Stosujesz różne metody marketingu, ale nie zadowalają Cię efekty? W takim razie spróbuj innego rozwiązania, które jest nastawione na maksymalny wzrost widoczności. Dowiedz się, co to jest growth hacking i skorzystaj z tej opcji. Wtedy zbudujesz zupełnie nową strategię, która pozwoli Ci też rozwinąć oferowane produkty.
Maksymalizacja wzrostów to jeden z najważniejszych celów growth hackingu. Dzięki temu wiesz, że osiągniesz zamierzone rezultaty, a przede wszystkim jeszcze lepiej poznasz sylwetki swoich odbiorców. Dlatego nie traktuj tego jako jednorazowe działanie, tylko na stałe wprowadź te zasady do swojego biznesu.
Spis treści
- Co to jest growth hacking?
- Jakie formy reklamy są wykorzystywane w growth hackingu?
- 5 obszarów działania growth hackingu
Co to jest growth hacking?
Growth hacking bądź growth hacking marketing – bo i z taką nazwą możesz często się spotkać – z języka angielskiego oznacza hakowanie wzrostu. Pojęcie to jest dość młode, bo obowiązuje dopiero od 2010 roku, kiedy to wprowadził je prawdziwy specjalista w growth hackingu, czyli Sean Ellis.
Zastanawiasz się, co to jest growth hacking? Przede wszystkim jest to skuteczna metoda marketingu, która wymaga niewielkich nakładów finansowych. Takie połączenie z pewnością ucieszy wielu właścicieli firm. Jednocześnie w growth hackingu kluczowe jest zrozumienie użytkowników i na tej podstawie stworzenie dopasowanej strategii. Dzięki temu na dłużej zatrzymujesz odbiorców, a przy tym zachęcasz ich do skorzystania z Twojej oferty. Zwróć jednak uwagę na to, że growth hacking maksymalnie wykorzystuje luki i niedociągnięcia, jakie pozostawiły systemy informatyczne. Dlatego ta forma reklamy bardzo często nie wygląda standardowo. Po prostu tutaj liczy się kreatywność, a przede wszystkim skuteczność.
Jakie formy reklamy są wykorzystywane w growth hackingu?
Ważną częścią growth hackingu jest korzystanie z różnych form reklamy, co zwiększa obszar działania, a jednocześnie ściąga na stronę większą grupę odbiorców. Dzięki temu masz szansę zmaksymalizować swoje zyski. Dlatego growth hacker stosuje wiele narzędzi, tak aby nie generowały wysokich kosztów, a przynosiły jeszcze więcej korzyści. Szczególnie popularny jest tu:
- Content marketing,
- Mailing,
- Szczegółowo targetowana płatna reklama,
- Promocja w social mediach,
- Wprowadzenie systemu nagród,
- Marketing wirusowy,
- Programy lojalnościowe,
- Udostępnianie darmowych próbek swoich produktów lub usług.
5 obszarów działania growth hackingu
Choć może się wydawać, że niekonwencjonalność działań growth hackera jest dość niezorganizowane i przypadkowe, to zdecydowanie jest to błędne myślenie. W końcu ta metoda marketingu wymaga ciągłego analizowania. Na podstawie wyciągniętych wniosków budowana jest strategia, a następnie wdrażania. Dzięki temu faktycznie nie wydasz zbyt wiele pieniędzy na promocję, ale za to musisz mieć sporą wiedzę, żeby dostrzec luki, które Ci się przydadzą i umożliwią Ci dotarcie do odbiorców. Poza tym korzystaj z obszarów działania growth hackingu, które są najczęściej polecane przez tych specjalistów.
Pozyskiwanie odbiorców
W przypadku pozyskiwania odbiorców kluczowe jest wykorzystanie różnych metod, które zwiększą bazę klientów. Oczywiście w tym wszystkim musisz pamiętać o RODO, ale bez względu na te przepisy i tak możesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Pomogą Ci w tym aktywne interakcje z użytkownikami np. w komentarzach pod artykułami. Poza tym zaproś do gościnnego napisania wpisu na bloga znanego blogera lub sam podziel się swoją wiedzą na stronie kogoś innego. Poza tym stale monitoruj zachowania Internautów i sprawdź, czy działają na nich przyciski call to action.
Aktywizowanie użytkowników
Przekonaj odbiorców do tego, że warto odwiedzać Twoją stronę, a przede wszystkim robić na niej zakupy. W tym celu zdobywaj opinie na temat swojej oferty i nagradzaj tych, którzy postanowili dołączyć do Twojej społeczności. Dzięki temu Twoja strona stanie się jeszcze bardziej kusząca, a jednocześnie pokażesz nowym użytkownikom, że warto skorzystać z Twojej oferty bądź po prostu udostępnić swoje dane.
Zatrzymanie na stronie
Zdobyłeś nowych klientów? Zatem teraz zadbaj o to, aby na dłużej pozostali na Twojej stronie. Przede wszystkim podtrzymuj kontakt z odbiorcami, dbaj o ich wygodę i oferuj profity za to, że skorzystają z Twojej oferty. Możesz to robić na wiele sposobów, ale w growth hackingu szczególnie popularne są: specjalny content jedynie dla wybranej grupy, a także wprowadzenie elementu rywalizacji.
Odesłanie
Klienci zrobili u Ciebie zakupy? W takim razie nagródź ich za to. Wykorzystaj do tego kody rabatowe na kolejne zakupy, darmową dostawę, próbki bądź po prostu punkty do programu lojalnościowego. Wtedy odbiorcy poczują się docenieni i z większą chęcią będą robili u Ciebie zakupy.
Przychód
Ostatni etap growth hackingu polega na analizowaniu zachowań odbiorców, którzy ostatecznie nie skorzystali z Twojej oferty. Pomoże Ci to wyeliminować błędy. Przede wszystkim sprawdź, na jakim etapie rezygnowali z zakupów i ile czasu spędzali na konkretnych podstronach. Dzięki temu zdobędziesz wiele przydatnych informacji, które na pewno pozwolą Ci zwiększyć przychody w przyszłości.