać w świadomości użytkowników. Nie jesteś przekonany do skuteczności social sellingu? W takim razie poznaj zalety tego rozwiązania!

Sprawdzone rozwiązanie

Z social sellingu korzystają już firmy na całym świecie, gdzie odniósł ogromny sukces. W Polsce ta metoda ciągle raczkuje, ale na pewno już teraz dostrzegasz fakt, iż namolne dzwonienie wcale nie przynosi Ci oczekiwanych klientów. To właśnie social selling zapewnia wzrost sprzedaży.

Klienci zaangażowani w media społecznościowe

Klienci korzystający z social mediów

Istotne jest to, że współcześni odbiorcy bardzo chętnie odwiedzają social media – według badań aż 91% kupujących B2B korzysta z mediów społecznościowych. Dlatego masz pewność, że to właśnie tam znajdziesz swoją grupę docelową.

Skutecznie łączy marketing i sprzedaż

Social selling jest tak skuteczny, ponieważ łączy procesy sprzedażowe z promocję. W ten sposób nie ucierpi Twój budżet, a jednocześnie zadbasz o spójne działanie, a to właśnie ono zazwyczaj gwarantuje największy sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *