Do czego potrzebne są statystyki odwiedzin na stronie? to pytanie, które często zadają osoby budujące swoje pierwsze strony internetowe. Śledzenie ruchu na stronie jest niezwykle przydatne.
Dlaczego warto śledzić ruch na swojej stronie internetowej?
Regularna i szczegółowa analiza ruchu na stronie sprawi, że będziesz w stanie przeprowadzić skuteczne działania SEO. Poza tym możesz kontrolować liczbę wejść i wyjść ze strony. Dzięki temu zyskujesz wiedzę, która przyda Ci się do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników.
Obecnie możesz z łatwością badać i kontrolować ruch na stronie. Wszystko to dzięki przydatnym narzędziom, które dostarczą Ci wielu cennych informacji.
Do Ciebie należy tylko wyciągnięcie właściwych wniosków, a już wkrótce będziesz cieszył się z wielu korzyści.
Czego dowiesz się ze statystyk odwiedzin?
Wystarczy, że wykorzystasz narzędzia zewnętrzne bądź wtyczki, a dowiesz się, jak prezentują się statystyki odwiedzin na Twojej stronie. Jednak tak naprawdę zyskasz znacznie więcej informacji. Dzięki temu będziesz mógł wyciągnąć wnioski z otrzymanych danych, ale też zmienić bądź kontynuować obecną strategię.
Możesz też sprawdzić, czy jakieś modyfikacje przyniosły zamierzone skutki, a także kto odwiedza Twoją witrynę internetową. Dzięki temu dowiesz się, czy faktycznie trafiasz do swojej grupy docelowej. Poza tym możesz skontrolować skuteczność stosowanych słów kluczowych.
Jeżeli nadal zastanawiasz się, do czego potrzebne są statystyki odwiedzin na stronie, to poznaj kolejne powody, czyli m.in.:
- Dowiesz się, jaka jest miesięczna liczba odwiedzin na Twojej witrynie
- sprawdzisz ilość odsłon na stronie głównej oraz na innych podstronach, a dzięki temu dowiesz się, która z nich przyciąga najbardziej
- skontrolujesz średni czas spędzony na stronie, co jest Ci potrzebne do oszacowania, czy użytkownicy faktycznie czytają treść, jaką tam umieszczasz, a może tylko ją przeglądają bez większego zainteresowania
- dowiesz się, jaki jest procentowy wskaźnik odrzuceń oraz ilości nowych odwiedzin, co szczególnie Ci się przyda w momencie, gdy zaczynasz wprowadzać jakieś zmiany i chcesz sprawdzić, czy przyniosły pozytywne rezultaty
- sprawdzisz, o której godzinie jest największy ruch na Twojej stronie, a dzięki temu będziesz wiedział, kiedy dodawać nowe artykuły, promocję itp.
Jak monitorować statystyki na stronie?
Obecnie możesz wykorzystać naprawdę wiele sposobów do monitorowania ruchu na stronie. Zauważ jednak, że WordPress nie ma takiej wbudowanej opcji, więc jeżeli stosujesz ten CMS, to skorzystaj z narzędzi zewnętrznych bądź specjalnych wtyczek. Dzięki temu możesz na bieżąco kontrolować statystyki odwiedzin, wyjść itp.
Podobne: Darmowe narzędzia w marketingu internetowym
Pamiętaj tylko o tym, by regularnie kontrolować wszystkie statystyki, ponieważ tylko wtedy dowiesz się, które z podjętych przez Ciebie kroków przynoszą najwięcej korzyści Twojej witrynie. Ważne jest również to, żebyś wykorzystywał tylko najlepsze i najpopularniejsze narzędzia.
1. Google Analytics
Bez wątpienia Google Analytics jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do kontrolowania ruchu na stronie.
Przede wszystkim jest to związane z funkcjonalnością tego rozwiązania, a także z tym, że jest za darmo. Poza tym możesz być pewien, że otrzymasz naprawdę szczegółowe dane dotyczące ruchu na Twojej stronie.
Wystarczy, tylko żebyś dodał kod JavaScript, by Google Analytics mógł zbierać aktualne informacje z witryny.
Dzięki temu otrzymasz 5 podstawowych typów raportów i dowiesz się m.in.:
- jaka jest dokładna lokalizacja użytkowników
- skąd użytkownicy trafili na Twoją stronę www, np. bezpośrednio wpisując link, przez wyszukiwarkę, z innej witryny itp.
- z jakiego urządzenia i systemu korzystali odwiedzający
- czy użytkownicy otwierają nowe bądź zaktualizowane strony
- czy dodanie linku do strony lub artykułu w Social Mediach wpływa na ruch
- ile czasu internauci spędzili na Twojej witrynie
2. Matomo
Oprogramowanie Matomo to jedna z największych konkurencji Google Analytics.
Udostępnia wiele przydatnych funkcji, a przede wszystkim daje administratorowi dostęp do kodu źródłowego do własnych potrzeb.
Oprócz tego Matomo umożliwia importowanie danych z Google Analytics oraz przechowywanie danych na prywatnym serwerze. Zauważ, że dzięki temu poufne informacje są jeszcze lepiej chronione, więc zminimalizujesz ryzyko ich wycieku.
Poza tym Matomo oferuje wiele podobnych możliwości, co Google Analytics. Dzięki temu jesteś w stanie kontrolować ruch na stronie i otrzymywać regularne raporty.
Jednak zwróć uwagę na to, że darmowa wersja Matomo nie jest tak rozbudowana oraz funkcjonalna jak płatna opcja. Dlatego pod tym względem na pewno to gorsze rozwiązanie od Google Anaytics.
3. Similar Web
Kolejne narzędzie, dzięki któremu przeanalizujesz ruch na Twojej stronie internetowej do Similar Web.
Choć ustępuje popularnością dwóm poprzednim opcjom, to jednak wykorzystując go, możesz uzyskać wszystkie najważniejsze informacje. Bez wątpienia jego najważniejszą zaletą jest możliwość porównania własnej witryny do konkurencyjnej.
Zwróć również uwagę na to, że Similar Web to darmowe narzędzie, a dzięki niemu możesz sprawdzić swoją pozycję w skali lokalnej, krajowej oraz globalnej.