Pierwsza myśl, jaka nasuwa się po pytaniu „co to jest agencja interaktywna?” to „strony internetowe!”, ponieważ to najczęstsza usługa wykonywana przez tego typu agencje. Wszystko tak naprawdę zaczyna się od samych stron i sklepów online. Do tego opcjonalny, ale potrzebny marketing internetowy, który pozwala dotrzeć do nowych klientów. Poza tym agencje interaktywne oferują najróżniejsze usługi, które pozwolą Ci się wyróżnić – na przykład projektowanie graficzne czy wirtualny spacer.
Głównym celem agencji interaktywnej jest tworzenie stron internetowych (w tym sklepów) oraz ich promocja w sieci w taki sposób, by spełnić potrzeby klienta.
Spis treści:
- Co to jest agencja interaktywna?
- Agencja interaktywna pozwala zaistnieć w Internecie
- Agencja interaktywna czy Freelancer? Różnica w cenach i jakości wykonania usług
- Strony i sklepy internetowe to efekt zespołowej pracy
- Materiały graficzne stworzone przez profesjonalistów
- Pozwól zadbać agencji o marketing internetowy
- Długoterminowa współpraca jako wsparcie dla Twojej firmy
- Agencja interaktywna od środka
- Które miasto w Polsce wygrywa pod względem ilości agencji interaktywnych?
- W jaki sposób ocenić czy agencja interaktywna działa skutecznie?
Co to jest agencja interaktywna?
Agencja interaktywna odpowiada za kreowanie marki, skuteczne reklamowanie jej w Internecie i wspomaganie niezbędnych działań. Z założenia taka forma miała być rozwinięciem agencji reklamowej, ale wraz z rozwojem internetu zakres działań stał się większy (i nadal rośnie!).
“Agencja interaktywna – agencja reklamowa specjalizująca się w przygotowaniu i wdrożeniu strategii budowy wizerunku przedsiębiorstw w Internecie na podstawie założeń marketingowych przedstawionych przez klienta.” – wikipedia.org
Agencja interaktywna często jest mylona z agencją reklamową i nie ma w tym nic dziwnego, bo obie formy mają zbliżony charakter. Ta pierwsza forma ogranicza się tylko do internetu – projektuje i tworzy strony, promuje je i wspomaga niezbędne działania, które pozwalają zaistnieć w sieci. Agencja reklamowa najczęściej ogranicza się tylko do samej reklamy.
Agencja interaktywna pozwala zaistnieć w Internecie
Pomyśl tylko, ile razy w ciągu dnia odwiedzasz serwisy społecznościowe. Ile razy za pomocą internetu szukałeś solidnej firmy i opinii o sklepach, w których chciałeś zrobić zakupy? Może udało Ci się nawet znaleźć atrakcyjne zniżki ograniczone czasowo?
Jeszcze kilkanaście lat temu nasza codzienność wyglądała nieco inaczej. Dzisiaj Internet jest drugim światem, któremu każdy z nas poświęca swój czas. Niestety, ale mnóstwo osób nadal nie zdaje sobie sprawy z tego, jak bardzo Internet potrafi napędzić biznes – nie tylko lokalnie!
Agencje interaktywne dbają o to, by ich klienci osiągali założone cele. Współpraca najczęściej opiera się na kompleksowym i spójnym działaniu – dążeniu do wykreowania jak najlepszego wizerunku marki, a także trafieniu w odpowiedni target, by utrzymywać konwersję na wysokim poziomie.
Agencja interaktywna czy Freelancer? Różnica w cenach i jakości wykonania usług
Wiele osób wybiera freelancerów zamiast agencji, ponieważ przeważnie posiadają niższe ceny, ale czy zastanawiałeś się, dlaczego lepiej jest wybrać agencję?
Dlaczego warto postawić na agencję interaktywną? Przede wszystkim dlatego, że na efekt pracuje zespół osób – grafik, back-end i front-end deweloper, copywriter, SEOwiec. Wszystko zależy od tego, jak bardzo zaawansowana ma być Twoja strona.
Agencja interaktywna zadba o to, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Jeśli tylko chcesz, agencja przygotuje dla Ciebie jedyny w swoim rodzaju szablon i grafikę, by wyróżnić się spośród konkurencji. Freelancerzy zazwyczaj działają na „gotowcach”.
Dodatkowym atutem agencji interaktywnej jest możliwość rozwoju twojej strony. Agencja wszystkie aktualizacje treści lub produktów może wykonywać za Ciebie. Do tego większość agencji posiada w swojej ofercie Marketing Internetowy, który najczęściej bazuje na pozycjonowaniu. Efekty są raportowane za pomocą analityki odwiedzin internautów. Freelancerzy nie oferują aż tak rozbudowanej oferty.
Strony i sklepy internetowe to efekt zespołowej pracy
Działasz na rynku od lat i potrzebujesz odświeżyć lub stworzyć zupełnie nową stronę, by trafić do większej ilości klientów? A może dochodzisz do wniosku, że sprzedaż internetowa to jest to, co dzisiaj powinno przynosić Ci największe zyski? Agencja interaktywna stworzy dla Ciebie stronę firmową, sklep e-commerce, portal informacyjny, a nawet bloga. Cały zespół osób składający się z analityków, strategów, grafików i programistów zadba o to, by Twoja nowa strona była najwyższej jakości. Na koniec zostanie poddana testom, które potwierdzą jej niezawodność.
Istnieją agencje interaktywne, które oczekują od Ciebie dostarczenia większości materiałów (treści, zdjęcia, bannery), ale są też takie, które wszystko stworzą od podstaw, a Ty nie musisz niczym sobie zaprzątać głowy.
Zwykle współpraca z agencjami jest długoterminowa. Stworzenie strony WWW zwykle trwa od kilku do kilkudziesięciu dni. Agencja interaktywna dba o to, by witryna nie tylko spełniała wymagania klienta, lecz również była odpowiednio zoptymalizowana pod marketing internetowy.
Materiały graficzne stworzone przez profesjonalistów
Powielanie istniejących już szablonów nie sprawi, że będziesz się wyróżniać. Dobrej jakości materiały wizualne to bardzo ważny element, który przyciąga wzrok klienta. Nie powinny być pustymi grafikami, a elementami, które powodują chęć skorzystania z Twoich usług. Agencja interaktywna może stworzyć dla Ciebie zupełnie wyróżniającą się identyfikację wizualną – od logotypu i unikalnej strony firmowej, nawet po profesjonalne filmy i sesje zdjęciowe.
Pozwól zadbać agencji o marketing internetowy
Często nieświadome osoby myślą, że samo stworzenie strony lub sklepu to wszystko. Niestety, ale klienci sami nie przyjdą. To dopiero pierwszy etap „przygody” w internetowym świecie. Konkurencja w niektórych branżach jest tak wielka, że bez dobrej kampanii bardzo ciężko jest się przebić. Według opinii ekspertów konkurencja z każdym rokiem będzie tylko większa – bez względu na branżę.
Dobra agencja interaktywna jest w stanie zaoferować Ci ofertę marketingu internetowego – od działań SEM i Kontent Marketingu po promocję w Social Mediach i prowadzenie mailingu. Skuteczność działań marketingowych nigdy nie jest pewna i zależy od wielu czynników. Formę podejmowanych działań i ceny zawsze dobiera się indywidualnie.
Działania marketingowe agencji interaktywnych funkcjonują odpowiednio, o ile między agencją a klientem sprawnie odbywa się komunikacja. Oczekiwania i potrzeby klienta muszą być znane, by na ich podstawie ułożyć mierzalny plan działania.
Najpopularniejszą formą marketingu jest pozycjonowanie stron, czyli SEO, choć dziś mówi się już o SXO. SEO, czyli Search Engine Optimization skupia się na tym, by wypozycjonować stronę na jak najwyższe pozycje – celem tego jest zdobywanie odbiorców. SXO to połączenie SEO, UX (User Experience) i CRO (Optymalizacja współczynnika konwersji). Takie działania nie tylko skupiają się na zdobyciu wysokiej pozycji, lecz przede wszystkim na zdobyciu jak największej ilości klientów.
W celu rozbudowy Twojej marki w Internecie agencja interaktywna potrafi wykorzystać potencjał Social Media. W Twoim imieniu agencja będzie prowadzić profile społecznościowe (Facebook, Twitter, Instagram itp.) i realizować profesjonalne kampanie reklamowe. Profile Social Media to również łatwiejszy kontakt z klientami.
Długoterminowa współpraca jako wsparcie dla Twojej firmy
Wiedza i doświadczenia osób pracujących w agencji interaktywnej jest wsparciem dla wielu firm. W takim przypadku agencja nie tylko prowadzi marketing internetowy czy działania digitalowe, lecz także każdego dnia może działać jako doradca. Agencja dobrze zna wymagania internautów i wie, w jaki sposób wykorzystać potencjał. Tego typu współpraca wygląda jak partnerstwo, gdzie korzyści osiągają obie strony.
Agencja interaktywna od środka
Dzisiejsze interaktywne agencje oferują tak szeroki zakres usług, że zatrudniają zespół najróżniejszych specjalistów. Programiści, graficy czy specjaliści od marketingu internetowego to zdecydowana większość. Zadania, jakie otrzymują pracownicy, mają różny stopień zaawansowania, dlatego karierę w agencji interaktywnej mają szansę zrobić nawet osoby o krótkim stażu. To idealne miejsce do tego, by zyskać nowe umiejętności.
To nie tylko „praca kreatywna”. W agencji interaktywnej potrzebna jest umiejętność dostosowania się do tego, czego życzy sobie klient, choć czasami dostaje się „wolną rękę”. Na niektórych stanowiskach ważną rolę odgrywa kontakt z klientami. Momentami praca w takim miejscu bardzo przypomina klasyczną pracę biurową.
Jak zacząć pracę w agencji interaktywnej? Firmy często ogłaszają pobór na własnych stronach firmowych i profilach Social Media. Tajemnicą nie jest, że doświadczenie w tej branży jest bardzo ważne, dlatego z uwagi na to warto już w domowych warunkach uczyć się kunsztu, który najbardziej Cię interesuje.
Które miasto w Polsce wygrywa pod względem ilości agencji interaktywnych?
Niespodzianką nie jest, że najwięcej agencji interaktywnych znajduje się w największych miastach. Jest to spowodowane tym, że większość firm działających na terenie całej Polski ma swoje siedziby w największych miastach – każda z tych firm może stać się klientem agencji. Obecność w dużym mieście pozwala łatwiej pozyskać dobrze wykwalifikowanych specjalistów.
Najwięcej agencji interaktywnych znajduje się w takich miastach jak Warszawa, Poznań, Kraków, Łódź i Katowice.
Niektórzy przy wyborze agencji interaktywnej kierują się jej położeniem, by w razie potrzeby szybko się spotkać. Warto sprawdzić firmy z całej Polski, ponieważ firmy z mniejszych miast mogą oferować niższe ceny za równie dobrze wykonaną pracę. Dzisiejsze agencje są na takim poziomie, że spotkania są zbędne, a całość prac wykonywana jest online (do których cały czas otrzymujesz wgląd).
W jaki sposób ocenić czy agencja interaktywna działa skutecznie?
Głównym czynnikiem, który sprawia, że agencja interaktywna działa skutecznie, jest indywidualne podejście do klienta. Działanie gotowymi schematami nie jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ każdy biznes jest inny. Duże doświadczenie powinno zaprocentować w przyszłości. Dzięki długoterminowej współpracy agencja jest w stanie poznać Twoje potrzeby oraz rynek, na którym działasz, by dzięki obecności w Internecie czerpać jak największe korzyści.
Szukasz kogoś, kto nie tylko zaoferuje Ci tworzenie strony czy sklepu, lecz również starannie prowadzony marketing internetowy? Agencja interaktywna to sprawdzone rozwiązanie.