Nie zawsze tworzenie rozbudowanej strony internetowej jest dobrym wyborem. Szczególnie wtedy, gdy ma zaledwie parę zakładek i niewielką ilość tekstu. W takim przypadku lepiej sprawdzi się strona „one page”. Dzięki niej użytkownicy znajdą wszystkie informacje w jednym miejscu, co zwiększa przyjazną i intuicyjną obsługę.
Umiejscowienie wszystkich informacji, jak np. oferta, o nas lub cennik na jednej stronie pozwala małym firmom na pokazanie siebie. Dzięki temu mają szanse zawalczyć o klientów. Poza tym są łatwiejsze w obsłudze i tańsze od stron „multi-page”, dlatego znajdują uznanie wśród wielu osób.
Spis treści
- Czym charakteryzuje się strona one page?
- Strona one page – kto powinien ją wybierać?
- Wizytówka firmy – kto z niej korzysta?
- 3 najważniejsze zalety strony one page
Czym charakteryzuje się strona one page?
Przede wszystkim strona „one page” umożliwia łatwe nawigowanie po stronie, ponieważ nie musisz szukać informacji w różnych zakładkach, a wszystko znajduje się w jednym miejscu. Poza tym takie rozwiązanie jest dostosowane do urządzeń mobilnych. Właśnie z myślą o nich zaczęły być tworzone.
Niewątpliwie zaletą tych stron internetowych jest to, że do użytkowników docierają wszystkie najcenniejsze informacje, tylko w bardziej skondensowanej formie. Dzięki temu możesz być pewien, iż otrzymujesz treść, która faktycznie ma znaczenie, a nie jest tylko „laniem wody”.
Strona one page – kto powinien ją wybierać?
Zwróć jednak uwagę na to, że witryna „one page” jest stosunkowo prosta, więc nie sprawdzi się w każdym przypadku. Szczególnie jest polecana firmom, które chcą mieć swoją stroną. Wtedy ma służyć tylko do przekazywania najważniejszych danych. Właśnie z tego powodu nie sprawdzi się np. w przypadku sklepów internetowych, ponieważ potrzeba wtedy bardziej rozbudowanego interfejsu. Dlatego strona „one page” najczęściej przybiera formę internetowej wizytówki.
Jednak oprócz tego możesz ją wykorzystać jako witrynę, gdzie przedstawisz konkretny produkt. Dzięki temu zwracasz na niego większą uwagę, a przy okazji wdrażasz kolejną formę promocji.
Wizytówka firmy – kto z niej korzysta?
Witryny „one page” cieszą się największym zainteresowaniem wśród firm, które chcą pokazać swoją ofertę, ale przede wszystkim umożliwić użytkownikom kontakt ze sobą. Przy tym strona zazwyczaj przyciąga uwagę swoim wyglądem, ponieważ często wykorzystuje się grafiki i animacje do pokazania konkretnych informacji, co jest widoczne np. na stronie: kolorkurp.pl. Dzięki temu nie masz wrażenia, że witryna jest nieciekawa.
Ten rodzaj strony jest również chętnie wybierany przez firmy, które nie są nakierowane na sprzedaż internetową, ale chcą zyskać większe grono klientów. W takim przypadku witryna ma charakter marketingowy, a Ty możesz dodatkowo skorzystać z wyników organicznych jako sposobu promocji.
„One page” znalazło też zaufanie wśród lokalnych firm, ponieważ przy ich pomocy możesz stworzyć miejsce, gdzie znajdą się twoje poprzednie realizacje oraz opinie klientów.
3 najważniejsze zalety strony one page
Choć może Ci się wydawać, że witryny „one page” nie są tak rozwinięte, jak klasyczne strony, to jednak powinieneś zdawać sobie sprawę, że mają wiele zalet cenionych przez użytkowników. Zawierają też cechy dobrej strony. Poza tym spełniają swoje najważniejsze funkcje, czyli zachęcają do kontaktu, pokazują zalety firmy, a także jej usługi i cennik. Ważne jest tylko to, żeby specjalista dobrze je zaprojektował, dzięki temu na pewno sam odkryjesz ich liczne korzyści.
1. Prosta w obsłudze witryna
Jedną z najważniejszych zalet, jakie możesz zauważyć od razu po wejściu na stronę „one page”, jest intuicyjna nawigacja, którą od razu zrozumiesz. Naprawdę często wystarczy tylko parę ruchów, by przejrzeć witrynę od nagłówka po stopkę. Szczególnie pomocne są interaktywne przyciski. Dzięki nim przeniesiesz się do konkretnych informacji na stronie, np. do oferty, a później do innej części strony.
Możesz też dostrzec, że na stronie znajduje się niewielka ilość tekstu, a do tego często wykorzystywane są animacje lub po prostu odnośniki „czytaj więcej”, by pojawiło się więcej contentu. Dzięki temu użytkownicy mogą zyskać tyle informacji, ile potrzebują.
2. Dostosowane do mobilnych urządzeń
Obecnie duża część użytkowników korzysta z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Dlatego wiele klasycznych stron, które nie mają responsywnego charakteru, są wręcz skazane na porażkę. Witryny „one page” łatwiej można dopasować do takich wymagań, dzięki czemu wielu internautów z chęcią zagłębi się w ich treść.
Poza tym strona „one page” jest także bardzo prosta w obsłudze, kiedy korzysta się z nich na urządzeniach mobilnych.
3. Strona one page zużywa mniej transferu
W tym przypadku znów strona „one page” pokazuje jak bardzo jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Szczególnie jest to istotne, jeżeli korzystają z transferu danych na telefonach komórkowych. W końcu większość takich witryn zużywa go znacznie mniej w porównaniu do klasycznych stron. Przede wszystkim docenią to użytkownicy.
Widzisz zatem, że choć strony „one page” nie w każdej sytuacji są idealnym rozwiązaniem, to jednak mają wiele zalet, np. intuicyjność oraz dopasowanie do urządzeń mobilnych. Dzięki temu pozwalają się wyróżnić na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę użytkowników.