Domena strony internetowej musi przyciągać, budzić zainteresowanie, a przy okazji łatwo zapadać w pamięci. Dzięki temu odbiorcy z jeszcze większą łatwością znajdą Cię w sieci, a przede wszystkim wywołasz w nich określone emocje.
Wszystkie te kwestie, o których musisz pamiętać, sprawiają, że znalezienie właściwej nazwy może być dość trudne. Dlatego sprawdź, jak wybrać nazwę domeny i zastosuj się do najważniejszych zasad.
Tak naprawdę istnieje wiele kwestii, które powinieneś wziąć pod uwagę w trakcie wymyślania nazwy domeny. W końcu to właśnie one ma stać się symbolem Twojej firmy.
Podobne: Co to jest domena internetowa? Jak wybrać najlepszą?
Zatem przyda Ci się kilka podpowiedzi, a dzięki nim na pewno zdecydujesz się na opcję, dobrze opisującą Twoją ofertę.
7 zasad wyboru nazwy domeny
1. Nazwa łatwa do zapisania
Najlepiej, jeśli zdecydujesz się na nazwę domeny, która jest łatwa do napisania.
Dzięki temu w trakcie bezpośredniej bądź telefonicznej rozmowy z klientami nie będziesz miał problemów z przekazaniem właściwej nazwy.Poza tym odbiorcy na pewno dobrze ją zapiszą.
Stawiaj na proste, zrozumiałe oraz czytelne domeny – najlepiej bez znaków specjalnych.
Wtedy z pewnością użytkownicy z łatwością znajdą Twoją stronę internetową.
2. Inna nazwa domeny niż firmy
Nazwa firmy często musi spełniać określone zasady np. związane z obowiązującym prawem.
Jednak nie oznacza to, że jesteś skazany na długą i trudną do zapamiętania domenę. Zamiast tego stwórz markę i utrwalaj ją w podświadomości odbiorców.
Dzięki temu nawet w przypadku zmiany formy działalności nie będziesz musiał rozpoczynać całego procesu od nowa. Poza tym będziesz miał bardziej uproszczoną nazwę domeny.
3. Słowa kluczowe w treści
Zamierzasz pozycjonować swoją stronę internetową? Pomyśl o tym już na samym początku, czyli w trakcie wymyślania nazwy domeny. W końcu jest to ciekawy sposób na jeszcze szybsze wspięcie się na wysokie lokaty w Google.
Szczególnie dostrzeżesz to wtedy, gdy wykorzystasz w tym celu słowo kluczowe, które dobrze opisuje Twoją działalność, ale też ma spory potencjał. Wtedy znacznie ułatwisz odbiorcom znalezienie Twojej witryny internetowej, ponieważ właśnie takich słów użyją w wyszukiwarce Google.
4. Wszechstronna nazwa
Zastanawiasz się, jak wybrać nazwę domeny? W takiej sytuacji zawsze bierz pod uwagę rozwój działalności. Wtedy na pewno zaczniesz oferować dodatkowe usługi czy produkty.
Właśnie z tego powodu domena powinna być dość ogólna, co zwiększy też jej uniwersalność. Jednocześnie od razu wskażesz, czym się zajmujesz lub w jakiej branży działasz.
Poza tym taka wszechstronność sprawi, że w przyszłości nie będziesz musiał tworzyć nowej strony i od początku budować swoją pozycję w Google.
Zamiast tego dodasz kolejną podstronę czy landing page i tam w szczegółowy sposób opiszesz wybraną ofertę.
5. Oryginalna nazwa
Wymyślanie domeny, rozpocznij od sprawdzenia tego, co ma do zaoferowania Twoja konkurencja. Dzięki temu poznasz ogólne trendy, panujące w tej branży. Wtedy masz dwa rozwiązania – skorzystasz z tej podpowiedzi bądź postarasz się wyróżnić.
Pamiętaj, że oryginalność może sprawić, że odbiorcy z łatwością Cię zapamiętają.
Szczególnie jeżeli zaproponujesz coś świeżego, zgodnego z Twoją ofertą, a także dostosowanego do grupy docelowej. W końcu zupełnie inne podejście będą mieli np. seniorzy od młodzieży.
Po prostu postaraj się znaleźć balans pomiędzy kreatywnością a funkcjonalnością. Wówczas na pewno będziesz zadowolony z efektów swojej pracy.
6. Polska nazwa domeny
Jeszcze kilka lat temu bardzo popularnym rozwiązaniem były domeny w języku angielskim, niemieckim czy hiszpańskim. Jednak takie rozwiązanie często powoduje wiele problemów, które przede wszystkim odnoszą się do pisowni nazw.
W konsekwencji odbiorcy mogą bardzo łatwo popełnić błąd, co będzie skutkowało tym, że w ogóle nie dostaną się na Twoją stronę internetową. Uwierz nam, że tylko nieliczni użytkownicy mają w sobie tyle chęci, żeby i tak szukać taką witrynę.
Zazwyczaj po prostu powoduje to zniechęcenie oraz wejście na konkurencyjną stronę. Dlatego dużo lepszym rozwiązaniem są polskie nazwy domeny. Dzięki temu jej zrozumienie nie będzie trudne, a jednocześnie jeszcze lepiej zakomunikujesz użytkownikom, czym się zajmujesz.
Czy wiesz, jak wybrać nazwę domeny w języku polskim?
Najlepiej sprawdzają się wersje bez polskich znaków.
Szczególnie jeśli chcesz wykorzystać taką nazwę do logo. Wtedy nie będziesz miał problemów ze znalezieniem ciekawych fontów, które dodatkowo urozmaicą ten ważny symbol Twojej firmy.
7. Dostępna domena
Zauważ, że wiele nazw domen stanowi znak towarowy firmy. Dlatego nie możesz z nich korzystać, a jeśli ich użyjesz, to możesz być pociągnięty do odpowiedzialności prawnej.
Szczególnie ma to znaczenie w przypadku znanych marek, które nie chcą, aby inne firmy się pod nie podszywały.
Pamiętaj również o tym, iż nie ogranicza się to jedynie do polskich marek, ale też do zagranicznych. Zatem jeszcze przed tym, jak podejmiesz ostateczną decyzję, to sprawdź, czy domena jest wolna. W tym celu wyszukaj taką nazwę z końcówką .pl, .com i skorzystaj z Google.
Wtedy zyskasz pewność, że nie zostaniesz posądzony o naruszenie znaku towarowego.
Ostatnia aktualizacja Styczeń