Wiedza

Współpraca z agencją interaktywną – jak się do niej przygotować?

Chcesz mieć swoją własną stronę internetową lub sklep online? W takim razie może Ci w tym pomóc współpraca z agencją interaktywną. Dzięki temu możesz polegać na wiedzy i doświadczeniu specjalistów. Jednak pamiętaj o tym, by dobrze się do tego przygotować, a w ten sposób uzyskasz satysfakcjonujący efekt.

Współpraca z każdą firmą zewnętrzną wymaga zaangażowania obu stron, ponieważ tylko wtedy będzie można stworzyć stronę, która zadowoli wykonawcę i zleceniodawcę. Dlatego zwróć uwagę na kilka kwestii, które na pewno wpłyną na udaną pracę z agencją interaktywną.

Spis treści

Wybierz najlepszą agencję interaktywną

Wybierz najlepszą agencję interaktywną

Przede wszystkim zacznij od wyboru dobrego wykonawcy. W tym przypadku weź pod uwagę ich referencje, opinie, a także poprzednie realizacje. Szczególnie ten ostatni aspekt jest istotny, ponieważ będziesz mógł poznać charakter wcześniej stworzonych stron. Poza tym z łatwością określisz również możliwości i kreatywność zespołu, z którym chcesz podjąć współpracę.

Pamiętaj także o tym, by wybrać kilka agencji, a później zadzwoń bądź napisz e-mail do wybranych. Dzięki temu upewnisz się, że warto im przekazać zrobienie strony internetowej.

Dobrze przedstaw swoją firmę

Skoro wiesz już, jaka agencja interaktywna ma zająć się Twoją witryną bądź sklepem internetowym, to pora dobrze przygotować się do współpracy. Dlatego weź kartkę lub otwórz dokument i zapisz najważniejsze informacje dotyczące Twojej firmy. W końcu dzięki temu pracownicy agencji lepiej dopasują styl i ogólną charakterystykę strony. Jednak zwróć uwagę na to, że jakie oraz ile danych przekażesz, zależy tylko od Ciebie. Poza tym dotyczą tylko tych kwestii, które pomogą w stworzeniu bardziej indywidualnej witryny.

Przekaż najważniejsze informacje na temat firmy

  • Wartości, jakie są najistotniejsze dla Twojej firmy,
  • Misja i wizja,
  • Identyfikacja wizualna, dzięki temu strona dopasuje się do kolorów, które charakteryzują Twoją firmę,
  • Branża, w jakiej działasz,
  • Znaki bądź informacje, które wyróżniają Cię na tle konkurencji, np. zaangażowanie w akcje charytatywne, certyfikaty, współpraca z cenionymi przedsiębiorstwami itp.

Wypełnij brief

Klient musi wypełnić brief agencji interaktywnej

Zwróć uwagę na to, że właściwie zawsze współpraca z agencją interaktywną rozpoczyna się od tego, że musisz wypełnić brief. Zazwyczaj znajdują się w nim informacje i uwagi dotyczące samego projektu, ale również informacje, o których była mowa we wcześniejszym akapicie. Poza tym możesz tam określić m.in. liczbę podstron, ilość tekstu na stronie, hasła reklamowe itp. Pamiętaj, że większość prac wykonawczych opiera się właśnie na tym, co zostało zapisane w briefie i zaakceptowane przez obie strony. Dlatego zadbaj o rzetelne i dokładne wypełnienie tego dokumentu, bo od niego zależy, jak będzie wyglądała Twoja strona.

Dostosuj potrzeby do budżetu

Pamiętaj, że strona internetowa to inwestycja, dlatego podejdź do sprawy poważnie i sprawdź, jaki budżet możesz przeznaczyć na ten cel. Dzięki temu łatwiej będzie Ci dopasować pakiet bądź rodzaj witryny. Ważne jest również to, żebyś sprawdził, jaki jest cennik agencji interaktywnej. W niektórych przypadkach dokładne koszty są jawne, więc możesz je poznać jeszcze na etapie wybierania wykonawcy.

Zwróć także uwagę na to, że nie zawsze musisz decydować się na stronę tworzoną od zera. Polecane są również gotowe szablony, które będą dopasowywane indywidualnie do Twojej firmy i wymagań. Dzięki temu możesz zaoszczędzić trochę pieniędzy, a i tak uzyskasz ciekawy efekt.

Określ cel strony internetowej

Każda współpraca z agencją interaktywną może być przyjemna i zakończona pełnym sukcesem, ale potrzebna jest do tego dobra komunikacja. Dlatego już na wczesnym etapie np. w trakcie wypełniania briefu, dokładnie określ cel działania witryny. Jednak nie ograniczaj się jedynie do głównego zadania strony, ale również do celów pobocznych, które mają mniejszą wagę, ale nadal powinny być realizowane.

Do najpopularniejszych celów można zaliczyć m.in.:

  • dokonać zakupu bądź skorzystać z oferowanej usługi,
  • pobrać plik,
  • udostępnić link lub coś innego w mediach społecznościowych,
  • uzupełnić formularz,
  • kliknąć reklamę.

Jasno przedstaw swoje wymagania i wizję

Klient musi określić swoje wymagania

Ważne jest również to, żebyś dokładnie określił swoje wymagania, a także wizję lub oczekiwania, jakie masz wobec swojej strony internetowej. Nie musisz stosować specjalistycznego języka, ponieważ pracownicy agencji interaktywnej od razu będą wiedzieli, o czym mówisz. Pamiętaj, że jasna sygnalizacja to nie tylko ułatwienie dla wykonawcy, ale przede wszystkim wpływa na lepsze zrozumienie potrzeb i większe zadowolenie z otrzymanego efektu.

Jeżeli Twoje oczekiwania nie są skonkretyzowane, to możesz określić np.:

  • wyróżnienie się na tle konkurencji, a w tym przypadku warto dodać link do ich witryny,
  • styl strony np. nowoczesny, minimalistyczny, vintage itp.,
  • prosty panel administracyjny,
  • intuicyjny sposób poruszania się po witrynie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *