fbpx
Blog

Google Shopping – Co to jest i jak skonfigurować własną kampanię?

Jeszcze większa wygoda podczas robienia zakupów, intuicyjne wyszukiwanie oraz rosnąca popularność – to wszystko sprawia, że Google Shopping jest chętnie wybieraną opcją wśród kupujących. Znowu dla sprzedawców oznacza to kolejny sposób na zaprezentowanie oferty i dotarcie do nowych klientów.

Google shopping co to jest

Przekonaj się, co to jest Google Shopping i sprawdź, jakie korzyści zapewnia ta forma reklamy!

Co to jest Google Shopping?

Google Shopping, czyli inaczej Zakupy Google to wyszukiwarka ofert sklepów internetowych.

To narzędzie zostało stworzone przez Google i ma na celu pomoc w zakupach. Poza tym użytkownicy z jeszcze większą łatwością mogą porównywać poszczególne oferty.

Warto zaznaczyć, że Google Shopping ma bezpośredni związek z platformą Google Merchant Center – to właśnie Ty, jako właściciel e-commerce możesz tam dodać najważniejsze dane swojego sklepu online, dotyczące np. produktów.

Podobne: Jak korzystać z Google Trends i czy warto używać tego narzędzia w 2022?

Zwróć również uwagę na to, że produkty automatycznie pojawiają się w Google, gdy tylko skorzystasz z Google Ads. Wtedy kluczowe znaczenie mają tytuły oraz opisy produktów.

Z Google Shopping powiązane jest Google Shopping Campaigns, co jest znane przede wszystkim jako kampanie produktowe. To nic innego jak forma reklamy Google Ads, przeznaczona typowo dla sklepów internetowych. Przy pomocy takiej kampanii zostają wyświetlane zdjęcia produktów, ich nazwy, ceny, a także odnośnik do sklepu online.

Gdy odbiorca kliknie reklamę, to automatycznie zostanie przeniesiony na bezpośrednią stronę produktu. Tym samym stanowi to spore ułatwienie dla użytkowników i zwiększa współczynnik konwersji.

Jak działa Google Shopping?

Produkty są widoczne w wyszukiwarce dzięki reklamie Google. Warto jednak zaznaczyć, że stosując Product Listing Ads, nie musisz korzystać z listy słów kluczowych – stanowi to odwrotności do Google Ads.

Podobne: Co to jest Google Ads? Dlaczego warto wybierać kampanię Ads?

W tym przypadku najważniejsze znaczenie ma specjalnie przygotowany plik, gdzie znajdują się wszystkie produkty, które mają być promowane. Oczywiście to rozwiązanie ma zalety i wady. Sporym ułatwieniem jest to, że skrypty Google zajmują się dopasowaniem danych towarów do konkretnych fraz.

Właśnie z tego powodu istotne jest napisanie szczegółowego i dopasowanego opisu produktów. W ten sposób zyskasz pewność, że oferta wyświetli się naprawdę zainteresowanym odbiorcom.

Warto zaznaczyć, że gdy użytkownik wpisuje w Google jakiś produkt, to pojawiają mu się różne wyniki. Może je porównać pod względem cen oraz sprzedawców. To znacznie przyspiesza zakupy, co w dużym stopniu wpłynęło na popularność Google Shopping.

Po prostu wyświetlane wyniki mają atrakcyjny wygląd, pozwalają na wizualną prezentację produktu, co jest tak ważne jeszcze przed dokonaniem zakupu.

Kampania produktowa krok po kroku

Chcesz skorzystać z możliwości, jakie zapewnia Google Shopping? Twoje produkty na pewno zostaną dostrzeżone przez odbiorców, gdy tylko zadbasz o prawidłową konfigurację kampanii produktowej.

Dzięki naszej instrukcji nie będziesz mieć z tym żadnych problemów!

1. Utwórz konto Google Merchant Center

Pierwszym i naprawdę ważnym krokiem w kampanii produktowej jest założenie konta Google Merchant Center. W tym celu musisz mieć też konto Google np. Gmail.

Bez problemu możesz skorzystać z już istniejącego profilu. Dzięki temu będziesz mógł przesłać pliki produktowe, które są tak ważne dla powodzenia kampanii w Google Shopping.

2. Skonfiguruj konto

Masz już konto? Zatem pora przejść do konfiguracji. W takim razie wejdź na stronę Google Merchant Center i wypełnij podstawowe informacje o firmie – dotyczy to kraju, nazwy sklepu, danych kontaktowych oraz adresu strony internetowej. Musisz też zaakceptować warunki korzystania z usług, a także zweryfikować witrynę.

Podczas konfiguracji konieczny jest również wybór reklam, z jakich będziesz korzystać. Gdy interesuje Cię narzędzie Zakupy Google, to koniecznie zdecyduj się na reklamy produktowe. Później wystarczy, że zaakceptujesz wyniki podsumowania i gotowe – Twoje konto jest już prawidłowo utworzone!

3. Przygotuj pliki produktowe

To właśnie pliki produktowe mają ogromne znaczenie w kampanii Google Shopping. Zdecydowana większość platform sklepowych pozwala na szybki i bezproblemowy eksport pliku produktowego do Google Merchant Center – warto skorzystać z tej możliwości, bo znacznie przyspieszy to cały proces, a do tego pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu.

Zwróć uwagę na to, że dodanie nowego pliku do GMC wymaga kliknięcia plusa w zakładce pliki danych. Gdy już wykonasz tę czynność, to należy skonfigurować jego ustawienia. Polega to wybraniu kraju i zaznaczeniu miejsca docelowej sprzedaży.

Następnie zdecyduj się na jedną z dostępnych metod przesyłania pliku do Google Merchant Center.

Do dyspozycji masz trzy opcje:

  • arkusze Google – informacje są przechowywane i automatycznie aktualizowane w arkuszu,
  • zaplanowane pobieranie – wymaga to utworzenia harmonogramu przesyłania, po czym Google będzie w sposób automatyczny aktualizować listę produktów,
  • przesyłanie – dane, które są przechowywane na komputerze są automatycznie przesyłane na konto Google Merchant Center.

Gdy już zdecydujesz się na konkretną metodę, to GMC sprawdzi poprawność wgranych plików. Czas zazwyczaj jest uzależniony od tego, ile masz produktów w sklepie internetowym.

Pamiętaj także o tym, że prawidłowo przygotowany plik powinien być zapisany w jednym z dozwolonych formatów: xml, txt, bz2, gz lub zip.

Koniecznie stosuj się też do parametrów, jakie zostały ustalone przez GMC – choć nie musisz decydować się na wszystkie specyfikacje.

Niezbędne jest tylko to, żeby Twój sklep był zabezpieczony protokołem SSL. Bez tego nie możesz prowadzić kampanii produktowej.

4. Połącz konto Google Merchant Center z Google Ads

Jeśli pliki produktowe zostały zaakceptowane przez Google, to należy przystąpić do połączenia konta GMC z Google Ads – wystarczy, że włączysz sekcję połączone konta i powiążesz go z Google Merchant Center.

5. Uruchom pierwszą kampanię produktową

Masz już prawidłowo uruchomione konto, zatem możesz rozpocząć pierwszą kampanię produktową. Wystarczy, że w Google Ads włączysz opcję nowa kampania, wybierzesz jej cel oraz typ, a w następnym kroku podasz konto do Merchant Center. W kolejnym etapie tworzenia kampanii musisz zdecydować się, jak ma mieć rodzaj – standardowy czy inteligentny.

Smart Shopping polega na automatycznym określaniu stawek, a do tego ma pierwszeństwo przed standardowymi reklamami. Drugi typ znowu wyróżnia się manualnym i automatycznym ustalaniem stawek.

Standardową kampanię produktową włączysz gdy:

  • ustalisz nazwę kampanii,
  • określisz stawki i budżet,
  • ustawisz priorytety kampanii,
  • wybierzesz właściwe produkty,
  • wybierzesz lokalizację, gdzie mają się wyświetlać reklamy,
  • urządzenia, na których będą widoczne reklamy,
  • zaznaczysz datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii,
  • uzupełnisz nazwę grupy reklam i podasz stawki za jedno kliknięcie.

Natomiast jeśli interesuje Cię inteligentna kampania produktowa, to wystarczy, że:

  • podasz nazwę kampanii,
  • ustalisz budżet,
  • określisz datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii,
  • wybierzesz produkty, które ma obejmować Smart Shopping,
  • wykonasz prace związane z remarketingiem – w GMC dodaj logo sklepu, obraz marketingowy, tekst reklamy oraz adres URL.

Podobne: Content Marketing – Co to jest i jakie daje korzyści?

Google Shopping – Korzyści

1. Wzrost współczynnika konwersji

Skoro klienci jeszcze przed otwarciem Twojej strony, wiedzą, ile kosztuje dany produkt, to w znaczący sposób zmniejsza się liczba odrzuceń. Tym samym trafiasz do naprawdę zainteresowanych osób, co wpływa na wzrost współczynnika konwersji.

2. Większa widoczność produktów

Względu wizualne mają naprawdę duży wpływ na decyzje zakupowe użytkowników. Dlatego ogromną zaletą Google Shopping jest to, że odbiorcy od razu mogą opierać się na zdjęciach, wyświetlanych w wynikach wyszukiwania.

3. Stosunkowo niskie koszty

Kampanie produktowe wyróżniają się naprawdę dużą skutecznością, co zapewnia spory zwrot z inwestycji przeznaczonych na reklamę. Wiąże się to z wieloma korzystnymi efektami, czyli wysoką konwersją oraz wzrostem sprzedaży. Jednocześnie przez cały czas trwania kampanii możesz ją zmodyfikować, czyli po prostu reagować na zachowania odbiorców. Tym samym reklama jest maksymalnie nastawiona na Twoje aktualne potrzeby.

4. Dobre dopasowanie reklam

Sporą zaletą kampanii produktowej jest maksymalne dopasowanie do odbiorców. Dzięki temu oferta trafia do naprawdę zainteresowanych osób. Choć musisz pamiętać o tym, że z tej korzyści skorzystasz, dopiero gdy zadbasz o właściwe opisy produktów, dodanych do GMC.

5. Zwiększenie rozpoznawalności sklepu internetowego

Gdy Twoje produkty będą widoczne w wyszukiwarce Google, to staniesz się jeszcze bardziej rozpoznawalnych przez użytkowników. Po prostu zaczną Cię kojarzyć z określonymi kategoriami produktów, dbałością o reklamę oraz wygodę odbiorców. Tym samym wpłyniesz też w znaczący sposób na ich opinię na Twój temat, a także na wizerunek nowoczesnej i rozwijającej się marki.

Oceń ten artykuł:
[Ocen: 1 Średnia: 5]

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.