fbpx

Co to jest SEM i jaki ma związek z SEO?

Marketing internetowy ma ogromne znaczenie w realizacji działań promocyjnych. Po prostu bez tego trudno będzie Ci osiągnąć oczekiwany sukces, a przede wszystkim możesz nie dotrzeć do nowych klientów.

Co to jest SEM?

SEM (Search Engine Marketing) to działania reklamowe, wśród których można wymienić m.in. przeprowadzanie kampanii linków sponsorowanych, pozycjonowanie strony internetowej, a także jej optymalizację.

Dlatego tak ważne jest to, żebyś zadbał o widoczność strony internetowej oraz optymalizację treści.

Co to jest SEM

Właśnie z tego powodu musisz dowiedzieć się, co to jest SEM i jak możesz to wykorzystać na swojej witrynie.

Co to jest SEM?

SEM to inaczej search engine marketing i oznacza działania reklamowe, wśród których można wymienić m.in. przeprowadzanie kampanii linków sponsorowanych, pozycjonowanie strony internetowej, a także jej optymalizację.

SEM ma na celu zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania Google.

Pamiętaj także o tym, że SEO i SEM to nie jest to samo, choć często bywają mylone. Właśnie z tego powodu kluczowe jest to, żebyś dostrzegł między nimi najważniejsze różnice. Przede wszystkim SEM to bardzo szerokie pojęcie, które obejmuje SEO.

SEO/SEM/PPC – w jaki sposób to się łączy?

Do prawidłowego zrozumienia SEM musisz wiedzieć, że jego częścią jest SEO, czyli search engine optimization, a także PPC, co jest skrótem od angielskiego pay per click.

Właśnie z tego powodu mówiąc o SEM, należy zwrócić uwagę na wiele różnych elementów, np. na pozycjonowanie strony internetowej oraz na płatne kliknięcia w linki do witryny – możesz je umieszczać na zewnętrznych serwisach lub skorzystać z Google Ads.

Podobne: Na czym polega bezpieczne pozycjonowanie? Poznaj tajniki White Hat SEO

Po prostu SEM obejmuje wszystkie działania, które razem tworzą marketing w wyszukiwarkach.

Jakie są zalety SEO i SEM?

Działania SEM i SEO, czyli ogólnie mówiąc marketing w wyszukiwarkach, zapewnia biznesom online wiele korzyści. Warto je poznać, bo to właśnie one przekonają Cię, że warto zacząć dbać o skuteczną reklamę.

Wśród tych zalet najważniejsze są:

  • Pozytywny odbiór reklam – wiele badań wskazuje na to, że działania SEM i w ogóle reklamy umieszczane w Internecie wywołują pozytywne reakcje u odbiorców. Przede wszystkim jednak są przez nich akceptowalne, szczególnie gdy poszukują konkretnych produktów i usług. Jest to związane z nienachalnym charakterem takiej reklamy.
  • Widoczne efekty – w porównaniu do tradycyjnych reklam działania SEM przynoszą spore korzyści. Szczególnie gdy porównasz je do poniesionych kosztów.
  • Osiągnięcie szybkich korzyści – działania SEM pozwalają na dostrzeżenie pozytywnych efektów zarówno w krótszym, jak i dłuższym czasie. Przede wszystkim ze względu na możliwość wybrania płatnych reklam, a także wykorzystanie darmowych wyników wyszukiwania. Poza tym większa intensywność w połączeniu z systematycznością pozwoli Ci zauważyć pierwsze efekty już po upływie miesiąca lub dwóch od rozpoczęcia kampanii.
  • Dopasowanie do grupy odbiorczej – SEO/SEM pozwala na maksymalne dostosowanie działań do wymagań konkretnej grupy docelowej. Dzięki temu trafisz z reklamą do swoich klientów. Pomagają w tym odpowiednie słowa kluczowe czy analiza zapytań stosowanych przez tych użytkowników.
  • Zwiększanie konwersji – dzięki temu, że z większą skutecznością trafiasz do grupy odbiorczej, to ma to również wpływ na poprawę konwersji. Po prostu Twoją stronę internetową lub sklep online odwiedza jeszcze więcej zainteresowanych osób, które ostatecznie decydują się na zakup danych oferowanych przez Ciebie produktów.
  • Budowanie świadomości marki – działania SEM, a szczególnie kampanie PPC to dobry sposób na start, gdy chcesz szybko zaistnieć w świadomości odbiorców. W ten sposób możesz też zacząć budować świadomość marki. Wystarczy, że zdecydujesz się na promowanie odpowiednich produktów lub weźmiesz udział w sezonowych wyprzedażach.

Zasady planowania działań SEO i SEM

Wiesz już, jak wiele korzyści zapewniają działania SEM oraz SEO. Jednak warto pamiętać o tym, że dostrzeżesz je dopiero wtedy, gdy dokładnie przemyślisz i zaplanujesz wszystkie szczegóły kampanii marketingowych.

W tym przypadku pośpiech, brak rozwagi oraz nieracjonalne podejście może narazić całą firmę, a do tego doprowadzić do nałożenia bana na stronę internetową – jest to możliwe, jeśli zaczniesz stosować Black SEO.

Nie możesz do tego dopuścić, dlatego przekonaj się, jakie są zasady podczas wdrażania SEO/SEM.

1. Wyznacz realne cele

Przede wszystkim zacznij od wyznaczenia realnych, mierzalnych i możliwych do osiągnięcia celów. Te zasady sprawią też, że będziesz mógł kontrolować efekty. Poza tym celami nie są ogólne hasła typu większe zyski czy zdobycie nowych klientów.

Musisz konkretnie określić, co chcesz osiągnąć – zawsze bardzo pomocne są liczby, bo to właśnie one pozwalają na jeszcze lepsze skonfrontowanie wyników z założeniami.

2. Ustal budżet

Działania SEM wymagają inwestycji – przede wszystkim dotyczy to pieniędzy, ale konieczne jest też poświęcenie czasu. Szczególnie jeśli część zadań chcesz wykonać samodzielnie.

Dlatego bardzo ważną zasadą jest ustalenie budżetu, ponieważ pozwoli Ci to wybrać najlepszą metodę, dzięki której np. zajmiesz wyższą lokatę w wynikach wyszukiwania.

Zwróć uwagę na to, że SEO i SEM wymagają inwestycji związanych również z posiadaniem zoptymalizowanej strony internetowej. Ważną częścią są też płatne kampanie marketingowe, pozycjonowanie itp.

3. Wybierz odpowiedni rodzaj promocji

Wiesz już, że SEM to bardzo szerokie pojęcie, obejmujące wiele różnych działań marketingowych. Dzięki temu z większą łatwością możesz zdecydować się na opcję, dostosowaną do Twoich potrzeb.

W tym przypadku powinieneś zwrócić uwagę na: historię i wiek domeny, liczbę podstron, charakterystykę grupy docelowej, poprawność treści, znajdujących się na witrynie, a także na profil oraz prawidłowe działanie linków przychodzących. Każdy z tych aspektów wpływa na poziom organicznej widoczności w Google.

Oprócz tego w trakcie ustalania rodzaju kampanii, sprawdź, skąd pochodzi dotychczasowy ruch, który generuje największą konwersję. Gdy już sprawdzisz wszystkie te aspekty, to z pewnością dostrzeżesz opcję, gwarantującą Ci najskuteczniejszą realizację celów.

Dlatego poświęć czas na dokładną analizę, a z pewnością będziesz zadowolony z efektów wybranej przez Ciebie kampanii marketingowej.

4. Nastaw się na długotrwały proces

SEM wymaga regularnych działań, dlatego nie traktuj tego jako jednorazową inwestycję, bo wtedy może się okazać, że korzyści są jedynie chwilowe. Jeśli zależy Ci na stałym wzroście sprzedaży, to jedna kampania Ci tego nie zapewni.

Musisz postawić na stałą promocję, bo zasady Google i preferencje odbiorców ciągle się zmieniają. Dlatego tak ważne jest także to, żebyś potrafił dostosować się do trendów, a do tego skutecznie walczył z rosnącą konkurencją.

5. Analizuj ruch na stronie

Wiesz już, jakie działania SEM chcesz podjąć na swojej witrynie internetowej lub w sklepie online? Zatem zacznij je wdrażać, a do tego regularnie kontroluj ruch na stronie.

W końcu to jeden z najlepszych sposobów na dostrzeżenie pozytywnych zmian, efektów kampanii reklamowych oraz sprawdzenie tego, jak zostały przyjęte wprowadzone rozwiązania. W razie gdyby efekty nie były zadowalające, to możesz też skorygować sposób promocji bądź po prostu wprowadzisz poprawki, które będą jeszcze bardziej odpowiadały Twojej grupie docelowej.

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)