Chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie lub zainteresować odbiorców swoją ofertą? W takim razie doskonałym sposobem jest przemyślany e-mail marketing. Dzięki temu skutecznie przypomnisz o sobie odbiorcom, a jednocześnie zachęcisz ich do odwiedzenia Twojej strony www. Przekonaj się zatem, co to jest cold mailing, czyli jedna z najchętniej wybieranych form promocji.
Natrętne e-maile zazwyczaj powodują mieszane uczucia u użytkowników. Jednak wartościowe wiadomości to prawdziwy skarb, który docenią Internauci. Właśnie dlatego tak ważne jest to, abyś zadbał nie tylko o jakość, ale przede wszystkim o strategię, która sprawi, że cold mailing przyniesie oczekiwane rezultaty.
Spis treści
- Co to jest cold mailing?
- Czym różni się cold mailing od spamu?
- Cold mailing a RODO – jak legalnie stosować tę metodę?
- Jak pisać cold mailing? 4 podstawowe zasady
Co to jest cold mailing?
Cold mailing, czyli po prostu zimne maile to wiadomości elektroniczne, które wysyłasz nieznanym osobom. W tym przypadku musisz zwrócić uwagę na zasady związane z RODO. Bez wątpienia cold mailing należy do dość popularnych metod promocji, choć nadal nie jest doceniany przez sprzedawców. Przede wszystkim dlatego, że kojarzy się ze spamem. Jednak wartościowe wiadomości mogą skutecznie przyciągnąć odbiorców, więc tak ważne jest to, abyś zadbał o dobrą treść. Wtedy forma przestaje mieć tak duże znaczenie.
Nadal zastanawiasz się, co to jest cold mailing? Otóż jest to unowocześniona i mniej bezpośrednia wersja cold callingu, czyli reklamie przeprowadzanej telefonicznie. Dzięki temu dajesz odbiorcom więcej przestrzeni na zastanowienie się nad Twoją ofertą. Poza tym użytkownicy mogą nie wyrazić zgody na dalsze otrzymywanie e-maili, co da Ci wyraźny znak, że nie są zainteresowani dalszym kontaktem.
Czym różni się cold mailing od spamu?
Jak już wiesz cold mailing często jest kojarzony ze spamem. Jednak jest to błędny tok myślenia, który wynika przede wszystkim ze źle przygotowanej strategii. W końcu najważniejszą różnicą jest to, że w cold mailingu ważna jest personalizacja, czyli maksymalne dopasowanie wiadomości do danego klienta. Zastanawiasz się, jak możesz to zrobić? Przede wszystkim pracę rozpocznij od dokładnej analizy Twojej grupy docelowej. Dzięki temu dowiesz się, jakie są jej preferencje, czy dana forma reklamy jest skuteczna wobec nich, a przede wszystkim sprawdzisz, jakie są ich preferencje zakupowe. Na podstawie tych danych stworzysz skuteczną strategię marketingową, rozszerzysz sieć kontaktów, a jednocześnie zyskasz nowych odbiorców. Na dodatek to wszystko możesz osiągnąć całkiem niskim kosztem.
Cold mailing a RODO – jak legalnie stosować tę metodę?
Jeszcze przed wprowadzeniem RODO cold mailing był uważany za wręcz idealny sposób na zdobycie nowych klientów. Jednak nowe zasady nieco to utrudniają. Czy to oznacza, że musisz zrezygnować z tej formy promocji? Oczywiście, że nie! Po prostu ważne jest to, abyś wziął pod uwagę obowiązujące prawo, a w pełni legalnie skorzystasz z cold mailingu. Poza tym stosuj się do określonych zasad, czyli:
- Wysyłaj wiadomości jedynie do tych osób, do których kontakt zdobyłeś w sposób całkowicie legalnie.
- Poinformuj odbiorców o tym, jak mogą zrezygnować z możliwości otrzymywania dalszych wiadomości elektronicznych.
- Zawsze pytaj odbiorcę o to, czy możesz przesłać w kolejnym e-mailu swoją ofertę – nigdy nie rób tego w pierwszej wiadomości.
- Zacznij stosować cold mailing dopiero wtedy, gdy uzyskasz na to zgodę odbiorcy. W ten sposób Twoje działanie będzie w pełni legalne, a jednocześnie podkreślisz swoją wiarogodność, czym możesz zyskać w oczach potencjalnych klientów.
Jak pisać cold mailing? 4 podstawowe zasady
Wybierz grupę docelową
Żyjemy w czasach, kiedy ważne jest indywidualne podejście, a na znaczeniu zyskują personalizowane produkty. Ta sama zasada dotyczy cold mailingu. Dlatego poświęć czas na dokładne poznanie grupy docelowej i w zgodzie z jej preferencjami zacznij tworzyć strategią zimnych wiadomości.
Postaw na interesujący temat
Chcesz zainteresować odbiorców? Zatem porusz ciekawy temat – zgodny z nadchodzącym sezonem, porą roku czy obecnymi trendami. W ten sposób możesz jeszcze bardziej zachęcić Internautów do regularnego czytania Twoich wiadomości. Zadbaj także o to, żeby e-mail był oryginalny, co sprawi, że z łatwością wyróżnisz się na tle konkurencji.
Zadbaj o konkrety
Odbiorca, czytając wiadomość od Ciebie, musi od razu wiedzieć, co może zyskać dzięki Twojej ofercie. Jednocześnie e-mail nie może być zbyt długi, więc koniecznie pomiń rozwlekłe wstępy i przejdź do sedna. Oczywiście zadbaj też o zwroty grzecznościowe oraz o pogodny nastrój wiadomości. Dzięki temu użytkownicy będą wiedzieli, że czytając wiadomość od Ciebie, nie tracą czasu.
Daj coś od siebie
Lubisz gratisy i promocje? Zatem zadbaj o to, aby cold mailing nie tylko informował o Twojej ofercie. W końcu ciekawym sposobem na zwrócenie uwagi odbiorców jest prezent podarowany przez Ciebie. Może to być kod rabatowy, darmowa dostawa, jakiś gratis bądź zachęcenie do skorzystania z programu lojalnościowego. Pamiętaj jednak o tym, żeby nie wysyłać takiej oferty w pierwszym lub w drugim e-mailu. Najpierw skup się na prezentacji, a później skuś potencjalnych klientów dodatkowymi profitami.