fbpx

Co to jest Key Visual i jak powinien wyglądać?

Rozpoznawalność jest kluczem do sukcesu dla biznesów w Internecie. Dzięki temu klienci Cię dostrzegą i zdecydują się właśnie na Twoją ofertę. Dlatego konieczne jest to, żebyś zaprezentował spójną identyfikację wizualną, bo to właśnie ona najskuteczniej pozostaje w pamięci odbiorców.

visual key co to jest

Dowiedz się też, co to jest Key Visual i skorzystaj z tego sposobu na zwiększenie zainteresowania wśród użytkowników.

Co to jest Key Visual?

Zwróć uwagę na to, że Key Visual to jeden z najważniejszych elementów marketingu marki. Przede wszystkim dlatego, że stanowi prawdziwy znak rozpoznawczy Twojej firmy. Sprawia to, że odbiorcy Cię zapamiętają i znów powrócą na Twoją stronę internetową. Chcesz wiedzieć dokładnie, co to jest Key Visual? Może mieć wiele form, a na dodatek często to pojęcie jest mylnie utożsamiane z logiem firmy. Pojęcie Key Visual jest znacznie szersze, ponieważ kreuje i utrzymuje wizerunek marki w wyobraźni odbiorców.

Key Visual odnosi się do różnych części tak charakterystycznych dla marki. Szczególnie do typografii, wykorzystywanych kolorów, kształtów lub innych elementów graficznych. Jeśli Key Visual Twojej firmy będzie przemyślany, to skutecznie pobudzisz wyobraźnię odbiorców, a do tego wywołasz w nich odpowiednie emocje i od razu zakomunikujesz, czym się zajmujesz. Dlatego jest niezbędny podczas komunikacji z użytkownikami.

Zauważ też, że Key Visual jest chętnie stosowany przez agencje reklamowe, które powtarzają wybrany motyw nie tylko na stronach internetowych, ale również na materiałach promocyjnych typu broszury, wizytówki i plakaty.

Key Visual a logo – jakie są różnice?

Wiesz już, że Key Visual bardzo często jest mylony z logiem. Dlatego tak ważne jest to, żebyś dostrzegł te różnice, bo mają kluczowe znaczenie dla powodzenia kampanii reklamowej. Najistotniejsze jest to, że Key Visual to naprawdę szerokie pojęcie, a przede wszystkim motyw przewodni marki, produktu lub firmy.

Zazwyczaj jego ogólne cechy nie zmieniają się przez lata, bo tylko w ten sposób tworzona jest trwała rozpoznawalność.

Natomiast logo to forma graficzna, która oczywiście jest zgodna z identyfikacją wizualną. Jednocześnie może ulec zmianie w obrębie pewnych ram narzuconych przez Key Visual. Dobrym przykładem jest tutaj firma Nike. Gdy tylko słyszysz tę nazwę, to od razu widzisz charakterystyczny symbol, czyli tę znaną na całym świecie „fajeczkę”. Właśnie to stanowi Key Visual tej marki.

Podobne: Co to jest logo? Z czego się składa?

Choć logo zmieniało się na przestrzeni lat, żeby dostosować się do panujących standardów, to jednak KV pozostało takie samo.

Jak wygląda dobry Key Visual?

Tak naprawdę wygląd KV to bardzo indywidualna sprawa i zależy od tego, co chcesz przekazać odbiorcom. Musisz też zwrócić uwagę na to, który element graficzny jest dla Ciebie najważniejszy i ma towarzyszyć Twojej marce lub konkretnemu produktowi przez wiele lat.

Do wyboru masz kilka opcji – poznaj je i zdecyduj się na opcję dostosowaną do Twoich potrzeb.

Font (czcionka)

Dobry Key Visual w postaci fonta powinien nawiązywać do nazwy marki, a jednocześnie podkreślać jej charakter i najważniejsze wartości. To bardzo popularna opcja, stosowana przez firmy znane na całym świecie.

Dobrym przykładem jest Coca-Cola oraz Google.

Wygląd tych napisów, a także ich kolorystyka są tak znane, że odbiorcy nie muszą nawet czytać tych nazw, żeby od razu je rozpoznać, a do tego stworzyć w głowie wyraźny obraz – związany z ofertą czy emocjami.

Kolor przewodni

Wybrany kolor ma wzbudzać emocje, które są ściśle związane z marką i produktami, jakie oferujesz.

Wiele firm korzysta z tego rozwiązania, a jednym z najlepszych przykładów jest Milka i McDonald.

Na pewno po przeczytaniu każdej z tych nazw, przychodzą Ci na myśl określone barwy. W pierwszym przypadku jest to fiolet, pojawiający się na wszystkich produktach, oferowanych przez Milkę.

Dzięki długoletnim zabiegom ta barwa jest też utożsamiana z delikatnością czekolady. McDonald natomiast jest utożsamiany z połączeniem czerwieni i żółci, co znowu jest kojarzone z szybkością, a także z dobrym smakiem.

Ilustracje

Dobry Key Visual może w skuteczny sposób ocieplić wizerunek firmy lub całkowicie go zmienić. W tym celu bardzo często są stosowane ilustracje.

Nie chodzi tu jednak o samą obecność takich obrazków. W końcu kluczowe znaczenie ma ich motyw i technika wykonania. Zazwyczaj stosowane są delikatne linie, ciepłe kolory, a przede wszystkim spójna tematyka.

Elementy graficzne

W przypadku Key Visual przedstawionego przy pomocy elementów graficznych ogromne znaczenie ma regularne powtarzanie tego symbolu, dlatego powinien pojawiać się na wszelkich materiałach promocyjnych, na stronie internetowej, w mediach społecznościowych i spotach reklamowych.

Poza tym takie elementy mogą być zaczerpnięte z logo oraz z nazwy firmy. Pamiętaj, że ważne są też wykorzystane kolory.

Dlaczego warto zadbać o Key Visual?

Wysoka konkurencyjność sprawia, że musisz zadbać o rozpoznawalność swojej marki i konkretnych produktów. Dzięki temu zaistniejesz w podświadomości odbiorców, a właśnie to zapewni Ci dobry Key Visual. Już nawet prosty zabieg graficzny bądź tekstowy może Ci to zagwarantować.

Ważne jest tylko to, żebyś działał przemyślanie i skrupulatnie. W ten sposób zwiększy się popularność marki, co znowu przełoży się na wzrost sprzedaży. Po prostu odbiorcy już podświadomie będą stawiali na oferowane przez Ciebie produkty lub usługi, bo to Ciebie będą pamiętali i kojarzyli z wysoką jakością – nawet wtedy, gdy nigdy wcześniej ich nie próbowali.

Zyskasz też opinię lidera w swojej branży, co jeszcze mocniej wpłynie na wizerunek firmy.

Zasady tworzenia Key Visual

Skoro wiesz już, co to jest Key Visual, to powinieneś też zwrócić uwagę na to, jak ma wyglądać taki motyw marki. Przede wszystkim zadbaj o prosty i zrozumiały przekaz. Dzięki temu odbiorcy nie będą mieli problemów z prawidłową interpretacją. Poza tym zawsze staraj się być oryginalny. Ślepe podążanie za konkurencją może być źle odebrane, a Twoje produkty zaczną być utożsamiane z podróbkami. Wtedy zniechęcisz wielu potencjalnych klientów. Zamiast tego sprawdź, jak prezentują się inne marki i postaraj się wyciągnąć wnioski z ich działań.

W trakcie tworzenia Key Visual koniecznie sprawdź, czy stworzone motywy można bez problemu wykorzystać we wszystkich mediach. Służbowe profile pracowników, materiały promocyjne lub po prostu artykuły publikowane pod Twoim szyldem mają mieć określony wygląd. Dzięki temu kanały będą maksymalnie spójne i zgodne z Key Visual.

Zwróć również uwagę na to, żeby w trakcie tworzenia KV wziąć pod uwagę oczekiwania grupy docelowej – w końcu to właśnie oni mają sięgać po Twoje produkty. Dlatego już na etapie projektowania scharakteryzuj potencjalnych odbiorców, zacznij stosować dopasowany język, odpowiednią kolorystykę czy motywy.

Oceń powyższą zawartość:
[Ocen: 2 Średnia: 5]

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)