Wiedza

Co to jest growth hacking? Czy to skuteczna metoda?

Stosujesz różne metody marketingu, ale nie zadowalają Cię efekty? W takim razie spróbuj innego rozwiązania, które jest nastawione na maksymalny wzrost widoczności. Dowiedz się, co to jest growth hacking i skorzystaj z tej opcji. Wtedy zbudujesz zupełnie nową strategię, która pozwoli Ci też rozwinąć oferowane produkty.

Maksymalizacja wzrostów to jeden z najważniejszych celów growth hackingu. Dzięki temu wiesz, że osiągniesz zamierzone rezultaty, a przede wszystkim jeszcze lepiej poznasz sylwetki swoich odbiorców. Dlatego nie traktuj tego jako jednorazowe działanie, tylko na stałe wprowadź te zasady do swojego biznesu.

Spis treści

Co to jest growth hacking?

Definicja growth hackingu

Growth hacking bądź growth hacking marketing – bo i z taką nazwą możesz często się spotkać – z języka angielskiego oznacza hakowanie wzrostu. Pojęcie to jest dość młode, bo obowiązuje dopiero od 2010 roku, kiedy to wprowadził je prawdziwy specjalista w growth hackingu, czyli Sean Ellis.

Zastanawiasz się, co to jest growth hacking? Przede wszystkim jest to skuteczna metoda marketingu, która wymaga niewielkich nakładów finansowych. Takie połączenie z pewnością ucieszy wielu właścicieli firm. Jednocześnie w growth hackingu kluczowe jest zrozumienie użytkowników i na tej podstawie stworzenie dopasowanej strategii. Dzięki temu na dłużej zatrzymujesz odbiorców, a przy tym zachęcasz ich do skorzystania z Twojej oferty. Zwróć jednak uwagę na to, że growth hacking maksymalnie wykorzystuje luki i niedociągnięcia, jakie pozostawiły systemy informatyczne. Dlatego ta forma reklamy bardzo często nie wygląda standardowo. Po prostu tutaj liczy się kreatywność, a przede wszystkim skuteczność.

Jakie formy reklamy są wykorzystywane w growth hackingu?

Ważną częścią growth hackingu jest korzystanie z różnych form reklamy, co zwiększa obszar działania, a jednocześnie ściąga na stronę większą grupę odbiorców. Dzięki temu masz szansę zmaksymalizować swoje zyski. Dlatego growth hacker stosuje wiele narzędzi, tak aby nie generowały wysokich kosztów, a przynosiły jeszcze więcej korzyści. Szczególnie popularny jest tu:

  • Content marketing,
  • Mailing,
  • Szczegółowo targetowana płatna reklama,
  • Promocja w social mediach,
  • Wprowadzenie systemu nagród,
  • Marketing wirusowy,
  • Programy lojalnościowe,
  • Udostępnianie darmowych próbek swoich produktów lub usług.

5 obszarów działania growth hackingu

Etapy postępowania w growth hackingu

Choć może się wydawać, że niekonwencjonalność działań growth hackera jest dość niezorganizowane i przypadkowe, to zdecydowanie jest to błędne myślenie. W końcu ta metoda marketingu wymaga ciągłego analizowania. Na podstawie wyciągniętych wniosków budowana jest strategia, a następnie wdrażania. Dzięki temu faktycznie nie wydasz zbyt wiele pieniędzy na promocję, ale za to musisz mieć sporą wiedzę, żeby dostrzec luki, które Ci się przydadzą i umożliwią Ci dotarcie do odbiorców. Poza tym korzystaj z obszarów działania growth hackingu, które są najczęściej polecane przez tych specjalistów.

Pozyskiwanie odbiorców

W przypadku pozyskiwania odbiorców kluczowe jest wykorzystanie różnych metod, które zwiększą bazę klientów. Oczywiście w tym wszystkim musisz pamiętać o RODO, ale bez względu na te przepisy i tak możesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Pomogą Ci w tym aktywne interakcje z użytkownikami np. w komentarzach pod artykułami. Poza tym zaproś do gościnnego napisania wpisu na bloga znanego blogera lub sam podziel się swoją wiedzą na stronie kogoś innego. Poza tym stale monitoruj zachowania Internautów i sprawdź, czy działają na nich przyciski call to action.

Aktywizowanie użytkowników

Aktywizowanie odbiorców jako jeden z etapów growth hackingu

Przekonaj odbiorców do tego, że warto odwiedzać Twoją stronę, a przede wszystkim robić na niej zakupy. W tym celu zdobywaj opinie na temat swojej oferty i nagradzaj tych, którzy postanowili dołączyć do Twojej społeczności. Dzięki temu Twoja strona stanie się jeszcze bardziej kusząca, a jednocześnie pokażesz nowym użytkownikom, że warto skorzystać z Twojej oferty bądź po prostu udostępnić swoje dane.

Zatrzymanie na stronie

Zdobyłeś nowych klientów? Zatem teraz zadbaj o to, aby na dłużej pozostali na Twojej stronie. Przede wszystkim podtrzymuj kontakt z odbiorcami, dbaj o ich wygodę i oferuj profity za to, że skorzystają z Twojej oferty. Możesz to robić na wiele sposobów, ale w growth hackingu szczególnie popularne są: specjalny content jedynie dla wybranej grupy, a także wprowadzenie elementu rywalizacji.

Odesłanie

Odesłanie i nagrodzenie jako jeden z etapów growth hackingu

Klienci zrobili u Ciebie zakupy? W takim razie nagródź ich za to. Wykorzystaj do tego kody rabatowe na kolejne zakupy, darmową dostawę, próbki bądź po prostu punkty do programu lojalnościowego. Wtedy odbiorcy poczują się docenieni i z większą chęcią będą robili u Ciebie zakupy.

Przychód

Ostatni etap growth hackingu polega na analizowaniu zachowań odbiorców, którzy ostatecznie nie skorzystali z Twojej oferty. Pomoże Ci to wyeliminować błędy. Przede wszystkim sprawdź, na jakim etapie rezygnowali z zakupów i ile czasu spędzali na konkretnych podstronach. Dzięki temu zdobędziesz wiele przydatnych informacji, które na pewno pozwolą Ci zwiększyć przychody w przyszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *