Wiedza

Czy Facebook może pomóc twojej firmie w sprzedaży?

Epidemia koronawirusa spowodowała że tysiące firm w Warszawie i całej Polsce odnotowały spadek obrotów. Teraz, kiedy kolejne obostrzenia są luzowane, okazuje się że powrót do tego co było wcale nie jest taki prosty. Mimo stopniowego uwalniania handlu, liczba klientów w sklepach w dalszym ciągu jest niska. Przekłada się to na w dalszym ciągu małe przychody. Co mogą zrobić przedsiębiorcy, aby choć trochę poprawić swoją sytuację?

W czasach zagroenia koronawirusem, zakupy online są bezpieczną formą kupowania

Spis treści

Dlaczego handel wciąż kuleje?

Powodów jest kilka. Po pierwsze nie cały sektor handlu i usług został uruchomiony. Salony fryzjerskie, kosmetyczne, wybrane sklepy – one wciąż są albo zamknięte, albo pracują w ograniczony sposób. Po drugie, spora liczba osób świadomie rezygnuje z odwiedzania placówek handlowych i usługowych, unikając w ten sposób dużych skupisk ludzkich. Do czego oczywiście gorąco namawia rząd. Trudno się zatem dziwić że małe i duże sklepy świecą pustkami, a o miejsca na parkingach jest bardzo łatwo.

Zamiast stacjonarnie, zakupy online

Dowiedz się jak wykorzystywać social media do sprzedaży produktów i usług

Potrzeby konsumentów tylko w ograniczonym zakresie uległy zmianie. W dalszym ciągu potrzebujemy usług i produktów, różnica polega tylko na sposobie ich zdobywania. Zamiast kupować stacjonarnie, wybraliśmy wygodniejsze i bezpieczniejsze zakupy online. Z oczywistych powodów cierpią na tym mali, lokalni sprzedawcy. Nastawieni wyłącznie na bezpośrednią obsługę klienta w sklepie, nie byli przygotowani na nagłe wejście do sektora e-commerce. Pod tym względem niewątpliwą przewagę posiadają duże sieci handlowe, które od dawna posiadały własne sklepy internetowe. Co mogą w tej sytuacji zrobić mali sprzedawcy? Dostępnych jest kilka rozwiązań: pozycjonowanie stron internetowych warszawskich firm, stworzenie ich od podstaw lub inne, alternatywne metody sprzedaży.

Czy sklep internetowy to jedyne rozwiązanie?

Jak wiadomo, stworzenie sklepu internetowego wymaga czasu i pieniędzy. Kiedy już będzie działać, w dalszym ciągu nie oznacza to że będzie zarabiać pieniądze. Konieczne jest jego wcześniejsze wypromowanie i dotarcie do dużej liczby odbiorców. Równa się to kolejnym wydatkom. Czy jest jakakolwiek alternatywa? Szybsza, tańsza i łatwiejsza? Oczywiście że tak. Jest nią social media ze swoim liderem – facebookiem.

Facebook – tu również możesz sprzedawać

Dlaczego sprzedawać na Facebooku?

Facebook na wiele sposobów ułatwia sprzedaż - lokalnie i globalnie

Stali użytkownicy FB doskonale wiedzą, że oferuje on wiele narzędzi wspierających sprzedaż i handel. Korzystanie z nich daje wielki potencjał sprzedaży i generowania nowych przychodów. Oczywiście wymaga to odrobiny pracy i czasu, ale w pewnych branżach efekty mogą być szybsze i lepsze niż sprzedaż na Allegro lub własnym sklepie. Konto na FB posiada niemal każdy z nas. Dodatkowo, pewne narzędzia oferują możliwość precyzyjnego targetowania reklam, określania ich budżetów, a także analizowania wyników. Jest również duży wybór bezpłatnych metod sprzedaży na FB.

Jakie narzędzia sprzedażowe oferuje Facebook?

  1. Płatne reklamy – na pewno widzieliście na swojej tablicy płatne reklamy. Składają się one np. z pokazu slajdu. Kilka zdjęć przewijanych w prawo i lewo, gdzie ostatnie zdjęcie jest linkiem do sklepu internetowego. Dostępne są również inne możliwości, jak pojedyncze posty ze zdjęciem i przyciskiem KUP. W tym przypadku również użytkownik zostanie przeniesiony do strony Landing Page – wykonanej konkretnie pod ten produkt lub jednej ze stron w sklepie internetowym.
  1. Lokalne grupy sprzedażowe – prawie każde miasto w Polsce posiada własne grupy o charakterze sprzedażowym. Najczęściej nazywają się one „Sprzedam, kupię, zamienię – MIASTO”. Dołączając do nich, można dodawać własne posty z ofertami sprzedaży. Ten sposób sprzedaży jest bardzo lubiany przez osoby prywatne, chcące sprzedać – kupić używaną odzież, wyposażenie domu lub narzędzia. Korzystają z tego również duże firmy, aby promować swoje usługi i produkty. W ostatnim czasie bardzo popularne stało się umieszczanie na takich grupach transmisji LIVE oraz filmików z prezentacją oferowanych produktów. Dynamiczny przekaz reklamowy pozwala nadać mu większej wiarygodności oraz lepiej opisać wszystkie zalety produktu. Wzbudza to większe zaufanie u odbiorców.
  1. Marketplace – Facebook posiada również własną tablicę ogłoszeń. Nazywa się ona Marketplace i działa na podobnej zasadzie co internetowe serwisy ogłoszeń lokalnych. Umieszczamy w nich post ze zdjęciem, opisem, ceną oraz przyporządkowujemy go do odpowiedniej kategorii, aby zwiększyć jego zasięg i ułatwić wyszukiwanie.

Jak finalizować transakcje na Facebook?

Sfinalizowanie transakcji zwartych na fb moze nastąpić na kilka sposobów

Poza pierwszym wyżej opisanym sposobem, dwa pozostałe wymagają indywidualnych uzgodnień pomiędzy kupującym i sprzedającym. Sprzedaż może się odbyć w sposób tradycyjny, czyli z rąk do rąk. Możliwe jest także ustalenie wysyłki kupionego produktu pod wskazany adres i zapłata za pobraniem lub przedpłata na konto bankowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *