Prowadzisz blog firmowy, ale nie przynosi Ci to oczekiwanych korzyści? W takiej sytuacji powinieneś zastanowić się, dlaczego tak się dzieje. Być może Twoje posty nie są przydatne dla czytelników lub po prostu nie spełniają ich wymagań. Dlatego skorzystaj z 7 najważniejszych porad i dowiedz się, jak napisać interesujący post na bloga.
Czasem same dobre chęci nie przyciągną użytkowników na Twoją stronę lub bloga. Konieczne jest to, żebyś zaczął dostrzegać, jakie elementy przyciągają uwagę i sprawiają, że post jest chętnie czytany. Dzięki temu nie tylko zauważysz korzyści z prowadzenia bloga firmowego, ale również będziesz doskonalić swoje umiejętności.
Spis treści
- Wybierz interesujący temat
- Zastosuj chwytliwy nagłówek
- Skup się na jednym temacie
- Pisz prosto i zrozumiale
- Nie bój się zdradzać sekretów
- Skoro pytasz to daj odpowiedź
- Nie czekaj na dobry moment
1. Wybierz interesujący temat
Pamiętaj o tym, że internauci lubią czytać interesujące oraz użyteczne artykuły. Właśnie te aspekty decydują o tym, czy uznają, że warto poświęcić chwilę na przeglądanie treści, a następnie przeczytanie jej niektórych fragmentów bądź nawet całości. Dlatego najpierw sam odpowiedz sobie na pytanie, czy dany temat zainteresowałby Ciebie, jeżeli tak, to nie czekaj i zabierz się za pisanie. Jeśli masz wątpliwości, to odłóż ten artykuł na później lub całkiem z niego zrezygnuj.
2. Zastosuj chwytliwy nagłówek
W większości przypadków o powodzeniu artykułu decyduje przede wszystkim nagłówek. Właśnie on sprawia, że użytkownicy postanawiają włączyć Twoją stronę, a następnie przeczytać post. Dlatego dowiedz się, jakie tytuły przyciągają wzrok i sprawią, że internauci wybiorą właśnie Twój artykuł, a nie konkurencyjnej strony. W tym przypadku powinieneś wiedzieć, że zawsze zachęcają liczby bądź pytania, na które użytkownicy chcą znaleźć odpowiedź. Właśnie z tego powodu tak ważne jest to, żebyś wczuł się w ich sytuację, a dzięki temu będziesz wiedział, jak napisać interesujący post na bloga.
Jakie nagłówki przyciągają uwagę?
- Stosuj wyliczenia i liczby – dzięki temu czytelnicy będą wiedzieli, co mogą znaleźć w treści artykułu, a przy okazji otrzymują precyzyjne dane. Wybierając wyliczenia pamiętaj o tym, że częściej klikane są posty z nieparzystą liczbą.
- Zmniejsz liczbę znaków w tytule – jeżeli chcesz dostosować artykuł do wyszukiwarki Google, to zwróć uwagę na to, by nagłówek miał maksymalnie 57 znaków. Weź również pod uwagę szerokość niektórych liter.
- Nie ograniczaj się jedynie do pozytywnych nagłówków – większość użytkowników szuka najlepszych sposobów, porad itp. Jednak możesz też nieco zaskoczyć czytelników i stworzyć artykuły z negatywnymi superlatywami.
- Zadawaj pytania w nagłówku – w tym przypadku szczególnie, musisz wczuć się w rolę Twojego czytelnika, a później postawić pytanie, na które chciałby poznać odpowiedź, np.: Jak napisać interesujący post na bloga?
3. Skup się na jednym temacie
Zwróć uwagę na to, że zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarki Google ważne jest to, by całkowicie wyczerpać jakiś temat. Dlatego, jeżeli chcesz np. opisać różne rodzaje stron internetowych, to zastanów się nad stworzeniem paru postów, w których opiszesz najważniejsze spośród nich. Dzięki temu użytkownicy zyskają konkretną wiedzę. Przy okazji stworzysz serię artykułów, które później możesz przerobić np. na e-book poradnikowy.
4. Pisz prosto i zrozumiale
Bardzo ważne jest również to, żebyś w artykułach stosował prosty i zachęcający język. Dzięki temu czytanie treści będzie przyjemne, a przy tym nie zajmie wiele czasu. Pamiętaj o tym, że specjalistyczne słownictwo sprawdzi się tylko wtedy, gdy kierujesz artykuł do grupy, która go zrozumie. W innym wypadku popełnisz olbrzymi błąd, który prawdopodobnie skończy się tym, że post nie będzie cieszył się zainteresowaniem.
5. Nie bój się zdradzać sekretów
Zauważ, że zawsze najchętniej czytane są posty, które są przydatne. Dlatego czerp ze swojego doświadczenia i pisz o tym, na czym się znasz. Wtedy użytkownicy na pewno to docenią. Przy okazji pamiętaj, że zwłaszcza tematy związane z finansami są chętnie czytane. Zatem zdradź czasem jakieś sekrety związane z pieniędzmi, np. Twoje przychody za poprzedni rok, jako sposób na udowodnienie, że taka branża jest opłacalna. Innym przykładem mogą też być miesięczne koszty, jakie ponosisz, prowadząc sklep internetowy.
6. Skoro pytasz to daj odpowiedź
Niestety nadal jest wiele postów, w których w nagłówku stawiane są pytania, ale w tekście nie znajdziemy na nie odpowiedzi. Staraj się tego wystrzegać, bo choć możesz uzyskać jednorazowe zainteresowanie, to jednak niesatysfakcjonująca treść skutecznie zniechęci czytelników do dalszych odwiedzin. Dlatego nigdy tego nie rób, tylko wyjaśnij kwestię, o której wspomniałeś w tytule.
7. Nie czekaj na dobry moment
Jeżeli samodzielnie piszesz teksty na swojego bloga firmowego, to zapewne znasz problem z brakiem pomysłu na temat artykułu, bądź niewielką chęcią na pisanie. Pamiętaj, że wtedy tylko regularna praca może Ci pomóc. Dzięki temu wyrobisz w sobie odpowiedni nawyk i nie będziesz odkładał tego zajęcia w czasie. Jeśli nie spodoba Ci się to, co stworzyłeś danego dnia, to po prostu następnego to popraw.