Wiedza

Jak zachęcić klienta do zakupów? 7 skutecznych sposobów

Masz stronę www lub sklep online, ale nie notujesz wzrostu sprzedaży? Być może popełniasz jeden z najczęstszych błędów bądź po prostu nie wiesz, jak zachęcić klienta do zakupów. Wystarczy, że zastosujesz się do niektórych zasad, a przy pomocy psychologii oraz sprawdzonych trików zyskasz zainteresowanie odbiorców.

Nie tylko cena i ciekawa oferta wpływają na Twój sukces w sieci. Ważne jest także to, w jaki sposób przekazujesz informacje użytkownikom, a także fakt, czy wzbudzasz ich zaufanie. Właśnie z tego powodu przygotowaliśmy dla Ciebie kilka niezawodnych sposobów, dzięki którym zachęcisz użytkowników do skorzystania z Twojej oferty.

Spis treści

7 sposobów na zachęcenie klienta do Twojej oferty

Najskuteczniejsze sposoby na zachęcenie klientów do zakupów

Istnieje wiele sposobów, dzięki którym zdobędziesz nowych klientów lub po prostu zainteresujesz osoby odwiedzające Twoją witrynę. Dzięki temu nie tylko zwiększysz konwersję, ale również zanotujesz wzrost zysków. Zastanawiasz się, jak zachęcić klienta do zakupów? Wystarczy, że skorzystasz z psychologicznych trików, bo to właśnie przy ich pomocy odbiorcy podejmą dobrą dla Ciebie decyzję. Przekonaj się, jakie sposoby są najskuteczniejsze i zacznij je wdrażać.

Udowodnij, że Twój asortyment jest najlepszy

Jednym z najlepszych sposobów na zyskanie zainteresowania odbiorców jest po prostu pokazanie im, że Twoja oferta spełni ich oczekiwania. Dlatego w widocznym miejscu na stronie internetowej przedstaw korzyści współpracy z Tobą bądź po prostu zalety Twoich produktów czy usług. W tym przypadku zwróć uwagę na konkretne cechy wyróżniające Twój asortyment od tego, co proponuje konkurencja. Pamiętaj też, że użytkownicy kochają konkrety, dlatego posługuj się liczbami i procentami, by jeszcze lepiej udowodnić im swoją rację.

Podkreśl pozytywne cechy klienta

Podkreśl pozytywne cechy klientów

Chcesz, by dotychczasowi klienci w przyszłości również skorzystali z Twojej oferty? Zatem w trakcie rozmowy telefonicznej lub wymiany e-maili w subtelny sposób podkreśl zalety współpracy z nimi. W ten sposób odbiorca poczuje się nie tylko ważny, ale też zachęcisz go, by stał się najlepszym spośród Twoich klientów. W tym celu możesz wykorzystać drobne komplementy typu „Dzięki Pani/Panu zaangażowaniu wspólna praca przebiegła bardzo sprawnie. Cieszę się z tego, bo rzadko zdarzają się tacy klienci”. Możesz też pochwalić odbiorcę za konkretne wymagania, zdecydowanie bądź zwracanie uwagę na szczegóły.

Zdobądź zaufanie odbiorców

Zdobycie zaufania klientów to wyjątkowo trudne zadanie, ponieważ często wystarczy jeden błąd, aby stracić wiarygodność. Dlatego zacznij planować swoje działania, gdyż wiarygodność to długofalowy proces, który wymaga zaangażowania oraz podjęcia odpowiednich kroków. Przede wszystkim zadbaj o podtrzymywanie relacji z klientami, a także o wysoką jakość swojej oferty. Wtedy na pewno zyskasz opinię solidnej firmy.

Wykorzystaj emocje

Wywołaj emocje u klientów

Bardzo ważne jest to, abyś na swojej stronie lub w sklepie internetowym wywoływał emocje u swoich klientów. Dzięki temu odbiorcy Cię dostrzegą i zapamiętają, co ma ogromny wpływ na fakt, czy postanowią skorzystać z Twojej oferty. Pamiętaj, że większość klientów robi zakupy pod wpływem emocji, dlatego warto to wykorzystać. Zastanawiasz się, jak możesz to zrobić? Przede wszystkim stawiaj na chwytliwe teksty, przyciągające uwagę zdjęcia, a także na kolory, ponieważ to właśnie one pomogą Ci w wywołaniu określonych emocji.

Postaw na FOMO

W marketingu bardzo popularny jest zwrot FOMO, co z języka angielskiego oznacza fear of missing out, czyli po prostu lęk przed utratą możliwości kupienia lub zrobienia czegoś. Zaznacz wtedy na swojej stronie, że oferta jest ograniczona czasowo bądź wyróżnia się czymś naprawdę niezwykłym. W konsekwencji cena produktu może niedługo być wyższa lub towar zostanie sprzedany. Wtedy niezdecydowany nabywca uzna, że nie może stracić takiej okazji i postanowi skorzystać z Twojej oferty. Zwróć jednak uwagę na to, że FOMO nie powinno być stosowane nieustannie, gdyż w końcu klienci dostrzegą w tym fałsz, a wtedy stracisz ich zaufanie.

Innym przykładem FOMO może być m.in. ograniczona liczba danego produktu. Stosując taką metodę sprawić, że u klienta pojawi się strach przed tym, że asortyment skończy się szybciej.

Postaraj się o opinie

Opinie zachęcające do zakupów

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że wielu niezdecydowanych klientów swoje decyzje zakupowe opiera przede wszystkim na działaniu innych osób? Dlatego, jeżeli zastanawiasz się, jak zachęcić klienta do zakupów, to po prostu zadbaj o pozytywne opinie, które przyciągną ich uwagę. Ważne jest tylko to, by recenzje znalazły się w różnych miejscach w Internecie, a nie tylko na Twojej stronie. Oprócz opinii na Twój temat ogromne znaczenie mają również symbole typu: produkt roku, bestseller, gwarancja skuteczność czy najpopularniejsza oferta.

Stosuj porównania

Klienci lubią porównywać różne oferty, a Ty dzięki temu możesz w nienachalny sposób przedstawić zalety droższego produktu bądź usługi. Poza tym udowodnisz, że wyższa cena jest związana z większymi możliwościami. Takie porównania są bardzo często wykorzystywane, a przy tym cieszą się naprawdę dużą skutecznością.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *