Landing page zawsze jest tworzony z myślą o konkretnym działaniu – najczęściej jest to sprzedaż produktu lub usługi. Dlatego często jest projektowany na podstawie określonego schematu. To nie tylko ułatwienie dla odbiorców, ale również dla Ciebie, bo wystarczy, że dowiesz się, z czego składa się landing page.
W landing page kluczowe jest to, aby był spójny, jasno określał cel, a przy tym akcentował najważniejsze elementy. Dzięki temu zyskasz pewność, że odbiorcy zwrócą uwagę na to, co chcesz. Poza tym warto tworzyć je na osobnych podstronach, bo wtedy z łatwością wykorzystasz dopasowane frazy kluczowe.
Spis treści
Z czego składa się landing page? 6 elementów
Zachęcające nagłówki
To właśnie nagłówek sprawia, że użytkownicy decydują się na odwiedzenie Twojej strony bądź landing page. Dlatego postaraj się, aby był nie tylko chwytliwy, ale też wskazywał na to, co odbiorcy mogą znaleźć w środku. Ciekawym rozwiązaniem jest podkreślenie korzyści, wynikających z wykonania konkretnego celu. Możesz też po prostu wskazać cechy danego produktu lub usługi. Po prostu pozwól sobie na odrobinę kreatywności, choć pamiętaj też o tym, że nagłówki muszą od razu wskazywać na poruszaną treść. W końcu Internauci zazwyczaj kierują się właśnie nimi, jeszcze zanim zaczną czytać resztę tekstu.
Wyróżniające grafiki
Landing Page wręcz nie może istnieć bez wyróżniających się grafik. W końcu to właśnie one przyciągają uwagę, zachęcają do dłuższego przeglądania, a zarazem przekazują informacje. Dlatego zadbaj nie tylko o to, żeby główne zdjęcie było wyraziste. Spraw też, aby kolorystycznie nawiązywało do Twojej firmy, było dopasowane pod względem tematyki, a nawet przedstawiało konkretny produkt czy usługę. W dalszych częściach landing page także powinny znaleźć się przyciągające uwagę obrazki bądź ikonki. Jeżeli dodatkowo wzbogacisz stronę o animacje, to na pewno zainteresujesz odbiorców. Pamiętaj tylko o tym, aby zachować umiar, ponieważ zbyt duża liczba rzucających się w oczy elementów rozproszy uwagę użytkowników.
Widoczne Call to Action
Odbiorca, wchodząc na Twoją stronę, musi wiedzieć, czego od niego oczekujesz. Pomogą mu w tym widoczne, a zarazem zachęcające Call to Action. Dlatego koniecznie umieść je na górze strony, obok formularza kontaktowego i pod niektórymi blokami. Tak naprawdę liczba butonów z CTA na stronie zależy przede wszystkim od długości landing page – w przypadku ok. 10 tysięcy zzs postaw na maksymalnie 4 CTA.
Zastanawiasz się, jakie Call to Action sprawdzają się najlepiej? Przede wszystkim takie, które są wyraźne – pod względem wyglądu i przekazu. Dlatego stosuj proste hasła typu: kup teraz, zapisz się, czytaj więcej, zapisz się dzisiaj bądź zamów teraz. Zwróć też uwagę na względy estetyczne – zdecyduj się na buton w kontrastującym kolorze. Wówczas Internauci bez problemu dostrzegą ten przycisk.
Blok z korzyściami
Odbiorcy zawsze chcą mieć pewność, że reklamowany przez Ciebie produkt przyniesie im realne korzyści. Dlatego musisz je im wskazać, a dzięki temu uzmysłowisz użytkownikom, jak Twoja oferta może im się przydać. Zatem, jeżeli zastanawiasz się, z czego powinien składać się landing page, to koniecznie umieść na stronie blok z korzyściami. To jeden z najważniejszych elementów, więc zadbaj o to, aby znalazł się na górze podstrony. Wykorzystaj też animacje lub elementy graficzne do podkreślenia znaczenia poszczególnych zalet.
Pamiętaj o tym, żeby wskazać na korzyści, mające znaczenie dla Twojej grupy docelowej. Przeprowadź dokładną analizę, a wtedy z łatwością odkryjesz, co jest dla nich istotne i decyduje o wyborze danego produktu lub usługi.
Formularz kontaktowy
Bez wątpienia każdy landing page powinien składać się z formularza kontaktowego, z którego z łatwością będą mogli skorzystać odbiorcy. Możesz umieścić kilka bloków – jeden z na samej górze strony, a drugi na końcu. Dzięki temu jeszcze bardziej zwiększysz szanse na to, że użytkownik faktycznie nawiąże z Tobą kontakt. Zwróć tylko uwagę na to, aby formularz była skuteczny, a jednocześnie nie przytłaczał odwiedzających. Najlepiej, jeśli ograniczysz się maksymalnie do 3-4 pól. Wtedy uzyskasz najważniejsze informacje, które pozwolą Ci kontynuować kontakt. Poza tym zadbaj o ciekawy wygląd tego bloku. W końcu stanowi jeden z najważniejszych elementów strony, więc powinien się nieco wyróżniać, choć nie może też przytłaczać.
Cennik
Wielu użytkowników ceni landing page, gdzie jest umieszczony cennik – często to ten element decyduje o tym, czy w ogóle zagłębiają się w treść. Dlatego warto dodać blok z cenami, choć nie jest to obowiązkowe. Szczególnie gdy koszty są ustalane indywidualnie. Wtedy możesz dodać taką informację, a obok zamieścić buton z CTA. Ciekawym rozwiązaniem jest też przeprowadzenie darmowej wyceny. Po prostu staraj się dodawać jakiekolwiek informacje, które dotyczą kosztów, ponieważ dla wielu odbiorców są one kluczowym czynnikiem podczas podejmowania decyzji zakupowej. Poza tym dodanie takich opcji lub ostatecznych cen jeszcze bardziej zwiększa wartość merytoryczną przygotowanego landing page.