Chcesz sprzedać usługi bądź produkty w Internecie? Zatem musisz zadbać o przemyślane działania marketingowe i dobre zaprezentowanie swojej oferty. Bez tego nie zainteresujesz odbiorców. Dlatego popularnym rozwiązaniem są landing page, gdzie użytkownicy znajdą najważniejsze informacje. Istotne jest tylko to, abyś stworzył wartościową stronę, a także zastanowił się jaka jest najskuteczniejsza długość landing page.
Odpowiednia ilość tekstu ma kluczowe znaczenie w zainteresowaniu odbiorców, przekazaniu im najważniejszych informacji, a także w konwersji. Właśnie z tego powodu powinieneś podejść do tego indywidualnie – w zależności od produktu i wymagań grupy docelowej.
Spis treści
- Krótki landing page – czy to najlepsza opcja?
- Dlaczego warto decydować się na długi landing page?
- Czym kierować się przy ustalaniu długości landing page?
Krótki landing page – czy to najlepsza opcja?
Odbiorcy coraz rzadziej czytają treści, a zamiast tego a jedynie skanują teksty. W ten sposób starają się wyłapać szczegółowe informacje, zanurzają się jedynie w pogrubienia, oglądają zdjęcia, tabele i infografiki. Właśnie takie argumenty najczęściej są przytaczane przez zwolenników krótkich landing page. Przekonaj się, czy faktycznie są one kluczowe w trakcie ustalania długości strony docelowej. Zastanawiasz się, jaka długość landing page będzie uznawana za krótką? Do tej kategorii należy zaliczyć witryny, zawierające mniej niż 5 tysięcy zzs (znaków ze spacjami).
Zalety i wady krótkiego landing page
Faktycznie przeglądanie tekstu, a nie jego czytanie stanowi jedną z najważniejszych zalet krótkich stron. Oprócz tego autor takiej treści musi w bardziej skondensowany sposób przekazać informacje. Dzięki temu landing page jest pełen konkretów, a to właśnie one decydują o tym, czy użytkownik Ci zaufa i wybierze właśnie Twój produkt, czy usługę. Zwróć również uwagę na to, że zasady odnoszące się do długości landing page mają też odzwierciedlenie w innych tekstach – opisach produktów, kategorii czy tekstach na stronę. Artykuły na bloga rządzą się nieco innymi prawami – tam szczegółowe informacje są wręcz pożądane.
Co zatem nie przemawia za krótkimi landing page? Przede wszystkim konieczność okrojenia publikowanych informacji i ograniczenie stosowania języka korzyści. Ostatecznie taka strona może być dość „sucha”, pozbawiona ozdobników, trudniej też będzie Ci budować emocje u odbiorców. Poza tym krótkie teksty nie są dobrze oceniane przez Google i nie pozwalają Ci użyć zbyt wielu słów kluczowych, co zmniejsza wartość treści w wyszukiwarce.
Dlaczego warto decydować się na długi landing page?
Choć faktycznie obszerne strony docelowe mogą być uciążliwe dla niektórych odbiorców, to jednak zazwyczaj dotyczy to osób, które znają już Twoją ofertę lub są niezdecydowane. W innym przypadku użytkownicy mogą wykazywać większą chęć ku temu, żeby zapoznać się z większą ilością szczegółowych informacji. Tym bardziej wtedy, gdy naprawdę będą chcieli skorzystać z Twojej oferty. Wtedy to właśnie konkretne dane mogą przekonać ich do podjęcia decyzji zakupowej. Zauważ również, że długie landing page mogą być naprawdę obszerne – często sięgają powyżej 15 tysięcy zzs. Jednak optymalne są teksty w granicy 6-10 tysięcy zzs. Sprawdź, jakie jeszcze zalety ma to rozwiązanie!
Zalety i wady długiego landing page
Wśród najważniejszych korzyści długiego landing page jest przede wszystkim możliwość dokładnego opisania produktu lub usługi. Oprócz tego tekst może dotykać różnych sfer – nie tylko korzyści, ale również ceny i sposobu działania. Poza tym warto na takiej stronie docelowej zawrzeć opinie poprzednich klientów, wersję demo, spis treści lub krótki film instruktażowy. Wtedy odbiorcy z chęcią poświęcą swój czas na dokładniejsze zapoznanie się z treścią. Zwróć również uwagę na to, że długość landing page wpływa na to, jak tekst jest odbierany przez roboty Google. Im jest dłuższy, tym więcej słów kluczowych możesz tam zawrzeć, co ułatwi odbiorcom znalezienie tej strony. Jednocześnie landing page stanie się bardziej merytoryczny, odpowie na więcej pytań potencjalnych klientów, co dodatkowo zwiększy wartość tej treści.
Czy zatem długie landing page mają jakieś wady? Faktycznie obszerny tekst może być uciążliwy dla odbiorców. Szczególnie wtedy, gdy nie przemyślisz wcześniej ułożenia tej strony, zapomnisz o call to action i nie zadbasz o edycję tekstu – brak pogrubień, wypunktowań, nagłówków. Wtedy po prostu czytanie tej treści stanie się dla użytkowników zbyt męczące, a podczas przeglądania nie będą mieli na czym skupić swój wzrok.
Czym kierować się przy ustalaniu długości landing page?
- Długość tekstu dostosuj do poziomu skomplikowania oferty – jeżeli zapewniasz zupełnie nową usługę czy produkt, to musisz ją lepiej przedstawić.
- Dopasuj długość landing page do swojej grupy docelowej.
- Swoim doświadczeniem – próbuj różnych rozwiązań, wyciągaj wnioski i korzystaj z nich przy tworzeniu kolejnych landing page.
- Liczbą słów kluczowych, jakie chcesz umieścić w treści.
- Zachowaniami konkurencji – zawsze analizuj to, co robi Twoja konkurencja i właśnie tym kieruj się podczas ustalania długość strony docelowej.