Użytkownicy odwiedzający Twoją stronę chcą, jak najlepiej poznać produkt bądź usługę, którą sprzedajesz. Dlatego zwykłe zdjęcia 2D są już niewystarczające, bo nie przekazują tylu informacji na ich temat, ile powinny. Właśnie z tego powodu zaczynają obowiązywać nowe standardy. Dowiedz się, co to jest motion design i sprawdź, jak może zmienić Twoją witrynę.
Motion design okazał się dobrym kompromisem pomiędzy tradycyjnymi obrazkami i filmikami. Dlatego w 2020 roku będzie to kolejny ważny trend w tworzeniu stron internetowych. Przekonaj się zatem, które branże przede wszystkim powinny skorzystać z tej nowinki.
Spis treści
- Motion design – co to jest?
- Czym charakteryzuje się motion design?
- Kiedy warto korzystać z motion design?
Motion design – co to jest?
London Visual Identification, Źródło: https://iconsmind.com/24-amazing-examples-motion-graphic-design/
Zwróć uwagę na to, że motion design (możesz też spotkać się z nazwą motion graphic), to krótki gif, dzięki któremu jeszcze lepiej możesz poznać dany produkt. Poza tym, to po prostu ruchoma grafika, która ma bardzo szerokie zastosowanie. Przede wszystkim ten dodatek jest wykorzystywany w filmach, animacjach, ale również na nowoczesnych witrynach internetowych. Zwróć też uwagę na to, że łączy w sobie obraz oraz dźwięk. Dzięki temu otrzymujesz kompletny element, który przyciągnie wzrok użytkowników, ale również sprawi, że uzyskają potrzebne informacje na temat oferowanego produktu.
Czym charakteryzuje się motion design?
Bardzo ważne jest to, że motion design wyróżni każdą witrynę. Poza tym nie musisz dodawać filmy, które często po prostu nie są włączane przez użytkowników. W przeciwieństwie do filmików motion design trwa od kilku do kilkunastu sekund. Dzięki temu nie ma żadnego problemu z umieszczeniem go na Twoją stronę internetową. Nie musisz też przejmować się dłuższym ładowaniem witryny, ponieważ plik zazwyczaj ma niewielką objętość. Zaletą tego rozwiązania jest także to, że przykuwa uwagę, więc masz większą szansę na zatrzymanie użytkowników na Twojej stronie.
Pamiętaj również o tym, że taki dodatek cechuje się uniwersalnością. Dzięki temu z łatwością wyświetlają się na wszystkich przeglądarkach internetowych. Poza tym bez problemu pokażą się też klientom korzystającym z urządzeń mobilnych. W ten sposób Twoja witryna zawsze będzie równie atrakcyjna.
Największa trudność w projektowaniu polega na tym, że musisz w ciągu kilku sekund przekazać najistotniejsze informacje. Przy tym gif powinien być przyjazny i prosty w odbiorze, dlatego stworzenie go wymaga doświadczenia oraz pomocy specjalisty.
Kiedy warto skorzystać z motion design?
Zauważ, że motion design może być wykorzystywany w wielu przypadkach. Tak naprawdę bez względu na branżę i tak musisz zadbać o zwiększenie zainteresowania ze strony użytkowników, więc takie rozwiązanie zawsze jest przydatne. Jednak w kilku przypadkach szczególnie powinieneś wykorzystać tę technikę. Dzięki temu dostatecznie dobrze wyeksponujesz towar i wyróżnisz się na tle konkurencji.
Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładowych sytuacji, kiedy takie urozmaicenie może pomóc Ci w uzyskaniu przewagi. Przede wszystkim odnosi się to do zapewnienia komfortu użytkownikom, a także dostarczenie im większej ilości informacji, które mogą wpłynąć na podjęcie pozytywnej decyzji zakupowej.
Sklepy internetowe
Bez wątpienia motion design jest bardzo dobrym rozwiązaniem w przypadku sklepów internetowych. Dzięki temu możesz jeszcze lepiej pokazać towar, który sprzedajesz. Nieruchome zdjęcia nie zawsze wystarczająco dobrze eksponują produkt, więc niezdecydowani konsumenci zazwyczaj rezygnują z zakupu.
Szczególnie takie rozwiązanie powinieneś wykorzystywać w branży modowej. W tym przypadku możesz bardzo dobrze wyeksponować ubrania, a także pokazać, jak wyglądają na modelce lub modelu. Taki patent stosuje wiele sklep internetowych, np. Moodo. Oprócz tego, jeżeli prowadzisz sklep online z butami bądź innymi dodatkami, to zastosuj ten sposób prezentacji towaru. Dobrym przykładem jest też biżuteria, ponieważ zdjęcia często zaburzają rzeczywiste proporcje produktu, więc dopiero krótki gif pozwoli Ci na jeszcze dokładniejsze zaprezentowaniu kolczyków, wisiorka itp.
Pamiętaj jednak o tym, iż motion design ma na tyle szerokie zastosowanie, że nie musi Cię ograniczać żadna branża. Dlatego bez problemu możesz korzystać z tego rozwiązania m.in. w motoryzacji, gdzie w ciągu kilku sekund jeszcze lepiej pokażesz samochód lub inny pojazd. Poza tym takie rozwiązanie przyda się na stronach piekarni, kwiaciarni, sklepów z elektroniką, gadżetami, meblami itp. Po prostu wszędzie tam, gdzie chcesz dokładnie pokazać dany produkt.
Urozmaicenie strony internetowej
Zwróć uwagę na to, że motion design może stanowić po prostu ozdobę Twojej strony internetowej. Dlatego warto umieścić taki motyw na stronie głównej, a dzięki temu dodatkowo zachęcić użytkowników do pozostania i przejrzenia dalszej części witryny. Ważne jest tylko to, by wykorzystany gif w jakimś stopniu odpowiadał temu, czym się zajmujesz. Dzięki temu strona będzie naprawdę spójna. Poza tym takie rozwiązanie sprawdzi się wtedy, gdy oferujesz jakieś usługi bądź Twoja strona ma formę bloga. Wtedy wystarczy, że zamieścisz krótki gif z etapów tworzenia projektu architektonicznego, montażu, produkcji itp.