fbpx

Trendy e-commerce w 2024 roku – Na co warto postawić?

Nowy rok to kolejne próby odkrywania tego, co dla klientów liczy się najbardziej, ale też podążanie za liderami Twojej branży i sprzedaży internetowej. Uda Ci się to, jeżeli w 2024 roku postawisz na jeszcze większy komfort użytkowników, a przy tym wykorzystasz nowoczesne technologie.

Bez wątpienia poprzedni rok był szalony i nieprzewidywalny – dla niektórych okazał się kluczowy w rozwinięciu firmy, a dla innych okazał się tragiczny w skutkach. Jednak zmiany, jakie zaszły mają ogromny wpływ na trendy w e-commerce 2024. Sprawdź, w jakim kierunku powinien podążać Twój biznes!

Trendy w e-commerce 2024 – Streszczenie

W 2024 roku największy udział w rynku będą mieć urządzenia mobilne, dlatego responsywna strona internetowa i opcjonalnie własna aplikacja mogą przynieść wiele dobrego dla Twojego biznesu. Ponadto warto wziąć pod uwagę personalizację produktów, natychmiastową pomoc, wysokiej jakości treści, a także duży wybór metod płatności i dostawy. Mamy nadzieję, że rok 2024 będzie przełomowy dla Twojego biznesu e-commerce.

E-commerce to bardzo zmienna i dynamiczna gałąź. W końcu każdy rok przynosi zmiany, a przede wszystkim sprzedaż internetowa to ciągle rozwijający się sposób dystrybucji, który pomału zaczyna zastępować tradycyjną sprzedaż.

trendy w e-commerce

W nowym roku zwróć uwagę nie tylko na trendy w tworzeniu strony internetowej, ale również w sprzedaży internetowej. Dzięki temu Twoje działania będą kompleksowe. W tym celu wykorzystaj innowacyjne i nowoczesne rozwiązania. Zmień też podejście do klientów i ofertę, jaką zapewniasz. Sprawdź, co musisz dodać bądź zmodyfikować, by podążać za najnowszymi trendami.

Poznaj 10 trendów w e-commerce na 2024 roku, które jeszcze lepiej pokażą Ci drogę, jaką masz podążać.

1. Urządzenia mobilne są najważniejsze

Od 2015 roku systematycznie rośnie liczba użytkowników korzystających z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Wiąże się to także z tym, iż coraz więcej osób robi zakupy w ten sposób.

Dlatego trendy w e-commerce na 2024 rok pokazują, że nadszedł czas urządzeń mobilnych. Jednak najważniejsza jest zmiana Twojego myślenia.

Ważne!

Nie traktuj już wersji mobilnej Twojej strony internetowej jak dodatku, ponieważ teraz staje się najważniejszym elementem w e-commerce.

Przyczyniło się do tego również działanie Google, gdyż wskaźniki konwersji są wyższe wtedy, gdy mobilna wersja witryny działa bez zarzutu.

2. Responsywne strony internetowe

Czy wiesz, że z roku na rok w skali globalnej ruch w e-commerce pochodzący z urządzeń mobilnych stale się powiększa? Szacuje się, iż w 2024 roku dane te będą rosły jeszcze bardziej.

Zwróć uwagę na to, że wśród największej grupy odbiorców i kupujących przez Internet są Milenialsi, dlatego musisz mieć stronę internetową dostosowaną do urządzeń mobilnych. Inaczej stracisz ich zaufanie, a przede wszystkim zainteresowanie swoją ofertą.

Specjaliści zaznaczają, że ok. 30% klientów wyłącza witrynę, jeżeli nie jest responsywna. To naprawdę spora grupa użytkowników, więc pokaż swoje zaangażowanie, a na pewno zyskasz ich uznanie.

Polecamy: Ile kosztuje strona internetowa w 2024? Cena za stronę www dla firm i nie tylko

3. Maksymalna personalizacja produktów

W kolejnym roku nie będzie już chodziło o podstawowe dopasowanie produktów bądź usług do potrzeb klientów. W 2024 roku musisz osiągnąć jeszcze wyższy poziom. Dlatego nie możesz ograniczać się już tylko do wysłania e-maila z imieniem odbiorcy. Musisz podporządkować treść, ofertę i sposób komunikacji do potrzeb klientów.

Po prostu każdy z konsumentów ma mieć wrażenie, iż Twój sklep działa właśnie dla niego. Zatem pokaż, że zmiany bądź modyfikacje oferty nie stanowią dla Ciebie trudności, bo najważniejsze jest zadowolenie użytkowników.

Zwróć również uwagę na to, że już prawie połowa klientów robiących zakupy online zwraca uwagę na maksymalną personalizację. Dlatego wykorzystaj ten trend do zwiększenia liczby konsumentów korzystających z Twojej oferty.

4. Natychmiastowa pomoc

Klienci w XXI wieku chcą działać natychmiastowo i nie lubią czekać, dlatego musisz zadbać o sprawny i jak najszybszy kontakt z użytkownikami.

Gdy klienci zadadzą Ci jakieś pytanie, mają wątpliwości co do oferowanych przez Ciebie towarów – musisz reagować szybko, bo ich zainteresowanie z czasem będzie mniejsze. Wtedy po prostu wybiorą Twoją konkurencję.

Właśnie dlatego dobrym rozwiązaniem są czatboty, a także zatrudnienie moderatorów, którzy będą odpowiadali na pytania zadane w social mediach.

Pamiętaj, że obecnie e-mail bądź infolinia tracą znaczenie, więc skup się przede wszystkim na Facebooku i Instagramie.

5. Jeszcze bardziej rozwinięty chatbot

Klienci nie chcą czekać na to, aż odpowiesz im na e-mail czy odbierzesz telefon. Zamiast tego postaw na inteligentny i rozwinięty chatbot. W ten sposób dobrze wykorzystasz nowoczesną technologię, ale też ułatwisz użytkownikom podjęcie dobrej decyzji zakupowej.

Zwróć tylko uwagę na to, żeby chatbot stał się jak najbardziej pomocny i intuicyjny. Przede wszystkim musi odpowiadać na najczęściej zadawane pytania.

Poza tym przydadzą się linki do pomocnych artykułów, FAQ czy stron pomocy – to właśnie tam odbiorcy będą mogli poznać kolejne szczegóły.

Oprócz tego przyda się pracownik, który będzie mógł odebrać rozmowę z klientem czy po prostu wyjaśnić mniej standardową sytuację. Mimo że kontakt telefoniczny z roku na rok staje się coraz mniej popularny, ta opcja nadal jest bardzo ważna.

6. Content is king

Czy jako klient wybierasz sklepy, które nie posiadają lub mają, ale bardzo kiepskie opisy produktów? Zapewne nie, bo chcesz od razu uzyskać informacje na temat danego towaru bądź usługi. Przełóż to na swój sklep i zadbaj o dobry content.

Jednak pamiętaj o tym, że treść nie może ograniczać się jedynie do opisów produktów lub kategorii. Ważne są także inne teksty, np. content na stronie głównej i artykuły na blogach.

Zwróć uwagę na to, że oprócz treści pisanej także inny content ma coraz większe znaczenie. Przede wszystkim odnosi się to do filmów wideo, które według prognoz do 2024 roku będą stanowiły ponad 80% światowego Internetu.

7. Różnorodne metody płatności i dostawy

Szybkie działanie odnosi się do wielu kwestii i ma ogromne znaczenie w e-commerce, dlatego musisz zadbać, by w Twoim sklepie internetowym znalazły się różne metody płatności, które gwarantują możliwość natychmiastowego zapłacenia za zakupy.

Jednak nie ogranicza się to jedynie do płatności krajowych, ale również zagranicznych. Klient wtedy nie chce zastanawiać się nad przeliczaniem waluty, bądź dodatkowymi prowizjami za płatności w dolarach, euro itp.

Zatem nie ograniczaj się jedynie do tradycyjnych przelewów, tylko zagwarantuj możliwość płacenia kartą bankową i kredytową, automatyczne przelewy oraz Blik. Dzięki temu konsument sam wybierze wygodną dla siebie metodę płatności.

Na pewno doskonale wiesz, jak ważne są dla odbiorców odpowiednie rodzaje dostawy.

Trendy w e-commerce 2024 szczególnie pokazują, że ogromną popularnością cieszą się paczkomaty. Wielu potencjalnych klientów jest w stanie zrezygnować z zakupów na Twojej stronie, jeżeli nie zapewniasz takiej formy dostawy. Przede wszystkim ze względu na bezkontaktowy sposób odbioru zamówienia.

Ogromne znaczenie ma również elastyczność i możliwość dostosowania do własnych potrzeb. Szacuje się, że popularność tej metody nie będzie słabła – podobnie jak wszystkich innych metod, pozwalających na odbiór lub wysyłkę przesyłki w punkcie.

8. Dopasowanie do asystentów głosowych

Pamiętaj, że wygoda Twoich klientów jest najważniejsza, więc musisz do niej dążyć.

Trendy w e-commerce na 2024 rok pokazują, że kluczem do sukcesu będzie dopasowanie Twojego sklepu do asystentów głosowych, a zrobisz to poprzez optymalizację treści.

Zauważ, iż coraz więcej osób korzysta z Siri bądź Google Assistant, ponieważ umożliwiają szybki i łatwy sposób wyszukiwania, dlatego nie pozwól, by ten komfort ominął Twoich klientów. Dzięki temu będą mogli korzystać z Twojej oferty bez żadnych barier.

Zastanawiasz się, jak możesz wykorzystać ten trend w e-commerce w 2024 roku? Przede wszystkim stosuj jasne treści i odpowiadaj na typowe pytania odbiorców. Przeanalizuj swoją ofertę, najczęściej wyświetlane frazy kluczowe – szczególnie długi ogon – i uwzględnij to na swojej stronie. W końcu użytkownicy, korzystając z aplikacji głosowych, będą zadawali właśnie takie krótkie i konkretne pytania. Gdy Twoja witryna internetowa będzie na nie odpowiadać, to z pewnością na nią zajrzą, a przede wszystkim podejmą odpowiednią decyzję zakupową.

9. Mniejsze zaufanie do influencerów

Choć ten punkt może Cię zdziwić, biorąc pod uwagę ciągle wzrastającą liczbę influencerów, to jednak zaufanie do nich stopniowo coraz bardziej maleje.

Przede wszystkim odnosi się to do polecanych przez nich produktów bądź usług. Klienci powoli zaczynają dostrzegać fakt, że to jest zwykła reklama, dlatego podchodzą sceptycznie do takich rekomendacji.

Zatem dokładnie zastanów się nad tego typu promocją albo wybieraj influencerów, którzy cieszą się sporym zaufaniem.

10. Odejście od tradycyjnych sposobów reklamy

Kojarzysz słynne katalogi IKEA? To był jeden z najpopularniejszych sposobów na reklamę, jaki stosował ten sklep, ale w 2021 roku postanowili z niego zrezygnować. Głównie ze względów ekologicznych i ekonomicznych.

Tak naprawdę to tylko jeden z przykładów globalnej marki, która zrezygnowała z tradycyjnych sposobów promocji swoich towarów.

W 2024 roku trend ten będzie się jeszcze mocniej rozwijał. Przede wszystkim dlatego, że większość kupujących – ok. 61%, szuka informacji w sieci, dlatego katalogi czy akwizycja staje się po prostu niedostosowana do potrzeb odbiorców. Zamiast tego dużo lepiej sprawdzi się profesjonalna strona internetowa, aplikacja mobilna oraz kolejne kanały sprzedaży.

Oceń powyższą zawartość:
[Ocen: 2 Średnia: 5]

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)