Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zdobyć nowych klientów lub po prostu zwiększyć sprzedaż? Rozwiązanie jest bardzo proste – powinieneś stać się rozpoznawalny w sieci. Uczynisz to przy pomocy pozycjonowania, optymalizacji, profesjonalnej strony, ale też tworząc swój własny symbol graficzny.
Logo to nie tylko prosty symbol graficzny, który tworzysz, bo Twoja konkurencja również go ma. Przede wszystkim ten element ma ogromne znaczenie marketingowe, a przy jego pomocy zyskasz zupełnie nową jakość, a nawet zmienisz swój wizerunek. Dlatego tak ważne jest to, żebyś zadbał o obecność loga, a dzięki temu zaczniesz dostrzegać korzyści.
Jeżeli nadal zastanawiasz się, dlaczego warto mieć logo, to poznaj 5 powodów, dzięki którym rozwiejemy Twoje wszelkie wątpliwości.
1. Wyróżnisz się w sieci
Bez wątpienia jednym z najważniejszych powodów, dla których powinieneś mieć logo, to właśnie zwiększenie rozpoznawalności w Internecie.
Tak naprawdę tylko wtedy, gdy zajmujesz się bardzo wąską specjalnością i masz niewielką konkurencję, możesz sobie pozwolić na komfort myślenia, że i tak jesteś znany wśród Twojej grupy odbiorczej. Jednak takich przypadków jest niewiele, więc taki symbol sprawi, że przestaniesz być „no name”.
Podobne: Co to jest logo wektorowe? 4 formaty wektorowe
Ten – często niewielki – symbol graficzny sprawi, że zaczniesz się wyróżniać. Zwróć uwagę na to, że wśród wielu internautów znajdują się właśnie wzrokowcy i tylko dzięki logo będą w stanie Cię zapamiętać.
W dobie ogromnej konkurencji oraz intensywnie rozwijającego się e-commerce to jest to naprawdę istotne.
2. Staniesz się bardziej profesjonalny
Ile znasz profesjonalnych firm, które nie mają swojego swojego symbolu? Zapewne są to tak nieliczne przykłady, że nawet nie jesteś w stanie ich sobie przypomnieć. Wynika to z jednej głównej przyczyny – po prostu na pewnym etapie swojej działalności nie wypada nie mieć logo.
Ten symbol graficzny staje się wyznacznikiem Twojego profesjonalizmu, podejścia do klientów i jakości usług.
Zauważ, że firma, która nie ma logo, w podświadomości użytkowników uważana jest za taką, która dopiero zaczyna swoją działalność, ale też nie dysponuje wysokim budżetem.
3. Zaczniesz tworzyć swoją markę
Chcesz rozwinąć Twoją firmą? W takim razie zacznij tworzyć markę, a wtedy wskoczysz na kolejny poziom profesjonalizmu i wysokiej jakości usług.
Poza tym użytkownicy, widząc Twoje logo, zaczną kojarzyć je z konkretnymi produktami bądź wartościami.
Dzięki temu łatwiej będzie Ci trafić do grupy docelowej, ale też połączą symbol graficzny Twojej firmy z emocjami, a to właśnie one często odpowiadają za podjęcie decyzji zakupowej.
4. Zdobędziesz lojalnych klientów
Ludzie lubią symbole i szyldy, do których się przywiązują. Na pewno znajdziesz w swojej głowie nie jedną sytuację, gdy wybrałeś produkt jakiejś marki zupełnie mechanicznie.
W ten sposób rezygnujesz z konkurencji, bo czujesz przywiązanie do danej marki i widząc określone logo, po prostu automatycznie chcesz spróbować właśnie ten towar bądź usługę. Takie zachowania to jest klucz do sukcesu, dlatego Twoja firma musi mieć symbol, który będzie ją reprezentował, a przy okazji ułatwi użytkownikom wybór Twojej oferty.
Dzięki temu stworzysz sieć lojalnych klientów, a oni z chęcią będą Cię wybierali, a przy okazji będą wierzyli w wartości i zasady panujące w Twojej firmie.
5. Wykorzystasz fundamentalne narzędzie marketingowe
Jeżeli nadal zastanawiasz się, dlaczego warto mieć logo, to weź pod uwagę kolejny powód, który zapewni Cię o potrzebie posiadania tego symbolu. Chodzi tu oczywiście o znaczenie marketingowe.
Pamiętaj o tym, że logo jest nie tylko integralną częścią Twojej strony internetowej, ale również wszelkich działań marketingowych. Tak naprawdę taki symbol jest ważnym elementem Twoich produktów i różnych materiałów promocyjnych. W końcu na pewno musi znaleźć się na wizytówce, ulotce, bilbordzie bądź opakowaniu.
Podobne: Co to jest logo rastrowe? Jaki format mają takie grafiki?
Poza tym logo powinieneś dodawać do newslettera i każdego innego e-mail, którego kierujesz do klientów, pracowników lub potencjalnych kontrahentów.
Nie zapomnij także to tym, iż logo połączy Twoje konta na portalach społecznościowych. Dzięki temu każdy użytkownik, wchodząc na fanpage lub konto na Instagramie będzie wiedział, że jest tworzony przez Ciebie.
Dzięki temu Twoje działania marketingowe odniosą większy sukces, a ty szybciej dostrzeżesz korzyści.
Czy każde logo będzie działało pozytywnie?
Zwróć uwagę na to, że powodów, dla których warto mieć logo, jest jeszcze więcej. Jednak tak naprawdę nie każdy symbol może przynieść Ci tyle korzyści, ponieważ ważna jest jego jakość i zgodność z aktualnymi trendami.
Dlatego niezwykle istotne jest to, żebyś zwrócił uwagę na cechy dobrego logo, a dzięki temu już sam wygląd symbolu wzbudzi pozytywne emocje użytkowników. Najlepiej, jeżeli weźmiesz pod uwagę najważniejsze cechy, jakie powinien spełniać symbol Twojej firmy.
Dzięki temu na pewno przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów.
Jakie cechy powinno mieć logo?
- Prostota,
- Wzbudza pozytywne skojarzenia,
- Przypasowanie do marki,
- Odróżnia się od symboli konkurencji,
- Ponadczasowość,
- Elementy przyciągający uwagę,
- Unikatowość.