Chcesz osiągnąć sukces w biznesie? W takim razie musisz wiedzieć, że kluczową rolę odgrywa czas i sprawne działanie. Szczególnie jest to istotne w trakcie komunikacji z klientami. Obecnie wygrywa ten, kto może szybko udzielić odpowiedzi bądź porady. Dlatego live czat jest obecnie tak popularny. Sprawdź zatem, czy warto dodawać czat na stronie i jakie są najczęściej stosowane.
Czat umożliwia sprawny kontakt z klientami, dlatego obok referencji stanowi jeden z niezbędnych elementów na stronie. Dzięki temu możesz uzupełnić pozostałe środki komunikacji. Pozwala też na szybkie otrzymanie odpowiedzi, a przy tym nie ogranicza działań użytkowników. Nie można również zapomnieć o tym, że live czat jest bardzo wygodny, a dzięki temu użytkownicy nie muszą pisać e-maili lub dzwonić, by zyskać szczegółowe informacje.
Jakie są zalety czatu na stronie?
Zwróć uwagę na to, że czat na stronie internetowej jest uważany za jeden z najłatwiejszych sposobów na zwiększenie konwersji i sprzedaży. Już samo to stwierdzenie może jednoznacznie odpowiedzieć Ci na pytanie, czy warto dodawać czat na stronie. Pamiętaj jednak, że korzyści dostrzeżesz tylko wtedy, gdy klienci będą mogli porozmawiać z jakimś pracownikiem, a nie botem. Ważne jest również to, by otrzymywali przydatne informacje. Właśnie ta kwestia stanowi jeden z największych zarzutów w stosunku do live czatów. Zatem nie popełniaj tego błędu, tylko zadbaj o dostarczanie jasnych odpowiedzi.
Jeżeli dostosujesz się do najważniejszych działań czatów, to wtedy bardzo szybko zaczniesz dostrzegać zainteresowanie klientów oraz zwiększenie sprzedaży oferowanych usług bądź towarów.
Nadal zastanawiasz się, czy warto dodawać czat na stronie? W takim razie zwróć uwagę na ich najważniejsze zalety.
Zadowolenie klientów
W przypadku, gdy live czat dobrze funkcjonuje, to na pewno zwiększy się zadowolenie klientów. Dzięki temu nie tylko będą kojarzyli Twoją stronę z profesjonalną obsługą, ale również z kompetentnymi pracownikami. Pamiętaj, że emocje, jakie będą towarzyszyły użytkownikom w trakcie zakupów, są kluczowe. Przede wszystkim wiąże się to ze zwiększeniem ich lojalności w stosunku do Twojej firmy. Dzięki temu chętniej będą do Ciebie wracać i polecać znajomym. Chyba nie trzeba jeszcze dodawać, że na pewno wpłynie to pozytywnie na Twoje zyski.
Szybka forma kontaktu
Założenie jest takie, że live czaty mają umożliwiać szybki kontakt pomiędzy Tobą a klientem. Dbaj o to, by faktycznie szybko reagować, ponieważ zgodnie z badaniami większość użytkowników czeka maksymalnie 10 minut, zanim otrzyma odpowiedź. Cierpliwość nie jest domeną współczesnych konsumentów, dlatego po tym czasie zazwyczaj narasta w nich frustracja i wyłączają stronę.
Dlatego pamiętaj o tym, by live czatem zawsze zajmował się pracownik, który jest cały czas online w godzinach pracy. Dzięki temu klienci szybciej zyskają potrzebne informacje, ale też czat może działać w tle, więc nie przeszkadza w innych obowiązkach.
Udogodnienie dla osób głuchych lub niedosłyszących
Zauważ, że czaty na stronach internetowych mogą być jedyną formą komunikacji z niektórymi grupami odbiorców. Szczególnie dotyczy to osób z dysfunkcją narządu słuchu. W końcu większość z nich nie jest w stanie samodzielnie zadzwonić i z Tobą porozmawiać, a wiadomość e-mail wiąże się z długim oczekiwaniem.
Dlatego live czat umożliwiają rozszerzenie grupy docelowej, a przy okazji Twoja firma będzie postrzegana, jako łamiąca bariery. Pamiętaj o tym, że osoby z dysfunkcją narządu słuchu również stanowią ważną część konsumentów.
Możliwość zwiększenia zysków
Bez wątpienia wyższe zyski stanowią jeden z kluczowych argumentów, który przemawia za wprowadzeniem live czatów. Przede wszystkim ma to związek z ciągłą obecnością drugiej osoby, która doradzi w trakcie zakupów. Klienci często potrzebują pomocy w podjęciu decyzji dotyczącej kupienia czegoś, dlatego musisz im to zapewnić.
Oczywiście tutaj również warto wspomnieć o kompetentnej pomocy, czyli udzieleniu wyczerpującej wypowiedzi. Istotne jest także to, by konsultant zawsze wyprzedzał klienta o krok.
Nie wymaga dużych nakładów finansowych
Warto wspomnieć o tym, że choć obsługa live czata jest dość czasochłonna, to jednak jego instalacja jest stosunkowo prosta. Dzięki temu nowe udogodnienie może szybko zacząć funkcjonować na Twojej stronie.
Zwróć również uwagę na to, że wiele czatów jest tania, a niektóre są całkowicie darmowe. Na pewno jest to spore ułatwienie dla firm, które nadal zastanawiają się, czy warto dodawać czat na stronie.
Jakie są najpopularniejsze czaty na stronę?
Możesz znaleźć wiele różnych live czatów, które bardzo dobrze funkcjonują, ale też oferują dodatkowe opcje, jak np. analizę otrzymanych danych. Dlatego w trakcie wyboru weź pod uwagę nie tylko łatwość obsługi i zintegrowanie ze stroną internetową, ale również pozostałe możliwości, jakie uzyskasz. Możesz też wybrać najpopularniejsze czaty, a dzięki temu znajdziesz w sieci wiele instrukcji obsługi oraz dodatkowych porad. Do najczęściej stosowanych czatów należy m.in.:
- Crisp Chat,
- Messenger Facebooka,
- Live Chat,
- Tawk.to.