Zastanawiasz się czy warto mieć stronę internetową prowadząc biznes w branży Beauty?
Jeśli masz kilkadziesiąt stałych klientek, a Twój grafik wypełniony jest po brzegi, luki w Twoich grafikach nie występują, zapewne nie musisz podejmować żadnych działań, które mogłyby pozytywnie wpłynąć na zwiększenie ilości wizyt w Twoim salonie czy też gabinecie.
Ale jeśli nie zależałoby Ci na rozwoju Twojego biznesu, budowie jego marki, zwiększeniu ilości klientek, to również nie zainteresowałby Cię ten artykuł, prawda?
W obecnych czasach, gdy Internet jest miejscem, w którym wolny czas spędza większość ludzi, niezależnie od płci czy wieku, ogromnym błędem jest nie wkroczenie w niego ze swoim biznesem, a strona internetowa, która jest swojego rodzaju Wizytówką Online, umożliwi Ci zwiększenie widoczności oraz wzmocnienie marki Twojego Salonu.
Jednakże w jaki sposób to zrobić, aby nie wyrzucić pieniędzy w błoto, a osiągnąć satysfakcjonujący efekt?
W pierwszej kolejności należy postawić się w miejscu potencjalnego klienta – w jaki sposób wyszukuje miejsca, w których mógłby skorzystać z usług, które oferujemy?
Oczywistą odpowiedzią jest wyszukiwarka Google – jest to internetowa skarbnica wiedzy, w którą wystarczy wpisać interesujące nas frazy kluczowe, a w mgnieniu oka, wyświetli nam wyniki, które najbardziej spełniają nasze kryteria.
Wyobraź sobie, że jesteś osobą, która dopiero co przeprowadziła się do nowego miasta – Poznania. Nie znasz nikogo, kto mógłby polecić Ci salon fryzjerski, w którym uzyskasz pożądany przez Ciebie efekt na włosach. Co robisz jako pierwsze?
Wpisujesz frazę “salon fryzjerski Poznań” w Google. Przeglądasz po kolei strony internetowe, które wyświetliły się w wynikach na pierwszej stronie i spośród nich wybierasz ten, którego strona wskazuje na wysoką jakość usług i przyjemny klimat – tam rezerwujesz wizytę.
Efekt finalny nie jest najgorszy, lecz oczekiwań nie spełnił, a mimo tego jego grafik jest zapełniony na kilka tygodni w przód.
Po jakimś czasie od przeprowadzki nawiązujesz relacje z kilkoma koleżankami, one polecają Ci salon, którego nie sposób znaleźć w sieci – z ciekawości odwiedzasz go.
Okazuje się, że świadczy usługi na o wiele wyższym poziomie niż ten, do którego uczęszczałaś dotychczas, a dodatkowo ma bardzo dużo wolnych terminów.
Jaki z tego wniosek?
Strona Internetowa salonu bezpośrednio przekłada się na jego rozpoznawalność oraz pozyskiwanie klientów, a wysoka jakość usług nie wystarczy, aby przyciągać klientów, którzy tego miejsca nie znają i nie mają szansy poznać.
W jaki sposób potencjalnie chętne osoby na oferowane przez Ciebie usługi mają Cię znaleźć, skoro nie wiedzą o Twoim istnieniu?
Dla tych 6 powodów musisz mieć stronę internetową!
1. Zwiększysz rozpoznawalność oraz zasięgi
Strona internetowa stworzona przez specjalistów w swojej dziedzinie zwiększa widoczność Twojego biznesu w sieci, w jaki sposób?
Dzięki SEO, czyli pozycjonowaniu witryny w taki sposób, aby po wyszukaniu konkretnych fraz kluczowych związanych z Twoją działalnością, pojawiła się ona w czołówce wyświetlanych wyników przez wyszukiwarkę.
Zadaniem osób zajmujących się SEO, jest zamieszczanie najczęściej wyszukiwanych fraz przez użytkowników, w treści strony internetowej – tekstach znajdujących się na stronie, opisach grafik, opisach wyświetlanych pod jej nazwą w wyszukiwarce.
Gdy zadbasz również o to, aby strona internetowa Twojego Salonu została odpowiednio zsynchronizowana z Google Maps, zwiększysz swoją widoczność, pokazując się każdej osobie wyszukującej lokalne salony Beauty, a to skutecznie zbliży Cię do pozyskania nowej klientki chcącej skorzystać z zawartych w Twojej ofercie usług!
2. Przedstawisz swoją ofertę
Strona Internetowa umożliwia przedstawienie Oferty Twojego Salonu w jednym miejscu, bez podziału na osobne posty, dzięki czemu każdy zainteresowany ma do niej szybki i łatwy dostęp.
Ta zakładka ma na celu nie tylko pokazać czym się zajmujesz, co oferujesz i w jakich cenach – jej zadaniem jest również sprzedaż.
Specjalista w dziedzinie copywritingu stworzy ofertę, która w sposób szczegółowy przedstawi oferowane przez Ciebie usługi, dostarczając wszystkich niezbędnych informacji potencjalnemu klientowi, jednocześnie zbijając wszelkie pojawiające się u niego wątpliwości i skłaniając do tego, aby zarezerwował wizytę w Twoim gabinecie lub salonie.
3. Wykreujesz pozytywny wizerunek
Tak, jak już wspomnieliśmy – strona internetowa jest wizytówką online, co za tym idzie, pozwala Ci na wykreowanie wizerunku marki, salonu, przez jaki będą postrzegać Cię potencjalni klienci.
Zasada pierwszego wrażenia również ma swoje miejsce w sieci, dlatego ważne jest, aby informacje o Salonie były łatwo dostępne, szczegółowe i interesujące, gdy nie uda nam się odpowiednio przykuć uwagi osoby potencjalnie zainteresowanej, zapomni o nas i nigdy nie wróci.
Strona internetowa umożliwia Ci wywarcie określonego wrażenia na potencjalnym kliencie, zanim przekroczy próg Twojego salonu – możesz to wykorzystać i wzbudzić już w tym miejscu pozytywne emocje do Twojej osoby i prowadzonego przez Ciebie gabinetu.
4. Zbudujesz wiarygodność i zaufanie
Strona Internetowa daje możliwość “poznania” Ciebie i prowadzonego przez Ciebie salonu potencjalnym klientom poprzez informacje tam zawarte, a wiadome jest, że ludzie bardziej ufają tym, kogo “znają”, dlatego też warto postawić na prowadzenie na niej bloga.
W artykułach tam zamieszczanych jesteś w stanie utwierdzić odwiedzające osoby o tym, że jesteś ekspertką w swojej dziedzinie – publikując treści, w których wykazujesz się specjalistyczną wiedzą i bezpłatnie udostępniając je potencjalnym klientkom, zyskasz w ich oczach, wzbudzisz zaufanie i wzmocnisz markę swojego gabinetu, co z pewnością przełoży się na zwiększenie rezerwowanych wizyt!
5. Zaoszczędzisz czas
Strona Internetowa pozwala Ci na zamieszczenie wszystkich informacji, które interesują Twoich potencjalnych klientów – od danych kontaktowych, przez informacje o konkretnych usługach, po ich ceny. Dzięki możliwości udzielenia odpowiedzi na wszystkie gromadzące się w głowach pytania tych osób, w jednym miejscu, oszczędzasz czas, który musiałabyś spożytkować na odpisywanie w wiadomościach prywatnych czy też rozmowach telefonicznych!
6. Konkurencyjne salony posiadają swoją stronę
Jeśli powyższe powody ku temu, aby zainwestować we własną stronę internetową, nie zdołały Cię przekonać, to warto przypomnieć, że konkurencyjne gabinety w Twojej branży w znacznej większości posiadają swoje witryny – tym samym przejmą każdego potencjalnego klienta, który będzie poszukiwał informacji w internecie, a którego miałabyś szansę pozyskać, gdybyś również ją posiadała.
Jak widzisz – strona internetowa jest w obecnych czasach czymś niezbędnym, jeśli chce się nieustannie poszerzać bazę swoich klientów, budować markę salonu i jego rozpoznawalność, a przede wszystkim utrzymać na rynku.
Zlecenie strony internetowej często jest postrzegane jako spory wydatek i rzeczywiście, aby otrzymać dobrze stworzoną witrynę, należy w nią odpowiednio zainwestować, aby móc oczekiwać satysfakcjonujących wyników, a prowadząc działalność w branży, w której jest tak ogromna konkurencja, cena takiej usługi dla właścicieli jest zaporowa.
Dlatego też z myślą o przedsiębiorcach branży Beauty stworzyliśmy ofertę, która pozwala na to, aby Twój biznes był widoczny w sieci, móc pozyskiwać większą ilość klientów i sprzedawać swoje usługi poprzez stronę internetową bez odczucia większego ubytku w posiadanym budżecie.
Teraz zastanawiasz się zapewne “Czy mogę sobie pozwolić na taki wydatek, jak strona internetowa?”.
A czy możesz sobie pozwolić na brak klientów, luki w terminarzu i bycie “niewidzialnym” w sieci?