fbpx

Jak reklamować firmę budowlaną w 2024 roku?

Jak skutecznie reklamować firmę budowlaną? Właściwa reklama firmy to klucz do sukcesu. I chociaż słowo „reklama” kojarzy się przede wszystkim z tradycyjnymi metodami, w rzeczywistości nowoczesna technologia pomaga firmom budowlanym dotrzeć do szerszego grona odbiorców, a tym samym zwiększyć zyski.

Metody i sposoby reklamy są różne, jednak wszystkie mają jeden cel – poprawić Twoją rozpoznawalność w sieci i na rynku, pozyskać nowych klientów i zbudować silną markę. Oczywiście, łatwiej powiedzieć niż zrobić, dlatego w tym artykule skupimy się na 10 sposobach, jak najlepiej reklamować firmę budowlaną w 2024 roku.

Nasza agencja interaktywna przez ostatnie lata wypracowała duże doświadczenie z firmami budowlanymi. Każdy metoda reklamy potencjał, ale najlepsze rezultaty daje wykorzystanie przynajmniej kilku sposobów jednocześnie.

jak reklamować firmę budowlaną

Sprawdź więc, jakie są możliwości promocji firmy budowlanej i śmiało z nich korzystaj!

1. Strona internetowa

Nie ma Cię w internecie = nie istniejesz. W dobie smartfonów i swobodnego dostępu do internetu coraz więcej osób właśnie tam szuka produktów i usług.

Ważne

Jeżeli nie masz własnej strony internetowej, odcinasz się od szerokiej bazy klientów. Własna strona to również świetny sposób na promocję swojego portfolio.

Co więcej, postawienie stosunkowo prostej strony wizytówkowej to relatywnie niewielki koszt, a pozwala Ci na szybkie podwojenie, a nawet potrojenie zapytań. Oczywiście, im bardziej rozbudowana witryna, tym większy koszt projektu i programowania, jednak także większy potencjał rozwoju.

I wreszcie ostatnia kwestia, czyli marketing internetowy. Bez własnej strony internetowej blokujesz wiele możliwości dalszej reklamy.

Taka strona jest więc nie tylko Twoją wizytówką online, ale również podstawą innych działań promocyjnych.

2. Pozycjonowanie w Google (SEO)

Chociaż stworzenie strony internetowej to ważny krok, musisz także zadbać o jej widoczność w sieci. Konkurencja jest spora, a największą siłę przebicia mają firmy, które zajmują czołowe pozycje w rankingu wyszukiwarki Google. Aby zawalczyć o najlepsze miejsce, trzeba zadbać o SEO.

Pozycjonowanie strony to działania, które pozwalają na uzyskanie lepszych wyników dla określonych słów kluczowych, czyli słów i fraz wpisywanych przez internautów do wyszukiwarki.

Ich dobór to istotna kwestia, ponieważ muszą pochodzić z 3 grup:

  • frazy fat head (inaczej generyczne) – najpopularniejsze określenia, np. firma budowlana, usługi budowlane;
  • frazy chunky middle – bardziej szczegółowe, oparte o kilka słów, np. firma budowlana Warszawa, roboty budowlane wykończeniowe;
  • frazy long tail SEO – rozbudowane zapytania, np. kiedy przeprowadzić remont mieszkania.

Trzeba przy tym pamiętać, że im ogólniejsze frazy, tym większa konkurencyjność, dlatego podczas pozycjonowania strony warto skupić się na dłuższych frazach – szczególnie że często zawierają one także podstawowe słowa kluczowe.

3. Kampania Google Ads

Pozycjonowanie SEO to długotrwały proces, który wymaga odpowiedniej wiedzy i analizy, jest jednak bardzo opłacalny w dłuższej perspektywie.

Jeżeli chcesz być widoczny od razu, to świetnym rozwiązaniem są kampanie Google Ads, czyli reklama w wyszukiwarce Google.

Zaletą reklamy Google jest elastyczność, która pozwala na bardzo precyzyjne określenie budżetu reklamowego, grup docelowych czy celów. Dzięki temu trafiasz do osób najbardziej zainteresowanych daną usługą, a to znacznie skraca proces pozyskiwania klienta.

Co ważne, nie przepalasz budżetu, ponieważ płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik odwiedzi Twoją witrynę lub wykona działanie (np. zakup lub kliknięcie w numer telefonu). Dzięki temu jest to jeden z najbardziej opłacalnych sposobów promocji w sieci.

4. Wizytówka w Google Maps (Google Moja Firma)

Google Maps i Google Moja Firma to kolejne narzędzia tego informatycznego giganta, które możesz wykorzystać do reklamy firmy budowlanej.

Korzystając z Google Moja Firma, stworzysz profil firmy, przedstawisz jej dane i najważniejsze informacje. Możesz również udostępnić linki do strony internetowej oraz umieścić zdjęcia.

Kolejnym krokiem jest umieszczenie takiej wirtualnej wizytówki w Google Maps, co pozwoli użytkownikom na łatwe odnalezienie jej lokalizacji.

Dodanie informacji o godzinach pracy i innych szczegółowych danych jest niezbędne do poprawienia widoczności Twojej firmy w internecie i zaprezentowania jej potencjalnym klientom. Jako firma budowlana możesz również dodawać oferty specjalne, opinie oraz recenzje, aby pokazać swój profesjonalizm.

Stworzenie wizytówki jest całkowicie darmowe, a zwiększa zasięg i rozpoznawalność firmy, a także umożliwia kolejne formy reklamy (np. ograniczoną do wybranej lokalizacji).

5. Media społecznościowe

Nie da się ukryć, że social media przejęły spory obszar rynku marketingowego, a ich potencjał rośnie z roku na rok. Trzeba jednak trzymać rękę na pulsie, ponieważ zmieniają się zarówno algorytmy, jak i preferencje odbiorców. Jedno pozostaje cały czas niezmienne, czyli konieczność posiadania swojego profilu przynajmniej na jednej platformie społecznościowej.

Możliwości wyboru jest sporo: Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok czy Twitter, a każda opcja ma swoich zwolenników i przeciwników. Niezależnie od wybranej platformy warto zadbać o profesjonalny i estetyczny wizerunek, interesujący content i systematyczność w publikacji postów.

Na jakie media społecznościowe postawić? Prym nadal wiodą Facebook i Instagram, które zapewniają także spory potencjał reklamowy. LinkedIn jest dobrą opcją, jeżeli celujesz we współpracę B2B, a TikTok w przypadku młodszej grupy docelowej.

6. Katalogi firm

Im więcej dróg, którymi mogą dotrzeć do Ciebie potencjalni klienci, tym lepiej, dlatego warto zadbać o wpis do kilku internetowych katalogów firm. Takie rozwiązanie ma przynajmniej dwie zalety.

Po pierwsze, docierasz do większej liczby odbiorców, a po drugie – poprawiasz widoczność Twojej firmy w sieci, ponieważ link bulding, czyli umieszczanie linków do witryny, jest jednym z istotnych działań SEO.

Mogłoby się wydawać, że im więcej takich wpisów, tym lepiej, jednak taka taktyka nie zawsze się sprawdza. Dobieraj katalogi ze względu na ich jakość, ponieważ to one mają największą siłę przebicia. Poza tym przekłada się to również na to, jak postrzegają Cię klienci.

Katalogi firm to dość stara metoda promocji, które najlepsze lata na pewno ma już za sobą. Mimo wszystko czasami można zaobserwować wysokie pozycjonowanie w Google takich wizytówek na małych rynkach lokalnych.

Aby zapewnić jak najlepszy odbiór Twojej firmy, postaraj się wybierać te katalogi, które cieszą się dobrą reputacją. Pamiętaj również o regularnym aktualizowaniu informacji o firmie, co pomoże Ci utrzymać pozytywny obraz marki i przyniesie więcej potencjalnych klientów.

7. Reklama na portalach regionalnych

Inną formą reklamy jest promowanie swoich usług na portalach regionalnych. Takie działanie szczególnie sprawdza się w przypadku przedsiębiorstw, które ograniczają obszar działania do kilkunastu lub kilkudziesięciu kilometrów od siedziby firmy.

Taka reklama może przybrać kilka form, ale zdecydowanie najpopularniejsze to baner oraz artykuł sponsorowany.

Ważne

Baner zawiera zazwyczaj krótką informację o firmie oraz jej usługach, z kolei artykuł sponsorowany jest bardziej rozbudowaną formą promocji.

Celem wpisu gościnnego jest lepsze pokazanie oferty, co może być szczególne przydatne w przypadku niezdecydowanych lub niepewnych klientów.

Atutem promocji na portalach regionalnych jest dotarcie do lokalnej społeczności – osób, które poszukują wykonawcy usług ze swojej okolicy. Co więcej, często oznacza to mniejszą konkurencyjność, a może również wzmacniać inne działania marketingowe (np. link building).

8. Współpraca z innymi firmami z branży

Reklama firmy budowlanej może także opierać się na dobrych stosunkach z innymi firmami w Twojej branży.

Zajmujesz się wykańczaniem wnętrz? Skontaktuj się z dostawcami materiałów budowlanych, aby stworzyć wspólną i kompleksową ofertę dla klienta.

Twoja firma sprzedaje okna? Porozmawiaj z dekarzami, aby przekonać ich do rekomendacji swoich produktów.

Taka forma reklamy działa na zasadzie wzajemności: ktoś poleca Ciebie, Ty polecasz jego, dlatego upewnij się, że jakość oferowana przez polecaną firmę spełnia Twoje standardy. W przeciwnym razie możesz stracić zaufanie klienta, które trudno odbudować.

Korzystając z tego rozwiązania, pamiętaj o zasadzie „mniej znaczy więcej”. Wybierz jedną lub dwie firmy uzupełniające Twoje usługi i skoncentruj się na budowaniu silnej relacji, która przyniesie korzyści każdej ze stron.

9. Program partnerski

Współpracę z innymi możesz jeszcze bardziej rozbudować i stworzyć program partnerski. Program partnerski jest rodzajem współpracy, w której osoby trzecie polecają Twoje usługi w zamian za bonusy (np. fizyczne nagrody, pieniądze, rabaty).

Dzięki temu zyskujesz niepodważalny atut – rekomendację. Ludzie chętniej sięgają po usługi polecane przez innych, ponieważ niweluje to element niepewności. W psychologii nazywa się to zasadą społecznego dowodu słuszności.

Program partnerski może być wykorzystywany nawet w małych firmach, ale trzeba bardzo dobrze przemyśleć jego strukturę, aby przynosił zamierzone rezultaty.

Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie rabatów (np. na inny rodzaj usług), dzięki czemu nie tylko pozyskasz nowego klienta z polecenia, ale również utrzymasz przy sobie obecnego.

10. Targi branżowe i eventy

Targi branżowe to doskonałe miejsce, aby przedstawić swoją firmę budowlaną i jej usługi szerszej publiczności. Oczywiście, konkurencja w takim miejscu jest spora, ale udział w targach lub branżowych wydarzeniach to również okazja do zdobycia doświadczenia, które może przyczynić się do rozwoju firmy i sprawniejszego zarządzania nią.

Podczas takich eventów możesz zaprezentować swoje produkty, pokazać portfolio lub zbudować relacje B2B. Poza tym zobaczysz, jak działa konkurencja i być może znajdziesz inspirację, która pozwoli Ci stworzyć jeszcze lepszą ofertę na swoim podwórku.

Warto uczestniczyć zarówno w największych wydarzeniach tego typu, jak i tych, które są organizowane regionalnie. W pierwszym przypadku zyskasz dostęp do najnowszych rozwiązań w swojej branży, w drugim zaś do lokalnych odbiorców Twoich usług.

BONUS – Dni Otwarte

Obiecaliśmy 10 skutecznych sposobów na reklamę firmy budowlanej, ale jeśli dotarłeś do tego miejsca to mamy dla Ciebie jeszcze jeden, bonusowy, a są nim Dni Otwarte.

Raz na pół roku/rok zorganizuj dni otwarte w swojej firmie, czyli stwórz prywatne targi branżowe, podczas których potencjalni klienci mogą niezobowiązująco zapoznać się z Twoją ofertą.

Przygotuj portfolio z dotychczasowych realizacji, wyznacz pracowników, którzy będą odpowiadać na pytania i wydrukuj zapas wizytówek bądź ulotek, które wręczysz odwiedzającym.

Ten jeden dzień w roku poświęć w całości na to, aby pokazać zainteresowanym osobom swoją firmę z jak najlepszej strony. Pozytywne wrażenie, które stworzysz, przełoży się na dobrą opinię, a w konsekwencji także na wzrost zainteresowania Twoimi usługami.

Podsumowanie – Jak reklamować firmę budowlaną w 2024 roku?

Ostatnie lata pokazały, że kluczem do skutecznego marketingu w branży budowlanej jest łączenie tradycyjnych metod reklamy z cyfrowymi sposobami promocji. Każda z przedstawionych powyżej technik ma ogromny potencjał, ale warto najpierw zadbać o podstawy (stworzenie strony internetowej i jej pozycjonowanie oraz ewentualnie kampanie w Google Ads), a następnie dokładać inne, mniej typowe działania marketingowe.

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)