fbpx

Połączenie nie jest prywatne (Chrome) – co oznacza i jak naprawić?

W dzisiejszych czasach internet jest nieodłącznym elementem naszego życia. Bez względu na to, czy robimy zakupy, rozmawiamy ze znajomymi, gramy w gry online, korzystamy z poczty elektronicznej czy też po prostu przeglądamy strony www, musimy pamiętać o cyberbezpieczeństwie.

Jak naprawić błąd “połączenie nie jest prywatne?” Streszczenie

  1. Odśwież stronę
  2. Włącz i wyłącz przeglądarkę
  3. Włącz tryb incognito ­
  4. Wyczyść pamięć podręczną
  5. Zaktualizuj system operacyjny
  6. Wyczyść stan SSL
  7. Zrestartuj router
  8. Wyłącz adblocker
  9. Uzbrój się w cierpliwość

Niestety, nie wszystkie połączenia są bezpieczne, a niektóre przeglądarki internetowe wskazują na nieprawidłowości i błędy, które mogą stanowić furtkę do ataków hakerskich i bezpieczeństwa prywatnych danych. Czasami jednak błąd pojawia się z błahych powodów i znacznie utrudnia swobodne poruszanie się po sieci.

Jednym z najczęstszych błędów tego typu jest komunikat „połączenie nie jest prywatne”, które pojawia się w przeglądarce Chrome. Co oznacza ten problem, dlaczego się wyświetla i jak sobie z nim poradzić? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w niniejszym artykule. Zapraszamy do czytania!

połączenie nie jest prywatne chrome

Czym jest błąd „połączenie nie jest prywatne” w Google Chrome?

Błąd “połączenie nie jest prywatne” w przeglądarce Google Chrome to ostrzeżenie o potencjalnym niebezpieczeństwie i pojawia się przy próbach odwiedzenia niektórych stron internetowych. Może on być spowodowany wieloma czynnikami, a najczęstszą przyczyną są problemy z certyfikatem SSL/TLS, który służy do szyfrowania przesyłanych danych lub uwierzytelniania serwera.

Są jednak i inne przyczyny, dlatego każdy przypadek warto rozważyć indywidualnie. Rozwiązanie niektórych problemów jest banalnie łatwe, inne wymagają trochę więcej pracy. Jeżeli więc trafiasz na takie komunikaty podczas przeglądania internetu, sprawdź, jak naprawić błąd!

Jak naprawić błąd “Połączenie nie jest prywatne”?

Zacznijmy od początku, czyli od wspomnianego już wyżej problemu z certyfikatem bezpieczeństwa. Jeżeli certyfikat SSL/TLS strony wygasł lub jest nieprawidłowy, przeglądarka nie będzie w stanie nawiązać bezpiecznego połączenia.

W takim przypadku nie możesz zbyt wiele zrobić, ponieważ rozwiązanie tej sprawy leży w gestii właściciela witryny. Możesz spróbować się z nim skontaktować, ale z powodu niesprawnej strony będzie to zazwyczaj utrudnione. Poza tym mógł on go świadomie nie aktualizować, a wiadomość od Ciebie nie zmieni jego decyzji.

Na szczęście tego typu problem występuje stosunkowo rzadko, a inne błędy związane z komunikatem „połączenie nie jest prywatne” w Google Chrome można łatwo obejść. Poniżej znajdziesz listę najczęściej występujących problemów i sposoby, jak sobie z nimi poradzić.

1. Błędna data i/lub czas systemowy

Jeżeli data i czas na Twoim komputerze są nieprawidłowe, przeglądarka może mieć problem z weryfikacją ważności certyfikatu SSL/TLS na stronie.

Ten problem może pojawiać się przy okazji zmiany czasu na letni lub zimowy, po zmianie strefy czasowej lub po aktualizacji oprogramowania systemu operacyjnego.

W takim przypadku wystarczy ręcznie ustawić datę i czas na Twoim komputerze i odświeżyć witrynę, na której wyświetlił się komunikat. Jeśli jest on nadal widoczny, to problem tkwi gdzie indziej.

2. Zabezpieczenie ze strony programu antywirusowego

Surfując po internecie, jesteś narażony na ataki wirusowe, dlatego dobry program antywirusowy to podstawa.

Czasami jednak może on być powodem Twoich problemów i – na przykład – blokować dostęp do wybranych stron internetowych.

W takim przypadku masz dwie opcje. Pierwsza z nich to zmienić ustawienia programu, druga – tymczasowo wyłączyć oprogramowanie.

Warto jednak pamiętać, że może się to wiązać z ryzykiem, więc należy rozważyć wszystkie za i przeciw.

Jeżeli jednak po wyłączeniu lub zaktualizowaniu ustawień oprogramowania antywirusowego problem nadal się pojawia, to oznacza, że rozwiązania trzeba szukać w innym miejscu.

Jakie są kolejne możliwości?

3. Problem z konfiguracją serwera

Ten przypadek jest bardzo podobny do pierwszego podpunktu, ponieważ „wina” leży na zewnątrz, czyli w błędnej konfiguracji serwera.

Może on wynikać z błędów ludzkich, nienadzorowanych procesów automatycznych lub awarii systemu.

I znowu, jedynym rozwiązaniem jest zgłoszenie problemu właścicielowi strony, co – ponownie – może być utrudnione z powodu… niedziałającej strony.

Zamiast tego wrócić po kilku godzinach i sprawdzić, czy strona jest już dostępna.

4. Atak hakerski

Komunikat o niebezpieczeństwie może również oznaczać prawdziwe cyberniebezpieczeństwo i ktoś próbuje przechwycić Twoje połączenie, aby nielegalnie zdobyć dostęp do przesyłanych danych. Tego typu przypadki mają najczęściej miejsce w ogólnodostępnych miejscach z darmowym wi-fi (np. lotniska, galerie handlowe).

Unikaj więc korzystania z niezaufanych źródeł i upewnij się, że Twoje oprogramowanie jest zawsze aktualne. W ten sposób ograniczysz ryzyko takich ataków i nie tylko zmniejszysz częstotliwość pojawiania się frustrujących komunikatów, ale również zwiększysz poziom swojego bezpieczeństwa w sieci.

5. Błąd przeglądarki

Kolejną przyczyną może być niezaktualizowana przeglądarka – zarówno na komputerze, jak i smartfonie. Wtedy spora liczba stron będzie wyświetlać tego typu komunikat. Jeżeli pojawia się on notorycznie, spróbuj zaktualizować przeglądarkę do najnowszej wersji lub wypróbuj inną. Możesz również usunąć dotychczasowe dane przeglądania, w których mogły się zapisać problematyczne ustawienia.

Powyższe przykłady są zdecydowanie najczęstsze, a podane rozwiązania powinny w zupełności wystarczyć. W zanadrzu mamy jednak jeszcze kilka trików, które możesz wykorzystać, gdy wszystkie inne sposoby zawiodą.

Polecamy: Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe w Polsce i na świecie w 2024 roku

Komunikat „połączenie nie jest prywatne” – jak sobie poradzić z problemem?

Błąd „połączenie nie jest prywatne” może być naprawdę frustrujący, zwłaszcza gdy potrzebne informacje znajdują się właśnie na zablokowanej stronie. Dlatego sposobów na poradzenie sobie z problemem nigdy dość i przygotowaliśmy kilka dodatkowych wskazówek.

Oto one!

  • Odśwież stronę – najprostszy sposób, który często okazuje się najskuteczniejszy.
  • Włącz i wyłącz przeglądarkę – sprawdzone rozwiązanie informatyków, które działa.
  • Włącz tryb incognito ­­– w tym trybie Twoja przeglądarka może nie blokować niektórych informacji.
  • Wyczyść pamięć podręczną – pliki cache (dane przeglądania) mogą odpowiadać za blokowanie niektórych stron, więc wyczyszczenie pamięci powinno rozwiązać problem.
  • Zaktualizuj system operacyjny – przestarzały system operacyjny może być przyczyną wielu problemów, w tym zwiększonej częstotliwości pojawiania się błędów.
  • Wyczyść stan SSL – czasami stan SSL może blokować strony internetowe, więc wyczyszczenie go powinno pomóc.
  • Zrestartuj router – czasami restart routera może rozwiązać wiele problemów związanych z blokowaniem stron internetowych.
  • Wyłącz adblocker – jeśli korzystasz z dodatku AdBlock, upewnij się, że jest on wyłączony na danej stronie.
  • Uzbrój się w cierpliwość – gdy zawodzą inne sposoby, czasami potrzeba tylko trochę cierpliwości.

Jak widać komunikat „połączenie nie jest prywatne” w Google Chrome może być wywołany przez różne sytuacje. Na szczęście, ile przyczyn, tyle sposobów, aby sobie z nim poradzić.

Mamy nadzieję, że dzięki tym metodom, już nigdy więcej nie będziesz zmuszony do opuszczenia strony internetowej z powodu pojawiającego się na nim błędu.

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)