Jak reklamować firmę w Internecie? Istnieje wiele skutecznych metod na reklamę firmy w Internecie. Sugerując się natomiast badaniami, możemy śmiało stwierdzić, że jednym z najbardziej renomowanych rozwiązań jest wykorzystanie strony internetowej w połączeniu z pozycjonowaniem.
Jak reklamować firmę w internecie? – Streszczenie
Własna strona firmowa da Ci wiele możliwości. Dzięki niej możesz “uderzyć” w skuteczną kampanię SEM w wyszukiwarce Google. Warto zainteresować się również mediami społecznościowymi i portalami regionalnymi, ponieważ każdego miesiąca są odwiedzane przez tysiące unikalnych użytkowników.
Otóż SEO może generować większe zainteresowanie potencjalnych klientów od mediów społecznościowych. Ponadto coraz więcej ogólnoświatowych przedsiębiorstw korzysta z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek od wielu lat, uważając pozycjonowanie za niezwykle skuteczne w pozyskiwaniu klientów.
Jednak strona internetowa i działania SEM to nie wszystko, ponieważ firmę można reklamować w Internecie na wiele innych sposobów.
Jeżeli chcesz poznać 10 najlepszych sposobów na reklamę firmy w Internecie w 2024 roku – przeczytaj ten artykuł! Miłej lektury.
1. Własna strona internetowa
Własna strona internetowa to najważniejszy element skutecznej reklamy w Internecie.
Obecnie większość najbardziej dochodowych sposobów opiera się o serwis www (np. SEO i Google Ads) lub kieruje do niego potencjalnych klientów (np. reklama w mediach społecznościowych).
Własna strona firmowa – Zalety
Zalety wiążące się z posiadaniem własnej strony internetowej:
- możliwość odnalezienia Twojej firmy w Internecie – ponad 95% klientów szuka biznesów usługowych w formie online;
- budowa wiarygodności marki – aż 46% osób twierdzi, że responsywna i czytelna strona internetowa jest jednym z najważniejszych kryteriów pod kątem oceny wiarygodności przedsiębiorstw usługowych;
- łatwy dostęp do analiz i statystyk – posiadając stronę internetową możesz regularnie kontrolować m.in. ilość wejść do serwisu, najczęściej odwiedzane podstrony, a także czas spędzony w witrynie (wystarczy do tego wykorzystać Google Analytics 4);
- możliwość prezentacji swojego portfolio – właściciele stron internetowych nie muszą wymieniać z klientami zbędnych korespondencji na temat wcześniej zrealizowanych projektów, ponieważ najważniejsze informacje są zawarte na odpowiednich podstronach;
- szybkość nawiązywania kontaktów z klientami – jeżeli przekonasz konsumenta do skorzystania z Twoich usług, będzie on mógł skontaktować się z Tobą na wiele sposobów (np. wypełniając formularz kontaktowy, pisząc maila lub dzwoniąc do Ciebie osobiście poprzez podany numer telefonu w stopce strony).
Warto również wspomnieć, iż analiza zachowań użytkowników (np. wykorzystując Google Analytics 4) umożliwia poznanie ich zachowań i oczekiwań. Dzięki temu w przyszłości będziesz mógł prowadzić skuteczny remarketing.
Ile kosztuje strona internetowa dla firmy?
Wiele zależy od złożoności Twojej oferty oraz indywidualnych preferencji. Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Prosta wizytówka (One Page) – 1900 zł netto
Jeżeli decydujesz się na sprzedażowy landing page (czyli stronę lądowania) bazujący na jednej zakładce (głównej), inwestycja wyniesie Cię prawdopodobnie 1 500 zł netto.
W tym przypadku możesz liczyć na ogólną prezentację Twojej firmy.
Specjaliści dostosują serwis w taki sposób, żeby internauta od razu po wejściu na stronę był kierowany do zapoznania się z ofertą i kontaktu z usługodawcą.
Strona biznesowa (Multi Page) – 2900 zł netto
Strona biznesowa obejmuje wszystkie najważniejsze zakładki, m.in.:
- Strona główna
- O firmie
- Oferta i cennik
- Realizacje
- Blog
- Kontakt
- i wszystkie inne podstrony zgodnie z życzeniem klienta.
Ceny za tego typu projekty nie przekraczają zazwyczaj 2 500 zł netto. Co ciekawe – specjaliści w tym przypadku piszą również treści i dostarczają niezbędne grafiki.
Rozbudowana strona biznesowa (Multi Page z większą liczbą zakładek) – 4900 zł netto
Rozbudowane strony firmowe dedykujemy większym przedsiębiorstwom usługowym, które mają już sporą bazę klientów, ale chcą pozyskać dodatkowy, bardziej kaloryczny ruch.
W tym przypadku oprócz stworzenia strony internetowej, specjaliści zazwyczaj zajmują się przygotowaniem serwisu do pozycjonowania (SEO).
Polecamy: Ile kosztuje strona internetowa w 2024? Cena za stronę www dla firm i nie tylko
2. Reklama w Google Ads
Google Ads (dawniej AdWords) to system reklamowy umożliwiający natychmiastowe uzyskanie widoczności w płatnych wynikach wyszukiwania (zarówno tekstowych, jak i produktowych). System ten działa na bardzo prostej zasadzie – płacisz = jesteś widoczny. W przeciwnym wypadku widoczność Twojego serwisu natychmiastowo znika z Google.
W zależności od własnych preferencji, wykorzystując Google Ads możesz także stać się rozpoznawalny w sieci reklamowej Google Display Network oraz przedstawiać swoją ofertę w formie wideo na portalu YouTube.
Reklamodawcy rozliczają się z Google na podstawie:
- kosztu za kliknięcie reklamy (CPC – Cost Per Click);
- kosztu za tysiąc wyświetleń (vCPM – Cost Per Mile);
- kosztu za dokonanie konwersji (CPA – Cost Per Action).
Istnieje również opcja CPV (Cost Per View) używana w kontekście reklam YouTube (za jednorazowe obejrzenie).
85% przedsiębiorstw ankietowanych przez serwis WebFX uważa, że kampanie w płatnych wynikach wyszukiwania oraz SEO to jedne z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie. [1]
Należy jednak pamiętać, że samodzielna optymalizacja kampanii AdWords wiąże się zazwyczaj z “przepalaniem” budżetu. Najlepiej tego typu rozwiązania reklamowe zlecić specjalistom.
W ogólnym rozrachunku oddelegowanie obowiązków fachowcom może okazać się zdecydowanie tańsze.
3. Pozycjonowanie własnej strony w Google
Pozycjonowanie stron internetowych w Google opiera się na wynikach organicznych (naturalnych). Dzięki temu nie musimy płacić wyszukiwarce za osiągnięcie konkretnych pozycji.
Wystarczy do tego wdrożenie odpowiedniej strategii optymalizacyjnej obejmującej m.in. optymalizację treści, techniczne SEO oraz link building i content marketing.
Organiczne (naturalne) wyniki wyszukiwania znajdują się pod płatnymi wynikami tekstowymi. Jednak warto pamiętać, że wiele osób wykorzystuje wtyczki blokujące reklamy, co znacznie obniża efektywność Google Ads.
W kontekście branż usługowych SEO może okazać się lepszym rozwiązaniem od Google Ads w ujęciu długofalowym. Dlaczego? Ponieważ po zakończeniu współpracy z agencją reklamową, widoczność Twojej strony nie spada natychmiastowo. Często zajmuje to nawet kilkanaście miesięcy. Powód? Zmiany w algorytmach oraz konkurencja, która ciężko pracuje nad SEO, w momencie, gdy Ty spoczywasz na laurach. Jeśli inni pracują nad swoją widocznością, a Ty nie, zostajesz z tyłu.
Jednak regularnie pracując nad SEO swojej strony możesz obserwować regularne wzrosty, podobnie jak My. Spójrz tylko na wykres poniżej.
Ten wykres przestawia widoczność naszej strony zdobywcysieci.pl w top10 wyników wyszukiwania. Tak, mamy aż ponad 1200 słów kluczowych w top10. Jednak cały czas cierpliwie pracujemy i liczymy na więcej.
Bardzo istotny jest fakt, iż decydując się na połączenie SEO & Google Ads możesz być widoczny podwójnie. Pod warunkiem, że wybrane frazy kluczowe pojawiają się na pierwszych miejscach.
Jako doświadczona agencja, rekomendujemy dążyć do uzyskania pierwszych pięciu (a nawet trzech!) wyników w Google, ponieważ dają one gwarancję pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki. Przez wzrost reklam w Google coraz rzadziej “scrollujemy” wyniki wyszukiwania.
Polecamy: Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Cennik w 2024 roku
2. Content marketing na blogu
Masz już stronę internetową? W takim razie content marketing na blogu powinien być Twoją pierwszą inwestycją. W połączeniu z SEO potrafi dać niesamowite efekty.
Wyszukiwarka Google każdego dnia obsługuje najróżniejsze pytania, a wiele z nich na pewno jest związanych z branżą, w której działasz. Warto to wykorzystać i zacząć rozwiązywać problemy internautów poprzez tworzenie wysokiej jakości, merytorycznych wpisów blogowych, angażujących czytelników.
Odpowiednio przygotowane artykuły mają szanse zdobywać dużą widoczność w wyszukiwarce Google. Jednym z naszych flagowych przykładów jest poniższy wpis:
Tylko jeden tak wysoko pozycjonowany wpis może generować każdego miesiąca kilka tysięcy nowych użytkowników na stronie internetowej. Rozwój i budowa marki, zwiększenie rozpoznawalności, a przede wszystkim możliwość pozyskania nowych klientów. Daje to bardzo dużo korzyści.
Warto również wspomnieć, iż wpisy blogowe nie muszą być ponadprzeciętnie długie.
Aby uzyskać pierwsze miejsce w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania, wystarczy około 700-800 słów. W trudniejszych branżach na niektóre tematy potrzeba 1000-2000 słów.
5. Reklama w Google Maps (Google Moja Firma)
Wizytówka Google Moja Firma ma kluczowe znaczenie w kontekście budowania widoczności lokalnej, ponieważ nawet, jeżeli Twój klient nie szuka konkretnej usługi w Mapach Google, to pomimo wszystko zestawienie najpopularniejszych wizytówek wyświetli się w wynikach wyszukiwania.
Według statystyk, 28% wyszukiwań lokalnych kończy się zakupem lub skorzystaniem z usługi. [2]
Aby stać się widocznym w tzw. lokalnym 3-packu, należy:
- zadbać o pozytywne opinie w Google
- dodać atrybuty w panelu GMF
- stworzyć opis firmy składający się z kilku zdań
- dodać świadczone usługi
- regularnie tworzyć wpisy do aktualności
- praktykować lokalny link building
- stosować właściwe frazy kluczowe
Reklama firmy w Internecie poprzez wizytówkę Google Moja Firma jest kolejnym sposobem na dywersyfikację ruchu.
Dzięki GMF pozyskasz stałych i zdecydowanych klientów, a dodatkowo zbudujesz zaufanie wśród odwiedzających.
Obecnie jest to również jedna z najtańszych metod reklamowych online.
6. Prowadzenie Social Media
Szukasz skutecznego sposobu na reklamę firmy w Internecie?
Prowadzenie firmowych mediów społecznościowych umożliwia bezpośrednią komunikację z klientami.
To szybka i profesjonalna obsługa zapytań.
Dobrym rozwiązaniem okazują się również płatne reklamy, m.in.:
- Facebook Ads
- Instagram Ads
- Tik Tok Ads
- Twitter Ads
- LinkedIn Ads
Minimalny budżet reklamowy w średnio konkurencyjnych branżach usługowych wynosi od 500 do 1000 zł.
Na płatnych formatach reklam skorzystają m.in.:
- masażyści
- księgowi
- mechanicy
- adwokaci
- fryzjerzy
- tatuażyści
- prywatni lekarze
Social Media możesz wykorzystać zarówno do pozyskiwania klientów, jak i rekrutacji pracowników.
Na początku rekomendujemy zdecydować się na dwa główne kanały marketingowe (np. Facebook & Tik Tok Ads), a następnie dywersyfikować ruch na bazie LinkedIna oraz Twittera (pod warunkiem, że Twoja grupa docelowa korzysta z wymienionych platform).
7. E-mail marketing
E-mail marketing może być skuteczną formą reklamy w Internecie. Wystarczy, że napiszesz przyciągającego uwagę, merytorycznego maila, przedstawiającego Twoją ofertę i wyślesz go potencjalnie zainteresowanym klientom.
Poprzez skrzynkę mailową możesz prowadzić także newslettera budującego zaufanie wśród konsumentów, który ma za zadanie regularnie przypominać klientom o Twojej marce.
8. Reklama na portalach regionalnych
Portale regionalne są odwiedzane przez tysiące użytkowników każdego miesiąca. Może to być dobry sposób na promocję swojego biznesu.
Jednocześnie omawiane rozwiązanie w łatwy sposób połączysz z pozycjonowaniem strony (SEO), ponieważ link dofollow z wartościowego portalu regionalnego ma zazwyczaj sporą moc.
Poniżej przedstawiamy dwa sposoby reklamy na portalach regionalnych:
- Banery reklamowe – inwestując w baner reklamowy znajdujący się w widocznym miejscu na portalu regionalnym, możesz uzyskać nawet kilkukrotny zwrot z inwestycji. W przeciwnym razie zwiększysz świadomość marki z punktu widzenia konsumentów, co w niedalekiej przyszłości poskutkuje spopularyzowaniem Twojej oferty.
- Artykuły gościnne (sponsorowane) – pozwalają pozyskać dodatkowych klientów poprzez umiejętne stworzenie artykułu sponsorowanego i ulokowanie tam swojej usługi.
W artykule gościnnym (sponsorowanym) warto umieścić link dofollow, który wzmocni wartość Twojej strony z punktu widzenia robotów Google.
Dzięki temu oprócz pozyskania dodatkowych klientów na usługi, zwiększysz pozycję swojego serwisu w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania.
9. Katalogi firm
Prawidłowo przygotowany wpis w katalogu może być dobrze pozycjonowany w Google.
W tytule wpisu firmowego warto dodać frazę typu: “Wulkanizacja Warszawa” (czyli nazwa usługi + miasto).
Mimo dużej konkurencyjności w wyszukiwarce, istnieje duża szansa na to, że prawdopodobnie ktoś trafi na tę stronę.
Istotny jest także fakt, iż link do strony może mieć wpływ na SEO.
10. Serwisy ogłoszeniowe
Reklamowanie swojej firmy w serwisach ogłoszeniowych stało się w ostatnich latach zdecydowanie mniej popularne.
Biorąc natomiast pod uwagę obecne standardy, może to być bardzo dobry sposób na dywersyfikację ruchu.
Wpis do serwisu ogłoszeniowego z linkiem dofollow wspiera również proces SEO.
Jak reklamować firmę w Internecie? – podsumowanie
Firmę w Internecie można reklamować na wiele sposobów. W większości przypadków do promocji online należy wykorzystać stronę internetową. Za jej pomocą można stać się widocznym zarówno w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania, ale także płatnych wynikach tekstowych i Google Shopping (inaczej: Google Zakupy).
Biorąc natomiast pod uwagę fakt, że 40% przychodów firm usługowych oraz e-commerce pochodzi z ruchu organicznego, rekomendujemy zainwestować większość budżetu marketingowego w pozycjonowanie. Google Ads oraz Social Media Marketing mogą być doskonałym dodatkiem, ale nie fundamentalnym elementem reklamy online.
Rekomendujemy testować wiele sposobów promocji, praktykując również e-mail marketing i reklamę na portalach regionalnych, ogłaszając się dodatkowo w katalogach firm oraz serwisach ogłoszeniowych.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat reklamy firmy w Internecie?