fbpx

Trendy w tworzeniu stron internetowych w 2024 roku – Na co warto postawić?

Nowy Rok to kolejne zmiany, które są widoczne w wyglądzie witryn www. W tym roku modne będą zupełnie inne elementy graficzne – zadbaj o to, aby znalazły się również u Ciebie. Trendy w tworzeniu stron w 2024 roku pokażą Ci, na co powinieneś zwrócić uwagę. Dzięki temu nie tylko zyskasz przyciągającą witrynę, ale też zadbasz o jeszcze większą funkcjonalność.

Trendy w tworzeniu stron internetowych 2024 – Streszczenie

Jakie trendy królują w 2024 roku przy projektowaniu stron internetowych? Zdecydowanie dostosowanie do urządzeń mobilnych oraz możliwość wyboru ciemnego tła. Poza tym kluczowe znaczenie ma dostosowanie strony pod użytkownika – im będzie łatwiejsza w nawigacji i obsłudze, tym większa szansa na osiągnięcie sukcesu. Możesz osiągnąć ten efekt na wiele sposobów – przedstawiliśmy je w tym artykule.

Pamiętaj o tym, że nowe trendy nie zawsze odnoszą się jedynie do mody, ponieważ często jest to związane z jeszcze bardziej intuicyjnym interfejsem, bądź po prostu dopasowaniem do użytkowników. Dlatego, jeżeli chcesz pozostawić daleko za sobą konkurencję, to zwróć uwagę na to, jakie witryny będą tworzone w 2024 roku.

trendy w tworzeniu stron internetowych

W poprzednim roku modny był minimalizm, podzielny ekran i warstwy. Jesteś ciekaw, czy te trendy się utrzymały? Zatem sprawdź, jakie rozwiązania będą modne w 2024 roku!

1. Strona dopasowana do wielu sprzętów

W nadchodzącym roku szczególną rolę będzie odgrywało dopasowanie strony internetowej do każdego urządzenia, a szczególnie do smartfonów.

Korzystanie z witryn ma być tak samo intuicyjne i proste, jak na komputerze. W tym celu możesz umieścić wszystkie niepotrzebne elementy w menu.

Pamiętaj, że prawdziwe motto web designu w 2024 roku, to maksymalne zlikwidowanie trudności dla użytkowników.

2. Ciemne tło

W 2024 roku postaw na ciemne tło – jednak nie wybieraj czystej czerni, bo w połączeniu z jasnym fontem stworzy zbyt duży kontrast, który będzie męczyć wzrok. Zamiast tego zdecyduj się np. na grafit.

Taki trend stworzyły przede wszystkim platformy społecznościowe jak YouTube, Facebook czy Twitter. To właśnie oni umożliwiają Ci wybór jasnego lub ciemnego tła.

Dlatego, jeżeli chcesz, aby Twoja strona była modna, to koniecznie podążaj tą drogą.

3. Menu rozwijane na cały widok

Ten trend wywodzi się z aplikacji mobilnych, gdzie na pewno nie raz korzystałeś z menu w formie „hamburgera”. Wtedy klikając ten symbol, menu rozwijało się na cały ekran.

Jednak w 2024 roku taka moda przenosi się również na desktopowe wersje stron www. Dzięki temu zwinięte menu nie zajmuje wiele miejsca, a w rozwiniętej formie tekst jest naprawdę wyraźny i na dłużej pozostaje w pamięci odbiorców.

4. Asymetria

Bez wątpienia poprzedni rok był nietypowy, co doskonale uwydatniają trendy w tworzeniu stron w 2024 roku.

Najlepszym potwierdzeniem tej tezy jest wszędobylska asymetria.

W ten sposób jeszcze lepiej podkreślisz wyjątkowy charakter swojej strony i wprowadzisz kontrolowany chaos.

Takie rozwiązanie jest naprawdę intrygujące, zapewnia sporą różnorodność, a przy tym dodaje witrynie dynamicznego wyglądu.

Dlatego nie bój się różnej wielkości zdjęć lub nachodzących na siebie bloków tekstowych. Wtedy Twoja strona od razu będzie kojarzona z wyższą jakością.

5. Powiadomienia push

Choć powiadomienia push nadal są dość kontrowersyjne dla niektórych użytkowników, to ich obecność jest jednym z najważniejszych trendów.

Ważne jest tylko to, żebyś zadbał o możliwość ich wyłączenia, a także maksymalne dopasowanie do grupy docelowej.

Nie zapomnij też dobrze przemyśleć częstotliwość, z jaką będą pojawiały się powiadomienia.

6. Wdrożenie tzw. motion design

Współczesny użytkownik jest niecierpliwy i chce od razu uzyskać wszystkie informacje.

Zdjęcia nie są w stanie mu tego dać, dlatego wśród trendów znalazło się „motion desing”, czyli po prostu krótkie animacje bądź gify.

Dzięki nim osoba odwiedzająca Twoją stronę w ciągu kilku sekund zyskuje najważniejsze dane, cechy i poznaje wygląd produktu.

7. Filmy wideo na stronie

Umieszczanie plików wideo na stronie to nie jest nowy trend, ale na razie jeszcze nie znaleziono alternatywy dla tego rozwiązania.

Jeżeli chcesz umieścić filmy, to pamiętaj, że muszą być krótkie i treściwe, bo użytkownik przeznaczy na jego oglądanie max. 2-4 minuty.

8. Boty czatu

Znów trzeba odnieść się do braku czasu, ponieważ boty czatu mają natychmiast dostarczyć wszystkich niezbędnych informacji.

Dzięki temu użytkownik nie musi czekać na, to kiedy rozpoczniesz pracę, tylko od razu uzyskuje odpowiedzi na pytania.

9. Minimalizm

W 2024 roku nadal będzie obowiązywać minimalizm, co będzie dotyczyło m.in. uproszczenia interfejsu, ukrycia paska nawigacji, zmniejszenia liczby kolorów wykorzystanych na stronie, a także ograniczenia dodatkowych szczegółów związanych z grafiką. Poza tym będzie obowiązywała zasada minimum przycisków.

10. Bloki w jednolitym kolorze

Jeżeli chcesz podzielić stronę na kilka części (powyżej 2), to pamiętaj o zachowaniu jednolitego koloru poszczególnych bloków.

Jednak możesz wybierać różne odcienie, dzięki czemu zakomunikujesz, która część jest najważniejsza.

Ważne jest jednak to, żeby Twoje działania były przemyślane, a poszczególne bloki miały jednakową wielkość.

11. Elementy 3D i animacje

Nowy rok to prawdziwa walka z efektem 2D, dlatego kolejny trend dotyczy nakładania się poszczególnych warstw, dzięki temu możesz w prosty sposób uzyskać wielowymiarowy efekt na stronie.

Ten trend utrzymuje się już od dłuższego czasu. Przy pomocy takiego designu skutecznie pozbędziesz się wrażenia płaskiej strony. Poza tym animacje wydłużają czas, jaki użytkownicy spędzają na Twojej witrynie.

Pamiętaj jednak o tym, że w przypadku animacji musisz zadbać o dobrą optymalizację, bo tylko to zapewni sprawną obsługę, a przede wszystkim szybkie ładowanie.

Zwróć również uwagę na to, że w 2024 roku szczególnie warto postawić na animację w formie parallaxu – właśnie to stanowi kolejny trend w tworzeniu stron www.

12. Rozmycia

Kolejnym rozwiązaniem modnym w 2024 roku są rozmycia. Przy ich pomocy z łatwością wyeksponujesz najważniejsze elementy na stronie, a nawet jeszcze bardziej podkreślisz znaczenie danego nagłówka. Jednocześnie rozmycia stanowią wyjątkowo ciekawy element dekoracyjny. W końcu możesz bawić się nie tylko jego wielkością czy mocą, ale również kolorem, więc rozmycia sprawdzą się nawet wtedy, gdy preferujesz minimalistyczny styl.

13. Pełnoekranowe formularze

Bardzo ważnym trendem w 2024 roku będą duże elementy, których ma być mniej na stronie, ale za to mają zwracać uwagę swoją wielkością.

Zasada ta dotyczy również formularza kontaktowego, gdyż ma być naprawdę widoczny.

14. Indywidualnie dopasowane grafiki

Kolejny trend dotyczy grafiki „szyte na miarę”.

Coraz większe znaczenie będą zyskiwały obrazy, które są przygotowane specjalnie dla Twojej strony.

Dzięki temu zdjęcia nie tylko będą stanowiły dobre odwzorowanie Twojej oferty, ale również witryny staną się bardziej różnorodne.

15. Zwiększenia znaczenia „białych znaków”

Pamiętaj, że wolne przestrzenie pomiędzy zdaniami, elementami na stronie itp. to nie jest marnotrawstwo miejsca.

W ten sposób możesz zasygnalizować, że jakaś część jest szczególnie ważna.

W 2024 roku „białe znaki” będą jeszcze wyraźniejsze i większe.

16. Podzielony ekran

Masz do przekazania wiele informacji bądź oferujesz różnorodne produkty i usługi?

W takim razie trend związany z podziałem ekranu jest właśnie dla Ciebie.

Ważne jest tylko to, żebyś wykorzystał grafikę do zasugerowania, która z tych części jest dla Ciebie priorytetem.

17. Dźwięk na stronie

Znowu powraca trend na muzykę na stronie internetowej. Takie rozwiązanie było dość popularne na początku XXI wieku.

Jednak teraz jest obecny w nowocześniejszej formie. W końcu kluczowe jest to, aby dźwięki były dopasowanie do charakteru strony, a jednocześnie nie przytłaczały i przyjemnie brzmiały.

Wtedy na pewno muzyka stanie się atutem, a nie uprzykrzającym dodatkiem.

Korzystając z melodii na stronie, pamiętaj o tym, aby dać możliwość użytkownikom wyłączenia tych dźwięków.

Dzięki temu sami mogą zdecydować, czy chcą słuchać zaproponowanej przez Ciebie muzyki.

Oceń ten artykuł:
[Ocen: 1 Średnia: 5]

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)