W marcu 2018 roku zaczęto wprowadzać zakaz handlu w niedziele. Na początku dotyczyło to jedynie dwóch dni w ciągu miesiąca, ale obecnie przepisy dotyczą większości niedziel w ciągu roku. Jednak taka sytuacja nie musi wpływać negatywnie na Twój biznes, ponieważ dotyczą tylko sprzedaży internetowej. Przekonaj się, czy zakaz handlu w niedziele wpłynął na sklepy internetowe i dowiedz się, jak zachęcić klientów do skorzystania z Twojej oferty podczas dni bez handlu.
Zakaz handlu w niedziele sprawił, że obecnie w ten dzień możesz zrobić zakupy zaledwie kilka razy w ciągu roku. Przyczyniło się do tego, iż wiele sklepów stacjonarnych zaczęło notować spore spadki sprzedaży. Dlatego jedynym sposobem na poradzenie sobie z tą sytuacją było przeniesienia biznesów do sieci. Sprawiło to również, że coraz więcej osób zaczęło kupować w Internecie, a to nie jedyny wpływ zakazu handlu w niedziele na e-commerce.
Spis treści
- Zakaz handlu w niedziele a e-commerce – jaki ma wpływ?
- Jak sklepy internetowe mogą wykorzystać zakaz handlu w niedziele?
Zakaz handlu w niedziele a e-commerce – jaki ma wpływ?
Już w ciągu pierwszej niedzieli niehandlowej specjaliści przeprowadzili wiele analiz ruchu na stronach internetowych. Dzięki temu możesz zauważyć, że w porównaniu do poprzedniego roku witryny odnotowały znaczny wzrost ruchu – o 62%, a także konwersji – o 55%. Widzisz zatem, jak bardzo zakaz handlu w niedziele wpłynął na wzrost sprzedaży w sieci. Takie statystyki pokazują Ci też, że coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy przez Internet, co jest związane nie tylko z większą różnorodnością i brakiem ograniczeń, ale również ze sprawnością, z jaką możesz wykonać transakcję. Jeżeli nadal zastanawiasz się, czy zakaz handlu w niedziele wpłynął na sklepy internetowe, to koniecznie poznaj kolejne argumenty potwierdzające ten fakt.
Powstało więcej sklepów online
Brak możliwości prowadzenia handlu w niedziele sprawił, że coraz więcej sklepów stacjonarnych zaczęło przenosić się do sieci. Zwróć uwagę na to, iż obie te formy często są łączone ze sobą, co jest też dobrym sposobem na poradzenie sobie w czasach kryzysu. Poza tym sprzedaż lokalna i internetowa jest też bardzo wygodna dla miejscowej społeczności, gdyż mogą skorzystać z tańszej dostawy. Statystyki potwierdzają nagły wzrost zainteresowania e-commerce. Szczególnie było to zauważalne w 2018 roku, kiedy to zarejestrowano blisko 3 tys. nowych biznesów internetowych. Dane te nie maleję, a sprzedaż online ciągle rozwija się na podobnym poziomie.
Wzrosła sprzedaż w branży odzieżowej i elektronicznej
Zauważ, że szczególnie dwie branże notują wzrost sprzedaży wynikającej z wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę. Głównie dotyczy do firm z odzieżą i elektroniką. Zazwyczaj jest to związane z wprowadzaniem większych rabatów, które przyciągają kupujących. Jednak nie tylko promocje są zachęcające dla odbiorców. Dane pokazują również, że po prostu wiele osób uważa, że niedziela to najlepszy czas na tego typu zakupy. Dlatego możesz z tego skorzystać – nie tylko wtedy, gdy prowadzisz sklep z odzieżą lub elektroniką.
Nastąpił szybszy rozwój e-commerce
Zakaz handlu w niedziele sprawił, że sklepy online zaczęły się szybciej rozwijać. Dzięki temu nawet osoby, które dotychczas decydowały się jedynie na prowadzenie sprzedaży stacjonarnej, zaczęły przenosić się do sieci. Jednak tak naprawdę wprowadzone przepisy mają największy wpływ na klientów, ponieważ to oni coraz chętniej robią zakupy przez Internet. Sprawiło to, iż możesz dostrzec widoczny wzrost sprzedaży w sieci. Przy tym sklepy internetowe są jeszcze lepiej dostosowane do potrzeb konsumentów – masz dostęp do szybkich płatności, witryny są dopasowane do urządzeń mobilnych itp.
Jak sklepy internetowe mogą wykorzystać zakaz handlu w niedziele?
Dane pokazują Ci, że możesz sporo zyskać na niedzieli bez handlu, jeżeli prowadzisz sklep internetowy. Musisz tylko wdrożyć odpowiednie działania, które skłonią odbiorców do skorzystania z Twojej oferty. Poza tym konieczne jest to, żebyś zadbał o widoczność swojego sklepu w Internecie. Dzięki temu użytkownicy Cię znajdą. Możesz też skorzystać ze skutecznej strategii, która polega na m.in.:
- Wprowadzeniu weekendowych promocji – rabaty to jeden z najlepszych sposobów na przyciągnięcie uwagi użytkowników. Zauważ, że przeprowadzanie regularnych promocji w niedziele sprawi, że klienci z czasem będą wręcz czekali do tego dnia, by zrobić zakupy w Twoim sklepie. Ważne jest tylko to, żebyś zadbał o urozmaicenie promocji — raz możesz zaoferować darmową dostawę, a innego dnia przecenić niektóre produkty.
- Korzystaniu z szybkiej dostawy – możesz dodatkowo zachęcić użytkowników do skorzystania z Twojej oferty, udostępniając im szybką wysyłkę i dostawę w 24h. Dzięki temu sprawisz, że zakupy internetowe nie będą wiązały się z długim oczekiwaniem na otrzymanie zamówionych produktów.
- Zwiększeniu bazy danych – wzrost liczby osób zainteresowanych Twoją ofertą pozwoli Ci na poszerzenie bazy mailingowej. Dzięki temu w bezpośredni sposób dotrzesz do odbiorców. Ważne jest tylko to, żebyś zadbał o ciekawy newsletter, który będziesz regularnie wysyłał. W treści możesz dodać informację na temat rabatów obowiązujących w niedzielę niehandlową.