Każdy element na Twojej witrynie powinien zawierać przemyślaną treść. W końcu nigdy nie wiesz, która część najbardziej zaciekawi internautę odwiedzającego stronę. W tym artykule pokażemy Ci, jak zadbać o stopkę, która często jest zupełnie ignorowana i lekceważona. Zwróć uwagę na to, że właśnie ta część może skutecznie nakłonić użytkownika do dłuższego przeglądania witryny, dlatego przekonaj się, co zamieścić w stopce na stronie internetowej.
Wiele firm analizuje, jak ruch na stronie zmienia się pod wpływem określonej treści umieszczonej w stopce. Statystycznie największy sukces odnosiły te wersje, które służyły do nawigacji. W ten sposób skutecznie wspierały główne menu, a użytkownicy z łatwością docierali do najistotniejszych miejsc na stronie internetowej. To nie jest jedyny przykład treści, która powinna znaleźć się w stopce, więc sprawdź, co jeszcze warto tam zamieścić.
Spis treści
6 elementów, które warto zamieścić w stopce
Nigdy nie traktuj stopki, jak zbędną część Twojej witryny. W końcu musi być nie tylko zgodna z identyfikacją wizualną firmy, ale również idealnie dopasowywać się do ogólnego wyglądu strony. Poza tym możesz tam zawrzeć strategiczne informacje, które są przydatne dla użytkowników, ale też sprawią, iż zwiększą się szanse na kliknięcie poszczególnych odnośników. Przekonaj się zatem, co zamieścić w stopce na stronie internetowej.
Traktuj stopkę jak dodatkowe menu
Główne menu nie powinno być zbyt rozbudowane, ponieważ utrudnia to nawigację po stronie, ale też zniechęca użytkowników do dalszego przeglądania. Właśnie z tego powodu możesz wykorzystać stopkę jako dodatkowe menu, dzięki któremu internauta bez problemu dotrze do bardziej szczegółowych podstron. W przypadku sklepów internetowych zazwyczaj znajdziesz odnośnik do regulaminu, zwrotów, reklamacji, dostępnych form płatności czy informacji o dostawie. Na witrynie www w stopce mogą znaleźć się bezpośrednie linki do oferty itp.
Dodaj formularz kontaktowy
Bardzo popularną praktyką jest dodawanie w stopce formularza kontaktowego. Dzięki temu klient odwiedzający Twoją stronę dostanie jeszcze jeden impuls zachęcający go do wysłania wiadomości. Ważne jest tylko to, abyś wiedział, jakie informacje powinny znaleźć się w formularzu kontaktowym. Poza tym skorzystaj z jego uproszczonej formy. W ten sposób formularz nie będzie zajmował zbyt wiele miejsca, a jednocześnie dobrze spełni swoją funkcję.
Podziel się danymi kontaktowymi
Nadal zastanawiasz się, co zamieścić w stopce na stronie internetowej? Skorzystaj z najpowszechniejszego rozwiązania i dodaj tam dane kontaktowe. Wielu internautów, gdy tylko chce znaleźć adres, e-mail bądź pełną nazwę firmy, to szuka tych informacji właśnie w stopce. Dlatego koniecznie ułatw użytkownikom to zadanie i zapisz tam najważniejsze dane, które zwiększą Twoją wiarygodność, a także ułatwią skontaktowanie się z Tobą.
Zwróć też uwagę na to, że dość popularnym rozwiązaniem są mapki pokazujące dokładną lokalizację firmy. Szczególnie skorzystaj z tej opcji, jeżeli działasz lokalnie, a klienci mogą odwiedzić Twoją siedzibę. Dzięki temu z łatwością trafią do Ciebie.
Skorzystaj z Call To Action
Stopka to doskonałe miejsce, by dodać wezwanie do działania. Dzięki niemu nakłonisz użytkowników do odwiedzenia konkretnej zakładki – oferty, portfolio, kontaktu, podstrony z promocjami itp. Pamiętaj tylko o tym, że skuteczne call to action musi się wyróżniać. Dlatego zadbaj zarówno o odpowiednią treść, jak i walory estetyczne. Najlepiej, jeżeli wykorzystasz kontrastujące kolory bądź efekty wizualne przyciągające uwagę klientów.
Zauważ, iż nie zawsze musisz korzystać ze standardowego call to action. Czasem zamiast przycisku, który przeniesie użytkownika na określoną podstronę, postaw na numer telefonu. Jednak szczególnie jest to istotne rozwiązanie, jeżeli zależy Ci na bezpośrednim kontakcie z klientami.
Wyeksponuj ikony social mediów
Prowadzisz kanał na YouTube, a może często aktualizujesz posty na Facebooku lub Instagramie? Zatem postaraj się zwiększyć ich zasięg, w czym na pewno pomoże Ci umieszczenie ikon social mediów w stopce strony. Użytkownicy bardzo często korzystają z tego rozwiązania, ponieważ wiedzą, iż przy pomocy mediów społecznościowych mogą Cię jeszcze lepiej poznać, ale też sprawdzić opinie i komentarze poprzednich klientów.
Pamiętaj także o tym, że ikony social mediów są małe, więc z łatwością znajdziesz na nie miejsce w stopce strony. Ważne jest także to, iż bez problemu dopasujesz ich wygląd do ogólnego stylu witryny, dzięki temu możesz je w dowolnym stopniu wyeksponować.
Zbuduj bazę mailingową
Dodaj w stopce strony krótki formularz, który zachęci użytkowników do zapisania się do newslettera. Możesz tam też zawrzeć informację o benefitach, jakie się z tym wiążą np. rabatem na pierwsze zakupy, otrzymaniem darmowego e-booka itp. Takie rozwiązanie nie jest tak skuteczne, jak pop-up, ale za to wywołuje mniejszą niechęć u osób odwiedzających Twoją witrynę. Dlatego koniecznie skorzystaj z tej metody i ciesz się z powiększającej bazy mailingowej.