Blog

Jak założyć sklep na Facebooku? Poradnik 2022 krok po kroku

Facebook to jeden z najważniejszych i najpopularniejszych serwisów społecznościowych, który jest wykorzystywany przez Internautów z całego świata, ale już od dawna nie służy jedynie do kontaktu z rodziną czy znajomymi.

jak założyć sklep na facebooku

Pojawienie się nowych funkcji, a także możliwość włączenia płatnych reklam sprawia, że ta witryna stała się doskonałym kanałem dystrybucji. Dlatego przekonaj się, jak założyć sklep na Facebooku!

Jak założyć sklep na Facebooku w 2022?

Założenie konta na Facebooku jest całkowicie darmowe. Nie ponosisz też żadnych opłat za stworzenie swojego sklepu internetowego w tym serwisie. Poza tym jest to bardzo proste i dość szybkie, więc wystarczy, że podejmiesz decyzję, a następnie uzupełnisz wszystkie pola, a już po chwili zyskasz kolejny kanał dystrybucji.

Zwróć również uwagę na to, że sklep na Facebooku jest dostępny dla użytkowników z całego świata. Zatem potrzebujesz tylko dwóch rzeczy, żeby zacząć korzystać z tej funkcji – działającego e-commerce oraz skonfigurowanego sklepu w aplikacji Facebooka.

Podobne: Czy Facebook może pomóc twojej firmie w sprzedaży?

Poznaj kroki, dzięki którym szybko dowiesz się, jak założyć sklep na Facebooku!

1. Utwórz sklep w Menadżerze sprzedaży

Zastanawiasz się, jak założyć sklep na Facebooku? Przede wszystkim musisz mieć tam swoje konto osobiste – najlepiej jeśli będziesz też mieć firmowy fanpage. Następnie przejdź do Menadżera sprzedaży, gdzie utworzysz sklep.

Pamiętaj, że może to zrobić jedynie administrator Menadżera firmy, właściciel strony na Facebooku i osoba, która jest uprawniona do zarządzania katalogiem. Kolejnym ważnym elementem jest zewnętrzny sklep internetowy, zsynchronizowany z produktami, znajdującymi się w sklepie na Facebooku.

Skoro jesteś gotowy na założenie sklepu na Facebooku, to musisz rozpocząć od jego skonfigurowania. Zatem przejdź do Menadżera sprzedaży i kliknij przycisk Dodaj sklep. Dzięki temu zostaniesz przeniesiony do zakładki Utwórz sklep. Następnie wybierz metodę finalizacji zakupu, ustal kanał sprzedaży i kieruj się instrukcjami, wyświetlanymi na każdym etapie zakładania sklepu.

Zwróć uwagę na to, że nawet 2 tygodnie może potrwać dodawanie karty Sklep na Facebooku w sekcji Menadżer firmy. W tym czasie Twoje konto jest dokładnie weryfikowane.

Gdy zakończysz już etap konfiguracji, to pora na rozpoczęcie zarządzania katalogiem. Możesz również przypisać uprawnienia dla innych członków zespołu – w ten sposób poszczególne osoby będą mogły wykonywać przypisane zadania. Oprócz tego po założeniu sklepu na Facebooku zadbaj o:

  • dodanie kolekcji – powinny mieć od 2 do 30 produktów,
  • dostosowaniu wyglądu sklepu – nie ogranicza się to jedynie do designu strony, ale również na wyróżnieniu konkretnej kolekcji,
  • opublikowanie sklepu – gdy tylko Facebook zatwierdzi dodane kolekcje, co zazwyczaj trwa mniej niż 24 godziny, to odbiorcy będą mogli zobaczyć Twój nowy sklep.

2. Dodaj produkty do katalogu

Skoro sklep na Facebooku jest już utworzony i połączony ze stroną, to możesz przejść do dodawania produktów, które przyporządkujesz do konkretnych katalogów.

Czy wiesz, czym jest katalog? To właśnie tam są dostępne wszystkie informacje na temat produktów, oferowanych i reklamowanych w Twoim sklepie na Facebooku. Z tego miejsca jeszcze łatwiej możesz nimi zarządzać czy aktualizować ich stan.

Dodawanie produktów bywa dość czasochłonne – szczególnie jeśli masz ich całkiem sporo w swoim asortymencie i chcesz to robić ręcznie. Dlatego przy szerokim wyborze towarów dużo lepiej zrobisz, gdy połączysz konto z platformą sklepową. Możesz też zdecydować się na zestawienie produktów. W tym przypadku kluczowe jest indywidualne podejście, więc kieruj się przede wszystkim typem i liczebnością asortymentu.

Warto również stosować się do kilku prostych zasadach, związanych z tworzeniem katalogu, a dzięki temu obsługa sklepu stanie się jeszcze łatwiejsza i szybsza. Dlatego koniecznie zwróć uwagę na:

  • dodawanie aktualnych informacji do katalogu,
  • umieszczanie precyzyjnych danych dotyczących produktów,
  • uwzględnij wszystkie warianty produktów – dotyczy to nie tylko możliwości kupna w zestawie, ale również różnych kolorów czy cech charakterystycznych,
  • ukryj produkty, które są niedostępne dla klientów.

3. Spersonalizuj sklep internetowy

Sklep na Facebooku to obecnie naprawdę popularna opcja, co wpływa nie tylko na większą konkurencyjność, ale również na mniejszą różnorodność. Dlatego musisz spersonalizować swój sklep, żeby wyróżnił się na tle innych e-commerce. W tym celu skorzystaj z grafik, elementów charakterystycznych dla Twojej marki i dopasowanych kolorów. Zadbaj także o intuicyjny układ, odpowiednią kolejność kolekcji oraz prostą nawigację, co tylko zachęci potencjalnych klientów do dalszego poszukiwania.

Pamiętaj o tym, że na samym początku klientom powinny wyświetlać się nowe i wyróżnione kolekcje, a dopiero później pozostałe produkty.

Zauważ, że masz całkiem sporo możliwości personalizacji sklepu internetowego na Facebooku. Wystarczy, że włączysz kartę Menadżer sprzedaży i edytujesz wygląd oraz układ strony głównej, do tego dopasujesz styl do wizerunku marki. Najlepiej to zrobić poprzez zmianę fontów, kolorów buttonów, linków i wyróżnień.

Czym wyróżnia się sklep na Facebooku?

Jeśli zastanawiasz się, jak założyć sklep na Facebooku, to musisz zdawać sobie sprawę z tego, że to jest naprawdę proste. W końcu do dyspozycji masz sekcję sklep na Facebooku. Dzięki temu klienci nie będą też mieli problemów ze znalezieniem potrzebnych produktów czy po prostu z zapoznaniem się z Twoją ofertą.

Warto także dodać, że sklep w tym serwisie społecznościowym jest dość łatwy w obsłudze, a dodawanie czy konfigurowanie asortymentu zajmie Ci dosłownie chwilę – szczególnie jeśli wcześniej się do tego przygotujesz.

Jeśli nadal wahasz się, nad założeniem sklepu internetowego, to koniecznie poznaj zalety tego rozwiązania, czyli:

  • szeroki zakres działania – w końcu środowisko sklepu obejmuje nie tylko Facebook, ale również Instagram,
  • elastyczne kolekcje – dzięki temu możesz pokazać odbiorcom wyróżnione produkty, czyli te, na które chcesz szczególnie zwrócić ich uwagę,
  • funkcjonalność – do dyspozycji masz naprawdę sporo różnych narzędzi i funkcji, a dzięki nim z łatwością ożywisz sklep, a do tego dopasujesz go do identyfikacji wizualnej marki.

Choć sklep na Facebooku pozwala Ci na wykorzystanie wielu ciekawych funkcji, to jednak musisz zdawać sobie sprawę z tego, że polska wersja serwisu i tak ma ich mniej niż ta ze Stanów Zjednoczonych.

Dlatego klienci nie mogą robić zakupów bezpośrednio na Facebooku, tylko zostają przeniesieni do e-sklepu. Właśnie z tego powodu musisz mieć swoją stronę internetową, gdzie odbiorcy dokończą transakcję.

W tym przypadku możesz zdecydować się na CMS z otwartym kodem źródłowym np. WooCommerce lub na oprogramowanie SaaS.

Kto powinien założyć sklep na Facebooku?

Masz już swój e-commerce i nie wiesz, czy potrzebujesz do tego sklepu na Facebooku? W takim razie zwróć uwagę na to, że trendy wyraźnie pokazują, iż ludzie coraz więcej czasu spędzają w social mediach. Dzięki temu komunikują się ze światem, a poza tym szukają tam wielu informacji.

Taka moda znacząco wpłynęła na zmiany w zachowaniach związanych z robieniem zakupów. Musisz o tym pamiętać szczególnie dlatego, że Facebook zrzesza naprawdę mnóstwo użytkowników, regularnie korzystających z tego serwisu.

Potencjał, jaki tkwi w Facebooku, dostrzegają liczne firmy z całego świata. Właśnie z tego powodu w obrębie tej witryny istnieje tak wiele sklepów, a sporym powodzeniem cieszy się też Facebook marketplace.

Podobne: Marketplace – co to jest? Zalety i wady rozwiązania

Warto również podkreślić, że różne grupy społeczne korzystają z Facebooka – w Polsce najliczniejszymi odbiorcami są Ci w wieku od 25 do 34 lat. Choć ostatnimi laty serwis stał się też modny wśród pokolenia X.

Zatem, jeśli trafiasz ze swoją ofertą właśnie do takich klientów, to koniecznie musisz być na Facebooku. Jednocześnie zwróć uwagę na to, że młodsze pokolenie Z jest już mniej aktywne na tej platformie – zamiast tego wybierają Instagram, TikTok oraz Snapchat.

Zwróć uwagę na to, że w sklepie na Facebooku możesz oferować naprawdę przeróżne produkty – nawet cyfrowe lub rękodzieło, a nawet promować swoje usługi.

Na jakich zasadach działa sklep internetowy na Facebooku?

Ważne jest nie tylko to, żebyś wiedział, jak założyć sklep na Facebooku, ale również, abyś zrozumiał jego sposób działania. W końcu pozwala Ci na stworzenie unikatowego i spersonalizowanego środowiska dopasowanego do Twojej marki, a to wszystko z wykorzystaniem Facebooka. W ten sposób jeszcze więcej klientów będzie mogło przeglądać, szukać i przede wszystkim kupować produkty czy usługi, oferowane przez Twój sklep. Wystarczy, że połączysz tę platformę z zewnętrznym sklepem internetowym np. WooCommerce.

Facebook umożliwia Ci również maksymalne spersonalizowanie wyglądu sklepu, aby jeszcze bardziej oddawał charakter marki. Samo działanie tej funkcji jest dość intuicyjne, więc na pewno nie będziesz mieć problemów z zarządzaniem, dodawaniem katalogów produktów czy tworzeniem kolekcji.

Sklep na Facebooku daje Ci dostęp do szerokiego grona odbiorców – w końcu z tego serwisu korzystają użytkownicy z całego świata. Zatem nie musisz ograniczać swojej grupy docelowej jedynie do Polaków. Poza tym sklep jest nowoczesny i responsywny, co jest tak ważne dla współczesnych Internautów, robiących zakupy przy użyciu smartfonów. Sama aplikacja Facebooka jest darmowa, a przede wszystkim dostępna dla urządzeń z systemem Android, Windows i iOS. Dzięki temu Twoja oferta bardzo szybko dotrze do jeszcze szerszego grona odbiorców, co z pewnością dostrzeżesz w rosnącej liczbie zamówień.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *