fbpx

Jak wykorzystać okres świąteczny w e-commerce?

Już od listopada rozpoczyna się złoty czas dla całego e-commerce. W tym okresie większość Internautów zaczyna szukać inspiracji na prezenty gwiazdkowe, a następnie kupuje upominki. Dlatego, jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to nadszedł dla Ciebie dobry moment, musisz tylko wiedzieć, jak wykorzystać okres świąteczny w e-commerce. Dzięki temu zwiększysz zyski i rozpoznawalność sklepu.

Pamiętaj, że okres przedświąteczny wymaga przemyślanej strategii. W ten sposób wykorzystasz swoje atuty, a przy okazji stworzysz nowe produkty, które dodatkowo zainteresują klientów. Dlatego skorzystaj z naszych inspiracji i ciesz się korzyściami.

Spis treści

Zmień wygląd strony

Zmiana wyglądu strony w okresie świątecznym

Okres świąteczny kojarzy się z czerwienią, złotem, zielenią i bielą, dlatego skorzystaj z tych barw i wprowadź delikatne zmiany w wyglądzie Twojej strony internetowej. Dzięki temu użytkownik, wchodząc na Twoją witrynę, od razu będzie wiedział, że może znaleźć u Ciebie prezent świąteczny bądź gwiazdkowe promocje. Pamiętaj tylko o tym, by zachować umiar i nie zaburzył identyfikacji wizualnej Twojej firmy. Dlatego postaw na drobne akcenty świąteczne, które są wyróżniające, ale nie przytłaczające.

Powiadom klientów o promocjach

Planujesz zorganizować świąteczną wyprzedaż lub bierzesz udział w Black Friday? W takim razie koniecznie powiadom o tym Twoich dotychczasowych klientów. Najlepszym sposobem na to jest specjalny przedświąteczny mailing. Jednak nie musisz tam pisać jedynie o promocjach, jakie pojawiają się na Twojej witrynie, poruszaj też tematy związane z inspiracjami na prezenty świąteczne bądź inne kwestie, które są związane z Twoją branżą. W tym przypadku kieruj się tym, co docenia Twoja grupa odbiorcza. Dobrym pomysłem może być np. e-maile z prezentami – zniżkami, darmową dostawą, krótkim e-bookiem itp. Nie zapomnij tylko o tym, by dodać powiadomienie na stronie, by inni też dowiedzieli się, ile mogą zyskać na Twoich newsletterach.

Weź udział w okazjonalnych wyprzedażach

Wyprzedaże w okresie przedświątecznym

W listopadzie i grudniu możesz wziąć udział w wielu wydarzeniach, które dodatkowo zachęcają użytkowników do zakupów. Zwróć jednak uwagę na to, by wyeksponować na stronie informacje na ten temat. W tym przypadku najlepiej sprawdzi się baner z hasłem, a także licznik, który będzie odliczał dni i godziny do rozpoczęcia promocji. Dzięki temu klienci będą wiedzieli, kiedy dokładnie zaczną się u Ciebie wyprzedaże, ale też, kiedy mają zrobić zakupy na Twojej stronie.

Ważne jest tylko to, żebyś wiedział, jakie wydarzenia są obecnie najważniejsze dla branży e-commerce. Zapisz je sobie w kalendarzu i wykorzystaj do zwiększenia zysków.

Wydarzenia, o których musisz pamiętać

  • Dzień Singla – święto obchodzone w Chinach 11.11. Jeżeli sprowadzasz stamtąd towar, to możesz kupić wiele produktów w niższych cenach.
  • Black Friday,
  • Cyber Monday,
  • Dzień Darmowej Dostawy.

Zainspiruj użytkowników

Dużym zainteresowaniem wśród użytkowników cieszą się inspiracje i porady dotyczące prezentów świątecznych, dlatego dodaj sezonowo taką kategorią na Twoim blogu. Pamiętaj tylko o tym, by posty były dobrze widoczne na stronie głównej. Dzięki temu więcej klientów może tam zajrzeć. Zwróć tylko uwagę na to, aby artykuły były przydatne dla odbiorcy, a przy okazji oczywiście mają zachęcać do wyboru Twoich produktów. Zadbaj także o to, by dodatkowo urozmaicić sposób wyszukiwania inspiracji. Dobrym pomysłem jest np. wykorzystanie hobby, np. prezenty dla podróżniczki, upominki dla sportowca itp. Dzięki temu porady będą bardziej spersonalizowane, choć wiele zależy od tego, w jakiej branży działasz.

Wprowadź sezonowe produkty

Wprowadzenie sezonowych produktów

Okres przedświąteczny to dobry czas na wprowadzenie nowych bądź nieco odświeżonych produktów. Dlatego nie bój się wykorzystać świąteczne szaleństwo i stwórz produkty bądź usługi, które zyskają jeszcze większe uznanie przed świętami. W tym celu możesz zacząć sprzedawać np. bony prezentowe, zapewnić pakowanie upominków bądź dodawać gratisy. Jednak największym zainteresowaniem cieszą się zestawy, więc podążaj tą ścieżką. Dzięki temu stworzysz nowy produkt, a jednocześnie wykorzystasz towar, który już masz. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest to, że znajdzie uznanie nie tylko wśród sezonowych, ale również u stałych klientów. W końcu każdy z nich będzie mógł zakupić wybrany produkt bądź usługę. Zadbaj jednak o to, by zestawy były odpowiednio wyróżnione, a cena korzystniejsza, niż w przypadku pojedynczych towarów.

Wyciągnij wnioski z działań

Gdy już nadejdzie nowy rok, to przeprowadź dokładną analizę, dzięki której sprawdzisz, jakie działania przyniosły Ci najwięcej korzyści. W ten sposób dowiesz się, jak wykorzystać okres świąteczny w e-commerce w przyszłym roku, ale też jakie działania nie znalazły uznania wśród klientów. Pamiętaj o tym, by w trakcie analizy wziąć pod uwagę wiele kwestii, np. trendy obowiązujące w danym roku. Dobrym sposobem jest także analizowanie działań konkurencji oraz sprawdzanie tego, co dzieje się na międzynarodowym rynku. Jednak to jest ważniejsze wtedy, gdy prowadzisz sprzedaż za granicą. Zwróć tylko uwagę na to, że taka analiza sprawi, iż Twoje działania w przyszłości będą jeszcze lepiej przemyślane, a dzięki temu osiągniesz większe korzyści.

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)