fbpx

Jak wymyślić dobrą nazwę firmy w 2024 roku? 9 skutecznych porad

Jak wymyślić nazwę firmy, żeby była łatwa do zapamiętania i przyjemnie się kojarzyła? Dobra nazwa firmy to już połowa sukcesu, dlatego zadbaj o dobry start Twojej nowej firmy.

jak wymyślić nazwę firmy

Nazwa firmy to prawdziwa wizytówka, która będzie z Tobą przez cały czas – przynajmniej dopóki działalność będzie otwarta. Jednak stworzenie chwytliwej, praktycznej, a do tego unikatowej nazwy bywa naprawdę trudne. Tym bardziej, gdy jednocześnie ma to dotyczyć również marki. Dlatego sprawdź, jak wymyślić nazwę firmy i poznaj zasady, które Ci ułatwią Ci ten proces.

Co wziąć pod uwagę przy tworzeniu nazwy firmy?

1. Masz już wymyśloną nazwę firmy? W takim razie, zanim ostatecznie się na nią zdecydujesz, sprawdź, czy nazwa domeny jest dostępna. Dzięki temu nie będziesz mieć problemów podczas tworzenia strony internetowej.

2. Nazwa firmy nie musi być taka sama, co marki. Warto o tym pamiętać, jeśli chcesz wykorzystać trudne do wymówienia określenie. Nazwa firmy powinna być jak najprostsza, a w ten sposób nie będziesz mieć problemów z jej wymienieniem podczas rozmowy telefonicznej, w urzędzie czy w trakcie podawania danych do faktury.

3. Wykorzystaj mniej standardowe końcówki domen – pozwoli Ci to wyróżnić się i łatwiej zostaniesz zapamiętany. Ważne jest jedynie to, żeby nazwa marki i profil działalności były do tego dopasowanej, np. firma cateringowa może wybrać nazwę: zjedz.to.

Polecamy: Ile kosztuje strona internetowa w 2024? Cena za stronę www dla firm i nie tylko

4. Kieruj się grupą docelową i rynkiem zbytu. Jeśli chcesz działać jedynie w Polsce to postaw na polskojęzyczną nazwę. Ta opcja nie sprawdzi się, gdy planujesz w przyszłości rozszerzyć swoją działalność.

5. Unikaj długich nazw – maksymalnie 2-3 wyrazy.

6. Przedstaw swój pomysł na nazwę komuś innemu i przekonaj się, jakie budzi skojarzenia oraz emocje.

Jak wymyślić nazwę firmy, żeby przyciągała?

1. Akronim

Skrócenie dwóch lub większej liczby słów to może być naprawdę ciekawy sposób na oryginalną nazwę firmy. Wiele globalnych marek korzysta z tego rozwiązania np. C&A, H&M oraz KGHM.

To też dobre rozwiązanie, jeśli firma ma kilku właścicieli i szukasz sposobu na  wyróżnienie każdego z nich. Wtedy wystarczy, że połączysz pierwsze litery imion i nazwisk.

Właśnie w ten sposób powstała nazwa Bakoma – to skróty imienia i nazwiska żony właściciela oraz nazwisko wspólnika – kolejno to Barbara Komorowska oraz Edward Mazur.

Zwróć uwagę na jeden z najważniejszych atutów akronimu, jako nazwa firmy. Chodzi tu oczywiście o unikatowy charakter. Dzięki temu nie będziesz mieć problemów z wyróżnieniem się i zapamiętaniem.

Jednocześnie nazwa zyska dość osobisty charakter, a zarazem będzie to oczywiste jedynie dla niektórych osób.

2. Mieszanka dwóch słów

Jeśli zastanawiasz się, jak wymyślić nazwę firmy, która będzie oryginalna, a zarazem zaskakująca, to koniecznie połącz dwa słowa. W ten sposób stworzysz zupełnie nowy wyraz.

Kluczowe znaczenie ma jedynie to, żeby powstała mieszanka była powiązana z profilem Twojej działalności, a wtedy na pewno zostanie dobrze przyjęta przez odbiorców.

Właśnie taką strategią przyjął popularny Groupon – to połączenie słowa groupcoupon.

Innym przykładem jest firma Kolastyna, która stanowi zlepek słowa kolagenelastyna.

3. Nazwa zaczerpnięta z mitologii, literatury lub filmu

W trakcie wymyślania nazwy szukaj różnych inspiracji. Prawdziwą kopalnią pomysłów są książki, filmy, Biblia oraz mitologia. Szczególnie odniesienia do świata zmarłych są chętnie wybierane np. Zakład Pogrzebowy Hades.

Innym ciekawym przykładem związanym z mitologią jest Jutrzenka oraz Atlas – ten tytan wyróżniał się ogromną siłą i wytrzymałością, co idealnie pasuje do firmy budowlanej.

4. Wykorzystanie obcojęzycznych słów

Wiele firm z Polski chętnie korzysta z obcojęzycznych słów i to właśnie je wykorzystuje, jako nazwę firmy.

Oczywiście najpopularniejsze są słowa w języku angielskim, ale ciekawym rozwiązaniem są również niemieckie, hiszpańskie, włoskie oraz łacińskie określenia.

Polecamy: Pomysł na biznes w 2024 roku – Na czym najlepiej zarobisz?

Takie obcojęzyczne słowa sprawdzą się, jeśli działasz w branży, która jest silnie powiązana z jakimś krajem. Dzięki temu asortyment od razu będzie się wydawał bardziej luksusowy.

Wśród najpopularniejszych przykładów firm z obcojęzyczną nazwą jest Media Expert, Yes,Sante, Solaris oraz Sphinx.

5. Nazwa wskazująca na profil działalności

Chcesz, żeby odbiorcy od razu wiedzieli, czym się zajmujesz? Taki jasny przekaz ułatwia konwersję, a do tego to bardzo popularna metoda. Wystarczy, że podczas wymyślania nazwy będziesz kierować się właśnie swoim profilem działalności.

Jednym z przykładów jest eobuwie.pl S. A. – firma została przejęta przez CCC S. A., ale nazwa nie uległa zmianie.

Poza tym z tego sposobu wymyślania nazw chętnie korzystają serwisy z kuponami i rabatami np. alerabat.pl, kupon.pl oraz zrabatowani.pl.

Dzięki temu użytkownicy nie muszą długo zastanawiać się nad tym, jakiego typu treści oferuje dana firma.

6. Nazwa geograficzna

Bardzo często to nazwy geograficzne są wykorzystywane podczas otwierania działalności. Wystarczy nieco zmodyfikować taką nazwę, a zyskasz naprawdę oryginalny wyraz.

Zwróć uwagę na to, że nie ma tu żadnych ograniczeń dotyczących branży, choć bardzo często z tego sposobu korzystają firmy, oferujące wodę. Dlatego bez problemu znajdziesz takie firmy jak Muszynianka, Nałęczowianka oraz Żywiec Zdrój.

Poza tym nazwy geograficzne zainspirowały też inne firmy do stworzenia oryginalnej nazwy np. Bytom, Vistula, Winiary czy Barlinek.

Globalne marki także chętnie korzystają z nazw rzek, jezior czy miast. Zazwyczaj ma to związek z ich lokalizacją bądź symboliką, dopasowaną do filozofii działania danego przedsiębiorstwa.

Dobrym przykładem jest firma Amazon, której nazwa ma związek z rzeką Amazonką – w ten sposób nawiązuje do ogromnej ilości wody, jaka jest transportowana po całym kontynencie aż do oceanu, a do tego jest widoczna również z kosmosu.

7. Nawiązanie do zwierząt

Nazwy animalne to kolejna ciekawa inspiracja, którą warto kierować się, gdy zastanawiasz się, jak wymyślić nazwę firmy.

W tym przypadku kieruj się cechami związanymi z danymi gatunkami oraz emocjami, jakie wywołują. W ten sposób jeszcze lepiej podkreślisz kluczowe wartości dla Twojej firmy.

Polecamy: Czy warto prowadzić bloga firmowego w 2024 roku?

Wśród najbardziej znanych nazw, nawiązujących do zwierząt jest Biedronka czy Żabka – ta sieć sklepów wychodzi z założenia, że lokale mają znajdować się blisko domów czy osiedli, co znowu ma związek z żabim skokiem.

Poza tym nazwy animalne wykorzystały znane firmy: CamelActive, FireFox, Crocodile, Falcon System oraz Red Bull.

8. Nazwisko założyciela

Inspiracja na nazwę firmy może być jeszcze bliżej, niż Ci się wydaje. Wystarczy, że wykorzystasz do tego swoje nazwisko. Szczególnie to dobre rozwiązanie, jeśli nazwisko jest proste do wymówienia, a przy tym dość oryginalne.

Właśnie w ten sposób narodziły się nazwy bardzo znanych firm typu Ryłko, Dr Irena Eris, Ziaja, Koral, Wittchen, Ochnik, Kler, W. Kruk, Wojas, a nawet Boeing czy Bayer.

9. Skorzystaj z gotowego generatora

Jeśli nadal nie masz pomysłu na chwytliwą i łatwą do zapamiętania nazwę firmy, to skorzystaj z pomocy gotowego generatora.

Możesz zdecydować się na taki pomysł bądź po prostu zainspirować się daną propozycją. Do dyspozycji masz sporo różnych stron, które znacznie ułatwią Ci ten proces.

Namelix

Namelix to prawdziwy lider wśród anglojęzycznych generatorów nazw firm.

Ten serwis zaproponuje Ci nie tylko nazwę, ale również wygląd logo.

Poza tym strona jest bardzo intuicyjna, darmowa i czytelna.

Squadhelp

Kolejnym popularnym generatorem nazw firmy jest Squadhelp.

W tym przypadku musisz napisać kilka słów kluczowych związanych z profilem działalności, branżą czy emocjami, jakie chcesz wywołać.

Na tej podstawie sztuczna inteligencja tworzy nazwę.

Możesz też kupić pomysł na dopasowany logotyp.

Zyro

Następny generator nazw firm oparty na sztucznej inteligencji.

Z pomocą tego serwisu znajdziesz mnóstwo ciekawych pomysłów na oryginalną nazwę dla swojej firmy.

Działanie znów jest oparte na tym samym systemie – musisz podać kilka słów kluczowych i na tej podstawie algorytmy wybiorą dla Ciebie kilka dopasowanych propozycji.

Novanym

Generator nazw Novanym nie jest aż tak nowoczesny, jak poprzednie przykłady. Jednak i tak zapewnia Ci całkiem sporo możliwości.

Przede wszystkim proponuje nazwę na podstawie zapisanych przez Ciebie słów kluczowych.

Oprócz tego proponuje wygląd logotypu, a do tego umożliwia zarezerwowanie domeny.

Wizlogo

Kolejną ciekawą opcją jest Wizlogo.

Zwróć jednak uwagę na to, że ten generator nazw jest dość prosty i znacznie częściej służy do dopracowywania wymyślonych nazw lub szukania inspiracji.

Strona podobnie, jak poprzedni przykład jest dość prosta i polega na wpisaniu słów kluczowych, do których dopasowywane są propozycje nazw.

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)