Podstawowy, w pełni działający sklep internetowy to koszt 3900 zł, a rozbudowana strona ze sklepem wyposażonym w szybkie płatności oraz obsługę kurierów lub Paczkomatów kosztuje 5500 zł.
⭐ Jednorazowa opłata, sklep na własność, bez abonamentów
⭐ Integracja z szybkimi płatnościami i kurierami
⭐ Sklep dostosowany do urządzeń mobilnych
⭐ Proste dodawanie i edycja produktów
▸ Poza samym zbudowaniem sklepu ze stroną możesz nam zlecić: pozycjonowanie w Google, Reklamę Google Ads, prowadzenie bloga, projekt logo, hosting, domeny, obsługę techniczną - wszystko w jednym miejscu!
Założenie sklepu internetowego kosztuje od kilkuset złotych, do kilkudziesięciu tysięcy złotych netto. Finalna cena zależy od wielu kluczowych czynników tj. wybór domeny, hostingu oraz technologii (z „otwartym” kodem źródłowym lub gotowych rozwiązań abonamentowych).
Często ważne jest także dobranie odpowiedniego certyfikatu SSL oraz zatrudnienie programisty, który zaimplementuje niezbędne funkcjonalności. To także kosztuje.
Sklep internetowy – Cena w 2024 roku
Sklep internetowy na własność (bez płacenia abonamentu) w 2024 roku będzie kosztować Cię od 3900 do 5500 zł netto. Jeżeli interesuje Cię projekt indywidualny, wówczas musisz przygotować od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych.
W dzisiejszym artykule podpowiemy, ile kosztuje sklep internetowy, od czego zależy jego cena oraz jaką platformę wybrać do sprzedaży w e-commerce! Miłej lektury.
Od czego zależy cena sklepu internetowego w 2024 roku?
Jeszcze kilkanaście lat temu utworzenie sklepu internetowego opierało się o kompleksowe zaprogramowanie serwisu sprzedażowego od zera. Aktualnie również możemy się na to zdecydować, jednak biorąc pod uwagę obecne standardy rynku e-commerce, istnieją znacznie szybsze i tańsze metody umożliwiające założenie własnego sklepu internetowego.
W zależności od naszych preferencji e-commerce możemy utworzyć, bazując na:
- platformach open source – zwykłe, bezpłatne platformy oparte o otwarty kod źródłowy (np. WooCommerce);
- rozwiązaniach SaaS – czyli gotowych oprogramowaniach typu WIX (w tym przypadku dostawca utrzymuje bazy danych i serwery, a my płacimy miesięczny abonament za możliwość korzystania z danego rozwiązania);
Koszt stworzenia sklepu internetowego jest uzależniony również od wyboru konkretnej platformy.
Otóż jeśli zdecydujemy się na open source – możemy liczyć na niższą cenę za e-commerce, jednak początkowo będziemy musieli zainwestować w jego zaprogramowanie.
W przypadku rozwiązań SaaS (ang. Software as a Service) wystarczy opłacać miesięczny abonament – w dłuższej perspektywie nie rekomendujemy tego rozwiązania ze względu na wysokie, roczne koszty.
Ile kosztuje założenie sklepu internetowego? 5 podstawowych elementów
Koszty założenia sklepu internetowego są ściśle powiązane z konkretnymi decyzjami, które podejmiemy na początkowym etapie.
W pierwszej kolejności należy wykupić odpowiednią domenę oraz hosting, a następnie wybrać technologię – SaaS lub Open Source.
Polecamy: Jaki sklep internetowy otworzyć w 2024 roku?
Kolejny krok to wybór certyfikatu SSL oraz rozpoczęcie tworzenia sklepu internetowego. Poniżej przedstawiamy szczegóły!
1. Domena
Domena to nic innego jak adres Twojej strony www.
Najpopularniejszymi domenami w Polsce są te z końcówką .pl, ale z doświadczenia możemy stwierdzić, że właściciele sklepów www decydują się obecnie znacznie częściej na końcówki typu:
- .com
- .com.pl
- .eu
Dostępne są również domeny zagraniczne tj.:
- .to
- .it
- .es
W zależności od potrzeb właściciela sklepu www mogą to być również domeny z końcówkami:
- .news
- .mobi
- .web
Ile kosztuje wykupienie domeny? Różne serwisy oferują różne ceny wybranych rozwiązań. Aktualnie najtańsze są domeny z końcówką .eu. Cena za ich rejestrację i utrzymanie wynosi ok. 70 zł brutto (na 2 lata). Jeśli mówimy o domenach .com i .pl, ceny oscylują w granicach 100-150 zł brutto, natomiast najdroższe są domeny egzotyczne typu:
- .je
- .to
- .mu
Pamiętajmy, że w przypadku zakupu egzotycznej domeny, warto ją nabyć bez pośrednika. Gwarantuje to oszczędność rzędu nawet 100 zł brutto rocznie.
Przykład – zakup domeny .to przez pośrednika vs nabycie domeny samodzielnie
Domena .to zamówiona u dowolnego, polskiego pośrednika (np. domeny.tv) kosztuje ok. 300 zł netto za pierwszy rok użytkowania. Jeśli natomiast kupimy tę samą domenę na stronie dostawcy, koszt wyniesie nas 45 dolarów, czyli ok. 200 zł netto.
Czy domeny darmowe są aktualnie dostępne?
Obecnie usługodawcy nie oferują darmowych domen, ponieważ spotykało się to z ogromną falą krytyki ze strony branży. I nie chodzi w tym przypadku o tzw. psucie rynku, tylko wprowadzanie konsumenta w błąd. Dlaczego? Domeny typu .pl lub .com były darmowe przez pierwszy rok, jednak ich odnowienie kosztowało często dwa lub trzy razy tyle, co standardowo.
Podobne: Jak wybrać nazwę domeny w 2022 roku? 7 kluczowych zasad
Wybór darmowej domeny jest opłacalny tylko wtedy, gdy planujesz utrzymanie sklepu internetowego wyłącznie przez pierwszy rok, a później chcesz go zamknąć.
Gdzie kupić domenę?
Domenę można kupić u różnych usługodawców, m.in. (kolejność losowa):
- domeny.pl
- ovhcloud.pl
- home.pl
- nazwa.pl
- cyberfolks.pl
- az.pl
- hostinger.pl
- dhosting.pl
- zenbox.pl
Decydując się na domenę w konkretnej firmie, rekomendujemy zwrócić uwagę nie tylko na cenę brutto za jej wykupienie, ale także utrzymanie w pierwszym roku i co najważniejsze – w kolejnym.
Dlaczego o tym wspominamy? Utrzymanie domeny w pierwszym roku kosztuje zazwyczaj od 120 do 140 zł brutto. Sprawa zaczyna się komplikować od drugiego roku, wówczas ceny mogą zwiększyć się nawet o kilkadziesiąt złotych.
To sporo, ponieważ biorąc pod uwagę dodatkowo hosting, abonament za certyfikat SSL i inne, priorytetowe sprawy – finalna cena sklepu internetowego może okazać się naprawdę wysoka.
2. Hosting
Hosting (inaczej również serwer), to w przenośni działka, na jakiej stoi Twój dom.
Osobiście polecamy wybrać serwery dostarczane przez m.in. (kolejność losowa):
- Hostinger.pl
- Nazwa.pl
- Dhosting.pl
- Sprintdatacenter.pl
- Fullnet.pl
- Zenbox.pl
- Az.pl
- Ovh.pl
- Kei.pl
Wybierając hosting, decydujmy się na standardowe oferty, bez tzw. superpromocji.
W innym przypadku możemy natrafić na dostawcę, który w pierwszym roku oferuje hosting za przysłowiową złotówkę, a w drugim roku utrzymania sklepu będziemy musieli zapłacić nawet kilkaset złotych.
Ogólnie rzecz biorąc, ceny hostingu oscylują w granicach 50 zł netto za pierwszy rok i ok. 120 zł netto za drugi rok.
Finalny koszt zależy od wyboru danego pakietu pod kątem pojemności mocy obliczeniowej oraz pamięci RAM.
3. Technologia
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, istnieją dwie możliwości – technologia Open Source oraz SaaS.
Dla tych, którzy chcą zacząć sprzedaż online w ten sam dzień od decyzji związanej z założeniem sklepu www – oprogramowanie SaaS będzie „strzałem w dziesiątkę”.
Platformy abonamentowe typu SaaS to m.in.:
- Sklep Shoper
- Sklep Sky-Shop
- Sklep Shoplo
- Sklep Shopify
- Sklep WIX
Należy liczyć się jednak z tym, że roczne koszty związane z założeniem sklepu internetowego typu SaaS będą zdecydowanie wyższe niż w przypadku technologii open source.
Wynika to z prostego powodu – abonament za sklep oparty na oprogramowaniu SaaS kosztuje od 99 zł netto miesięcznie do 499 zł netto miesięcznie.
Jeśli natomiast mówimy własnym e-commerce na open source – płacimy raz (np. 3900 zł, 6000 zł lub 15000 zł) i jedyne, o co dbamy, to utrzymanie hostingu oraz domeny.
4. Wybór certyfikatu SSL
Certyfikaty SSL opłacamy w ramach rocznego abonamentu.
Ceny certyfikatów SSL wahają się w granicach od 100 do 1 000 zł netto rocznie.
Właściciele małych sklepów internetowych oraz tych średniej wielkości wybierają zazwyczaj rozwiązania do 300 zł netto.
Płatne rodzaje certyfikatów SSL, jakie są aktualnie dostępne na rynku to m.in.:
- SSL typu DV (ang. Domain Validation) – ponadprzeciętny poziom zabezpieczeń,
- SSL typu OV (ang. Organization Validation) – wysoki poziom zabezpieczeń,
- SSL typu EV (ang. Extended Validation) – najwyższy poziom zabezpieczeń.
Z reguły, jeśli wybierzemy certyfikat SSL typu DV lub OV – nasi klienci będą mogli bezpiecznie dokonywać transakcji. HTTPS można zazwyczaj wykupić nawet poniżej 300 zł netto.
Rozwiązania znacznie droższe są dedykowane dla bardzo dużych serwisów prasowych oraz stron typu Amazon, Allegro czy też eBay.
Zapamiętaj!
Certyfikat SSL rekomendujemy wykupić w firmie, w której mamy domenę i hosting.
5. Tworzenie sklepu internetowego e-commerce
Jeśli wybraliśmy platformę abonamentową typu SaaS, większość pracy zrealizujemy samodzielnie.
Prawdopodobnie nie będziemy musieli wynajmować web developera do wdrażania żadnych funkcjonalności – szczególnie w przypadku sklepu WIX. Jeśli chodzi o Shopera – z doświadczenia możemy stwierdzić, że ingerencja specjalisty jest często konieczna (np. w celu skonfigurowania dostaw oraz implementacji poprawnych rozwiązań graficznych).
Nie zmienia to jednak faktu, że konfiguracja dowolnej platformy SaaS kosztuje maksymalnie 1 000 zł – w przypadku mniejszych i średniej wielkości e-commerce.
Jeśli natomiast chodzi o stworzenie sklepu internetowego w oparciu Open Source – osoby bez umiejętności web developerskich będą musiały w każdym przypadku skorzystać z pomocy specjalisty. Dlaczego?
Ponieważ platformy Open Source charakteryzują się koniecznością ingerencji w kod źródłowy, a co za tym idzie – ręczną implementację większości opcji (zarówno pod kątem graficznym, jak i funkcjonalnym).
Ile to wszystko kosztuje? W przypadku stworzenia sklepu internetowego na platformach typu Open Source trzeba liczyć się z kosztami minimum kilku tysięcy złotych.
Na jakiej platformie założyć sklep internetowy e-commerce?
Według rankingu Similartech obecnie najpopularniejszą technologią, wybieraną przez użytkowników do tworzenia sklepów internetowych jest WooCommerce. Do tej pory powstało ponad milion serwisów e-commerce opartych o wtyczkę do systemu CMS WordPress.
Sporą popularnością cieszy się również Shopify (ponad 550 tysięcy utworzonych sklepów internetowych), OpenCart (ok. 250 tysięcy stron), WIX (prawie 150 tysięcy e-commerce) oraz PrestaShop (ok. 110 tysięcy witryn). Warte uwagi są również rozwiązania tj.: Magento oraz SkyShop.
W dzisiejszym zestawieniu przedstawimy 8 propozycji najpopularniejszych platform e-commerce. To niewiele, biorąc pod uwagę fakt, iż aktualnie ranking Similartech liczy ponad 251 technologii, na których bazuje prawie 3 miliony serwisów internetowych.
Jeśli chcesz wiedzieć, ile dokładnie kosztuje prowadzenie sklepu internetowego na jednych z najpopularniejszych platform e-commerce – poniższe zestawienie jest dedykowane specjalnie dla Ciebie!
1. Ile kosztuje sklep internetowy na WooCommerce?
Ranking Similartech podaje jednoznaczne dane – WooCommerce jest obecnie najpopularniejszą platformą wykorzystywaną przez internautów do tworzenia sklepów internetowych.
Zestawiając ją z innymi oprogramowaniami open source tj. PrestaShop czy też Magento, okazuje się najtańszą opcją w uruchomieniu oraz przygotowaniu.
Sklepy internetowe bazujące na WooCommerce można zbudować, bazując na:
- Gotowym szablonie wybranym przez web developera z bazy tysięcy motywów (płatnych lub darmowych), dostosowując poszczególne kryteria graficzne do naszych wymagań projektowych. Cena za własny sklep internetowy oparty na WooCommerce waha się w granicach od 2 000 zł netto do 7 000 zł netto. Finalny koszt zależy od modyfikacji, które będziemy chcieli wdrożyć oraz liczby dostępnych produktów. Wyżej wymieniony budżet pozwoli uzyskać prosty sklep internetowy z nowoczesnym designem ze standardowymi funkcjonalnościami umożliwiającymi kompleksową i bezproblemową sprzedaż.
- Dedykowanym projekcie graficznym zaprojektowanym przez web developera w kodzie strony jako indywidualny szablon WooCommerce. Jest to rozwiązanie stosunkowo drogie, ponieważ minimalny budżet wynosi 6 000 zł netto. Górne widełki oscylują w granicach 15 000 zł netto. Pamiętajmy jednak, że programista, wykonując dedykowany projekt graficzny WooCommerce idealnie dopasuje ofertę do potrzeb potencjalnych klientów.
WooCommerce to naszym zdaniem korzystna opcja pod wieloma względami, m.in.:
- łatwy dostęp do specjalistów (większość web developerów zna się na WooCommerce i w razie potrzeby zaprogramuje nam konkretne funkcjonalności sklepu internetowego);
- tysiące dostępnych wtyczek (ze względu na popularność tego rozwiązania, internauci każdego dnia tworzą dziesiątki lub setki praktycznych wtyczek, m.in. ułatwiających pozycjonowanie, przyspieszających witrynę, czy też poprawiających jej responsywność);
- pełna kontrola właściciela nad rozwojem sklepu (możliwość edycji kodu źródłowego i dostosowania sklepu do własnych preferencji, w przeciwieństwie do nieco bardziej ograniczających oprogramowań typu SaaS).
Jakimi wadami wyróżnia się WooCommerce? Naszym zdaniem platforma ta jest naprawdę korzystnym rozwiązaniem, jeśli chcemy utworzyć profesjonalny sklep internetowy. Uważamy jednak, że dużym minusem wtyczki WooCommerce okazuje się brak dostępności wielu zaawansowanych funkcji dot. m.in. raportowania czy też analizowania sprzedaży.
Warto również pamiętać, iż WooCommerce nie oferuje bezpośrednio wsparcia technicznego. Każdy mankament musimy rozwiązać sami lub skonsultować odpłatnie ze specjalistą (np. z rozwiniętej wokół platformy WordPress i WooCommerce społeczności).
2. Ile kosztuje sklep internetowy na Shopify?
Shopify to najpopularniejsza platforma abonamentowa. Otwarcie samego sklepu internetowego na Shopify jest bardzo proste. Wystarczy wybrać jeden z podstawowych pakietów:
- Basic Shopify ($29 miesięcznie),
- Shopify ($79 miesięcznie),
- Advanced ($299 miesięcznie).
Następnie można łatwo skonfigurować niezbędne funkcjonalności serwisu i zacząć sprzedaż. Naszym zdaniem jednak tworząc sklep internetowy oparty na Shopify, warto zatrudnić do tego web developera (za ok. 1 000 zł netto), żeby wszystko poprawnie zaimplementował (jeśli nigdy tego nie robiliśmy).
Odpowiadając na pytanie pt.: „Ile kosztuje sklep internetowy Shopify?” możemy śmiało stwierdzić, że w pierwszym miesiącu wydamy ok. 1 000 zł netto na web developera i opłacimy abonament – w zależności od naszych założeń, cena będzie oscylowała w granicach 130 – 450 zł netto. Następnie będziemy musieli uiszczać wyłącznie miesięczną opłatę.
Co sądzimy o Shopify?
Jeśli przyszły właściciel e-commerce nie dysponuje wystarczającym budżetem na stworzenie sklepu internetowego w oparciu o open source typu WooCommerce – może wybrać Shopify. Czy to się opłaca? W perspektywie kilku miesięcy – jak najbardziej.
Jeśli natomiast mówimy o ponad trzech latach działania sklepu na WooCommerce a Shopify? Nie do końca, ponieważ:
- koszty utrzymania sklepu Shopify po 3 latach – ok. 13 000 zł netto;
- koszty utrzymania sklepu WooCommerce po 3 latach – ok. 1 000 zł netto za hosting, domenę i certyfikat SSL.
Warto również wspomnieć, iż po 2-3 latach sklep WooCommerce zacznie się zwracać, ponieważ jego utworzenie kosztuje ok. 10 000 zł netto. W przypadku Shopify – początek jest tańszy, ale później (np. po 2 lub 3 latach) zaczynamy być stratni, a dodatkowo Shopify ogranicza nas w kontekście zmian (ze względu na fakt, iż jest to platforma SaaS, uniemożliwiająca kompleksową edycję kodu źródłowego).
3. Ile kosztuje sklep internetowy na OpenCart?
OpenCart to nic innego jak skrypt, którego wdrożenie umożliwia prowadzenie sklepu internetowego.
Cieszy się ogromną popularnością szczególnie za granicą, ale w Polsce jest również bardzo cenionym rozwiązaniem. Wyróżnia się licznymi zaletami, m.in.:
- oferuje rozszerzenia pozwalające sprzedawać wielokanałowo i międzynarodowo (dzięki integracji płatności w różnych walutach, z najpopularniejszymi systemami tj. PayPal, Apple Pay czy też Przelewy 24;
- pozwala dowolnie modyfikować kod źródłowy (model MVC, w którym został napisany OpenCart ułatwia wprowadzanie zmian programistom mającym wcześniej styczność z oprogramowaniem Magento czy też PrestaShop);
- jest wydajny (szczególnie, jeśli będziemy wdrażać wyłącznie niezbędne funkcjonalności sklepu internetowego, pomijając nielicencjonowane i niepotrzebne wtyczki optymalizacyjne);
- kompleksowe wdrożenie skryptu OpenCart jest stosunkowo prostym zadaniem dla programisty (gotowe sklepy internetowe OpenCart z wbudowanym blogiem można zamówić w granicach 3 000 zł netto + hosting, domena i SSL).
- nie stwarza problemów w obsłudze (sklepy bazujące na OpenCart oferują intuicyjne menu, działając przy tym bezproblemowo).
Z doświadczenia możemy również stwierdzić, iż właściciele sklepów e-commerce OpenCart mogą liczyć na „lekkie” i niedrogie moduły usprawniające działania marketingowe (np. pozycjonowanie), podobne do pluginów WooCommerce typu Yoast SEO.
OpenCart jest dobry zarówno dla web developera, który robi sklep oraz dla klienta, który będzie później za jego pośrednictwem sprzedawał. Pamiętajmy jednak, że skrypt ten udostępniony został globalnie – zupełnie za darmo, co oznacza jedno – dane klientów detalicznych mogą łatwo wykraść osoby trzecie (jeśli właściciel przykładowo ominie kluczową aktualizację).
Zależy Ci na wysokiej jakości sklepie internetowym do sprzedaży online? Chcesz rozpocząć dystrybucję już w pierwszym tygodniu od uruchomienia swojej działalności gospodarczej? Postaw na sprawdzone rozwiązania. Uzyskaj zupełnie niezobowiązującą i bezpłatną wycenę wymarzonego e-commerce!
4. Ile kosztuje sklep internetowy na WIX?
W przypadku sklepów internetowych opracowanych w modelu SaaS, jedyne, co musimy zrobić to poprawnie skonfigurować poszczególne funkcjonalności.
WIX pozwala tego dokonać samodzielnie, bez konieczności zatrudniania web developera. Z każdym krokiem: od „A” do „Z” poradzimy sobie bez problemu (nawet nie mając doświadczenia w konfiguracji serwisów SaaS) – WIX udostępnia w tym celu darmowe poradniki.
Koszty opłacenia serwera i strony e-commerce WIX przedstawiamy poniżej:
Na WIX „postawimy” dobry sklep internetowy własnoręcznie nawet w godzinę. Rozwiązanie to sprawdzi w przypadku kilkudziesięciu produktów, jak i bardzo rozbudowanej oferty obejmującej nawet kilka tysięcy artykułów.
Model zarządzania sklepem WIX jest bardzo prosty, menu intuicyjne, a koszt wdrożenia to 0 zł. Wystarczy opłacić abonament i „przeklikać” niezbędne opcje.
5. Ile kosztuje sklep internetowy na PrestaShop?
PrestaShop jest oprogramowaniem typu open source. Oznacza to, że absolutnie podstawowe wydatki związane z tym rozwiązaniem to przede wszystkim zatrudnienie programisty.
Możemy zainwestować w indywidualny projekt graficzny lub skorzystać z bezpłatnych szablonów, co pozwoli nieco ograniczyć wydatki.
Z doświadczenia wiemy, iż kompleksowe wdrożenie sklepu internetowego PrestaShop kosztuje w granicach od 8 000 do 15 000 zł netto.
Pamiętajmy jednak, że na tzw. preście skorzystają głównie mniejsze i średniej wielkości e-commerce.
Zalety PrestaShop
- brak konieczności płacenia abonamentu
- wsparcie dla j. polskiego
- dostępna pomoc techniczna i oficjalne szkolenia
- szeroki wybór modułów
- regularne aktualizacje
- intuicyjna obsługa
- przejrzysty panel administracyjny
Wady PrestaShop
- bardzo drogie i skomplikowane tworzenie sklepów e-commerce powyżej 10 000 produktów
- przydatne funkcjonalności są płatne
- dostępna spora, a nawet przytłaczająca liczba opcji
Warto również wspomnieć, iż w przypadku potrzeby modyfikacji sklepu PrestaShop, część zmian możemy wprowadzać samodzielnie (bez potrzeby zatrudniania programisty).
Większość osób bez problemu zmieni umiejscowienie poszczególnych elementów, konkretne elementy graficzne, wdrażając dodatkowo kluczowe meta tagi (np. title oraz description).
6. Ile kosztuje sklep internetowy na Magento?
Na Magento stawia wiele dużych organizacji, m.in.:
- Castorama,
- Reserved,
- 4F oraz Super-Pharm.
Jaki jest koszt wdrożenia sklepu internetowego Magento? Jeśli kompleksowe prace zlecamy agencji, musimy liczyć się z wydatkiem rzędu 10 000 – 15 000 zł.
Z doświadczenia wiemy, że jest to bardzo zaawansowane oprogramowanie, które wymaga sporej wiedzy programistycznej.
Okazuje się natomiast proste w użytkowaniu (po uprzednim przeszkoleniu przez web developera) ze względu na dobre rozmieszczenie elementów nawigacyjnych.
Warto wspomnieć, że finalny koszt sklepu internetowego Magento zależy od wybranej platformy:
- Magento Open Source – wybór tej opcji znacząco obniża koszty i aktualnie jest najczęstszym wyborem przy zakładaniu sklepów internetowych w kontekście początkujących przedsiębiorców (jest to bezpłatna wersja platformy, natomiast wdrożenie sklepu bazując na Magento Open Source wymaga równie dużych umiejętności programistycznych, co w przypadku płatnych wersji);
- Magento Commerce – koszt prowadzenia sklepu internetowego w oparciu o Magento Commerce zaczyna się od ok. 6 500 zł miesięcznie i rośnie wraz z obrotami (pozwala obsługiwać sklep bez limitów, zapewniając obsługę bardzo zaawansowanych rozwiązań).
- Magento Cloud – zawiera wszystkie funkcje Magento Commerce, jednak po stronie dostawcy usługi jest również zabezpieczenie Twojego sklepu oraz wszelkie uaktualnienia.
Koszty związane z prowadzeniem sklepu internetowego Magento (i jego wdrożeniem) bazują przede wszystkim na wymaganiach klienta. Zazwyczaj jest to wydatek rzędu 10 000 – 15 000 zł netto, jednak łączne koszty mogą być znacznie wyższe, osiągając nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.
7. Ile kosztuje sklep internetowy na Sky Shop?
Cennik sklepów internetowych SkyShop przedstawia się następująco:
- StartUp (19 zł miesięcznie),
- Basic (99 zł miesięcznie),
- Business (159 zł miesięcznie).
Dostępny jest również pakiet Advanced za 369 zł miesięcznie – rozwiązanie dedykowane dużym sklepom internetowym.
Ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego Sky Shop? – klienci muszą opłacać wyłącznie miesięczny abonament. Hosting, zabezpieczenia SSL i aktualizacje są po stronie usługodawcy.
Jeśli zastanawiasz się nad otwarciem sklepu internetowego w modelu dropshipping – Sky Shop będzie optymalnym rozwiązaniem.
W cenie maksymalnie kilkuset złotych miesięcznie otrzymujesz gotowe oprogramowanie, które możesz samodzielnie skonfigurować i zacząć sprzedawać nawet tego samego dnia.
Sky Shop – zalety
- skorzystać z bezpłatnego okresu testowego (14 dni umożliwiających testowanie wszystkich funkcjonalności platformy);
- korzystać ze wsparcia technicznego, a także wskazówek ekspertów e-commerce (z dedykowanych for dyskusyjnych);
- wdrażać integracje z bramkami płatności oraz systemami księgowymi, firmami kurierskimi, a także porównywarkami cen i opinii;
- integrować się z hurtowniami (przykładowe funkcje: automatyczne pobieranie produktów z hurtowni lub automatyczna aktualizacja stanów magazynowych);
- wdrażać zmiany z poziomu aplikacji mobilnej (dostępnej w App Store oraz Google Play Store).
Jeśli natomiast mówimy o wadach – brak dostępu do kodu źródłowego, ograniczone możliwości edycji w kreatorach oraz konieczność regularnego opłacania abonamentu. Warto również wspomnieć, iż pozycjonowanie stron PrestaShop jest możliwe, ale nieco trudniejsze (niż w przypadku PrestaShop czy też WooCommerce), ponieważ dostępne są mało praktyczne pluginy pod kątem SEO.
Ile kosztuje sklep internetowy w 2024 roku? – Podsumowanie
Jeśli myślisz o założeniu sklepu internetowego opartego o tzw. otwarty kod źródłowy (open source), powinieneś liczyć się z wydatkiem rzędu minimum kilku tysięcy złotych netto na start + koszty domeny, hostingu oraz certyfikatu SSL. W przypadku platform abonamentowych typu SaaS koszt stworzenia sklepu internetowego wynosi równowartość miesięcznej opłaty + jednorazowe kilkaset złotych za programistę, który pomoże zaimplementować niezbędne opcje (np. zintegrować płatności).
Polecamy: Jak założyć sklep internetowy w 2024? Poradnik krok po kroku
W zakresie promocji sklepu internetowego (np. w wyszukiwarce Google za pomocą pozycjonowania) – najlepiej wypada WooCommerce. Rozwiązanie to jest w pełni darmowe, udostępniając internautom dziesiątki tysięcy praktycznych wtyczek SEO (np. Yoast SEO, All in One SEO) zdecydowanie ułatwiających wdrażanie kompleksowych strategii optymalizacyjnych.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat tego, ile kosztuje sklep internetowy.
#1 Ile kosztuje sklep internetowy oparty o standardowy open source (np. WooCommerce)?
Cena za założenie sklepu internetowego w naszej agencji SEO wynosi od 3 500 zł netto do 6 500 zł netto. Projekty są zgodne z aktualnymi standardami pod kątem doświadczeń użytkowników (UX – User Experience) i nastawione dodatkowo na pozyskiwanie klientów z wyszukiwarki Google (optymalizujemy każdy serwis w taki sposób, aby pozycjonowanie sklepu i marketing internetowy można było realizować bezproblemowo, uzyskując jak najlepsze rezultaty).
#2 Ile kosztuje sklep internetowy z blogiem?
Jeśli myślisz o sklepie internetowym z blogiem – powinieneś liczyć się z kosztami powyżej 6 000 zł netto. Wówczas specjaliści programują rozwiązania pozwalające nie tylko sprzedawać, ale także tworzyć angażujące, merytoryczne i ciekawe wizualnie wpisy blogowe z prawidłowo dobraną strukturą nagłówków.
#3 Ile kosztuje sklep internetowy dostosowany do najnowszych standardów SEO?
Bez znaczenia, czy zamawiasz stronę internetową, czy zlecasz zaprojektowanie sklepu www – każde rozwiązanie zostanie dostosowane do najnowszych standardów SEO. Dzięki temu będziesz mógł z łatwością wdrożyć reklamę internetową (np. pozycjonowanie, Google Ads lub content marketing), która pozwoli pozyskać stałych i opłacalnych klientów z wyszukiwarki Google.
Z tego artykułu dowiedziałeś/dowiedziałaś się:
- od czego zależy cena sklepu internetowego;
- ile kosztuje założenie sklepu internetowego;
- na jakiej platformie założyć sklep internetowy e-commerce;
- jaka jest cena sklepu internetowego opartego o standardowy open source (np. WooCommerce);
- ile kosztuje sklep internetowy z blogiem.