Sprzedawać w Internecie może każdy – w końcu nie potrzebujesz do tego magazynu, doświadczenia czy specjalistycznej wiedzy. Wystarczy znaleźć trochę miejsca w domu czy w garażu, zainwestować pieniądze w prosty sklep i zdecydować, co sprzedawać w Internecie.
Nie potrzebujesz w tym celu nawet kupować asortymentu, którego będziesz sprzedawać.
Kluczowe jest to, aby mieć dobry pomysł i znaleźć produkty cieszące się aktualnie dużym zainteresowaniem.
Przekonaj się, co dziś opłaca się sprzedawać w sieci i skąd mieć pewność, że jest na nie popyt.
Co sprzedawać przez Internet w 2024 roku?
W 2024 roku dużą popularnością cieszą się artykułu sezonowe (np. klimatyzatory na lato i ogrzewacze na zimę), hulajnogi elektryczne, eko żywność z dostawą do domu, zabawki edukacyjne, akcesoria do pracy zdalnej i wiele innych. Czytaj dalej, żeby dowiedzieć się więcej.
Pamiętaj, że do skutecznej sprzedaży produktów przez Internet warto zainwestować w sklep internetowy. Nasza firma specjalizuje się w tworzeniu nowoczesnych sklepów www.
Nie wiesz, co sprzedawać w sieci?
Google Trends to kopalnia pomysłów
Poniżej przygotowaliśmy kilka ciekawych pomysłów na to, co opłaca się sprzedawać w Internecie w 2024 roku. Jednak nie oznacza to, że musisz wybierać jedynie pomiędzy tymi propozycjami. Twoje możliwości są znacznie większe.
Zanim jednak w ciemno zdecydujesz się złożyć zamówienie w jakiejś hurtowni czy podpisać umowę dropshippingową, to wykonaj przynajmniej uproszczoną analizę rynku.
W tym celu świetnie sprawdzi się Google Trends. W innym naszym artykule możesz dowiedzieć się, jak wykorzystać Google Trends w swoim biznesie. Poniżej link.
Polecamy: Jak korzystać z Google Trends i czy warto używać tego narzędzia w 2024?
Zastanawiasz się nad sprzedażą artykułów wędkarskich? A może wolisz oferować kosze prezentowe czy ubrania dla zwierząt? Zatem koniecznie wpisz w pole wyszukiwania w Google Trends nazwę produktu czy kategorii.
Przekonasz się dzięki temu czy popularność tych towarów rośnie, czy to produkt sezonowy i kiedy szczególnie warto zacząć inwestować w ich promocję (fot.1).
Przekonasz się, czy w rejonie, gdzie mieszkasz, towar ten cieszy się dużą popularnością, jeśli tak, to być może przekona Cię do tego, że warto uruchomić również sprzedaż stacjonarną lub umożliwić kupującym odbieranie produktów osobiście (fot.2).
Może też okazać się, że zainteresowanie przez cały rok artykułami, które chcesz sprzedawać, jest na stałym i bardzo niskim poziomie. To powinno zapalić Ci żółtą lampkę ostrzegawczą i być może wstrzymać się przed zainwestowaniem w takie towary.
W takiej sytuacji lepiej poszukać innego pomysłu lub też spróbuj najpierw od sprzedaży na zasadzie dropshippingu.
Podobne: Co to jest dropshipping i jak zacząć zarabiać w ten sposób?
Co sprzedawać przez Internet? Ciekawe pomysły
1. Akcesoria dla brodaczy
Zapuszczanie i pielęgnacja brody oraz wąsa stało się bardzo popularne wśród mężczyzn w każdym wieku. Dlatego właśnie powstaje tak wiele salonów typu barber, ale nie każdy pan ma czas na częste odwiedzanie takich miejsc.
W tym momencie możesz wyjść im naprzeciw i stworzyć prawdziwy barber shop, czyli miejsce, gdzie dostępne będą sprawdzone kosmetyki do pielęgnacji brody i wąsów, takie jak:
- woski,
- olejki,
- pasty,
- szczotki.
Kolejną ciekawą kategorią są produkty do golenia czy strzyżenia wąsa bądź brody, np. brzytwy. One również powinny znaleźć się w Twoim sklepie internetowym. Stwórz społeczność brodaczy, którzy chętnie będą kupować w Twoim sklepie.
2. Ekologiczne akcesoria gastronomiczne
Jeśli nie chcesz od razu inwestować zbyt dużych kwot, koniecznie zdecyduj się na tańsze towary. Musisz jednak pamiętać, że aby więcej na nich zarobić, będzie trzeba również sprzedać ich znacznie więcej.
Ciekawym pomysłem są ekologiczne akcesoria gastronomiczne. Przez to, że rośnie świadomość społeczeństwa, a do tego Unia Europejska zakazuje sprzedaży coraz to kolejnych plastikowych słomek, talerzyków i inny akcesoriów, to warto zacząć sprzedawać ciekawą alternatywę.
W szczególności zwróć uwagę na przedmioty jednorazowe z papieru, bambusa, drewna czy z kartonu z recyclingu. Chodzi tutaj np. o słomki, talerze, sztućce, opakowania na wynos itp.
Inną ciekawą grupą są butelki wielorazowego użytku, które także są coraz popularniejsze. Trend związany z ekologią ciągle rośnie, więc warto znaleźć miejsce dla siebie w tym segmencie i ruszyć z własnym sklepem internetowym.
3. Artykuły dla czworonogów
Grono psiarzy i kociarzy rośnie każdego roku. To już nie tylko osoby, które adoptowały psa lub kota. Coraz częściej ta grupa bardzo poważnie podchodzi do zajmowania się swoimi pupilami. Chętnie też kupują dla nich nowe legowiska, ubranka, smycze, miski i zabawki.
Zgodnie z trendami na 2024 rok warto dodać do asortymentu produkty, które mogą przydać się psom i kotom.
Co ciekawe nie zawsze muszą to być jedynie gotowe towary, gdyż popularne mają stać się również legowiska handmade, czyli takie robione własnoręcznie i najlepiej jeszcze personalizowane, np. z imieniem psa.
Jeśli potrafisz robić takie przedmioty, to koniecznie otwórz sklep online i przestań zastanawiać się dalej, co sprzedawać w Internecie.
Być może dobrym pomysłem będzie też od razu skierowanie sprzedaży również poza granice Polski. W końcu ten trend w USA, Wielkiej Brytanii czy u naszych sąsiadów może być już znacznie bardziej rozwinięty.
4. Produkty związane ze spędzaniem czasu wolnego dla dorosłych
Nie tylko dzieciom może się nudzić! Warto otworzyć sklep internetowy, w którym znajdą się produkty zwalczające nudę, wymagające logicznego myślenia czy też kreatywności.
Mogą to być puzzle, zestawy do samodzielnego zrobienia różnych przedmiotów, tzw. DIY, akcesoria do malowania po numerkach, do dziergania czy robienia makramy.
Opcji jest tak wiele, że na pewno znajdziesz całą masę produktów, które pozwolą Ci się odstresować i ciekawie wypełnić wolny czas.
Gdy więcej czasu spędzamy w domach, szczególnie pożądane są takie produkty.
5. Sprzęty do pracy zdalnej
Coraz więcej osób decyduje się na zakładanie firm jedynie w trybie zdalnym, a do tego sporo przedsiębiorstw w związku z przedłużającą się pandemią koronawirusa także przeniosło się do sieci.
Wszystko to sprawiło, że gwałtownie wzrosło zapotrzebowanie na wiele sprzętów i trudno będzie ten trend zatrzymać w 2024 roku.
Jak wiadomo, im wyższy jest popyt, tym ceny również rosną. Zatem, gdy nie wiesz, co sprzedawać w Internecie, to zdecydowanie może Ci się opłacać sprzedawanie sprzętów przydatnych podczas pracy zdalnej.
Chodzi tutaj np. o laptopy, myszki komputerowe, ergonomiczne klawiatury, kamery internetowe, mikrofony, słuchawki z mikrofonami oraz tablety.
Z drugiej strony podczas wideokonferencji każdy chce wyglądać profesjonalnie i jak najlepiej, dlatego wzrosło też zainteresowanie takimi produktami, jak statywy, softboxy, tła czy lampy LED.
6. Zabawki sensoryczne i edukacyjne
Branża zabawkowa cieszy się od wielu lat sporym zainteresowaniem. Owszem, wzrosła również konkurencja w tym segmencie, jednak to i tak nie musi odstraszać Cię przed ruszeniem ze sprzedażą zabawek w Internecie. Dlaczego? Bo możesz w łatwy sposób znaleźć bezpieczne miejsce dla siebie. Wystarczy, że postawisz na jakąś niszę, np. właśnie na zabawki sensoryczne lub też zabawki edukacyjne.
Mają one uczyć poprzez zabawę i dzięki temu rozwijać maluchy w różnym wieku. Co ciekawe zabawki sensoryczne skierowane są nawet do kilkumiesięcznych dzieci, aby prawidłowo rozwijać ich zmysły – wzroku, słuchu oraz dotyku.
Ich popularność rośnie, ale możesz też wybrać zabawki edukacyjne, wśród których sporą popularnością cieszą się:
- klocki – szczególnie modele drewniane w różnych kolorach i kształtach,
- gry planszowe – znakomicie angażują całą rodzinę,
- maty edukacyjne, tablice manipulacyjne – uczą dzieci wielu praktycznych czynności, jak np. zawiązywanie butów, odkluczanie drzwi, zapinanie rzep itd.,
- zabawki interaktywne – np. zwierzątka, uczące języków obcych.
7. Artykuły spożywcze
Polacy już na dobre przyzwyczaili się do robienia zakupów przez Internet i coraz częściej sięgają także po produkty, które jeszcze nie dawno były utożsamiane jedynie ze sprzedażą stacjonarną. Chodzi tutaj oczywiście o artykuły spożywcze.
Pandemia sprawiła, że zaczęły powstawać sklepy internetowe przypominające standardowe supermarkety.
Nie brakuje też miejsc, skupiających się na sprzedaży wędlin, przetworów, mięsa, warzyw i owoców, pieczywa czy ryb.
Dzięki odpowiedniemu pakowaniu i szybkim dostawom kurierskim towary tego typu mogą być bezpiecznie dostarczone do kupujących. Sprawnie, błyskawicznie i bez wychodzenia z domu.
Wszystko wskazuje na to, że wiele osób zdąży przyzwyczaić się do jeszcze większej wygody i szerszej oferty, przez co zakupy artykułów spożywczych przez Internet będą trendem także w kolejnych latach.
Co ciekawe to także szansa dla bardziej regionalnych towarów czy potraw. Poprzez sprzedaż internetową możliwe staje się dotarcie z nimi do osób z całej Polski, a nawet jeszcze dalej. Konieczna staje się oczywiście odpowiednia promocja, np. pozycjonowanie lokalne.
8. Zdrowa żywność
Coraz bardziej wyodrębnia się jeszcze jedna grupa ściśle związana z artykułami spożywczymi. Mowa tutaj o zdrowej żywności i wszystkich produktach BIO.
Bycie fit i świadome robienie zakupów to trend, który ciągle rośnie. Coraz więcej osób czyta etykiety i kupuje jedynie produkty, które pozytywnie wpłyną na ich samopoczucie i zdrowie.
Otwierając nowy sklep internetowy warto dłużej zastanowić się nad sprzedażą towarów BIO.
Mniejsza zawartość tłuszczów i cukru, które zostają zastąpione błonnikiem oraz witaminami – wszystko to samo w sobie jest argumentem, aby robić zakupy akurat w Twoim sklepie online.
Ten rynek ma spory potencjał także dlatego, że świadomość polskiego społeczeństwa na temat zdrowego odżywiania nadal jest w fazie wzrostu.
Zatem warto wykorzystać przede wszystkim potencjał Content Marketingu. Świetnie sprawdzi się tutaj zainwestowanie w artykuły na blogu, które ukażą dlaczego warto odżywiać się zdrowo i jaki wpływ mają poszczególne produkty na zdrowie i życie osób zdrowych, ale też z różnymi chorobami. Teksty zawierające popularne słowa kluczowe, zapewnią przy okazji ruch organiczny z Google, zrobią z Ciebie eksperta i pozwolą wykreować markę.
Dobrym sposobem będzie też pokazanie, w jaki sposób można wykorzystać sprzedawane towary w praktyce. Świetną metodą bywa publikacja zdjęć na Instagramie czy dodawanie przepisów na YouTubie, Insta Stories, Tik-Toku czy na własnym blogu.
9. Jednoślady
Rynek w 2021 roku został opanowany przez hulajnogi elektryczne. Zwariowali na ich punkcie zarówno nastolatkowie, dorośli, jak i dzieci do tego stopnia, że hulajnogi stały się jednym z najczęściej kupowanych prezentów z okazji Pierwszej Komunii Świętej.
Wszystko wskazuje na to, że jednoślady (i to nie tylko hulajnogi) będą chętnie wybierane także w 2024 roku.
W końcu z jednej strony pozwalają na szybkie przedostanie się z punktu A do punktu B, a do tego są bardzo ekologiczne.
Oprócz hulajnogi warto dodać do asortymentu sklepu także rowery. W szczególności chodzi tutaj o modele Gravel. Sezon na rowery rozpoczyna się już pod koniec lutego, więc już wtedy musisz mieć w swoim sklepie jednoślady.
Nie zapomnij też o najtańszym rozwiązaniu, czyli o klasycznych hulajnogach, które również cieszą się sporą popularnością.
10. Artykuły sezonowe na lato i zimę
Oferowanie w sklepie produktów sezonowych jest dobrym pomysłem, ale tylko wtedy, gdy skupiasz się na towarach dostosowanych do różnych sezonów.
Ważne
Jeśli chcesz sprzedawać jedynie ozdoby skierowane na święta Bożego Narodzenia, to musisz przygotować się na to, że będziesz zarabiać tylko w ostatnim kwartale.
Jeśli chcesz w ten sposób sobie dorobić to OK, ale gdy sklep internetowy ma być Twoim głównym źródłem dochodu, to musisz dowiedzieć się, co sprzedawać w Internecie sezonowo, aby przez cały rok na tym zarabiać.
Ciekawym pomysłem będzie sprzedaż w sieci takich produktów, jak:
Klimatyzatory przenośne, wentylatory i wiatraki – latem, gdy temperatura przez kilka dni osiąga ponad 30 st. C, to rozpoczyna się w sklepach prawdziwy szał na punkcie sprzętów, które mogą zagwarantować, chociaż odrobinę ukojenia w trakcie upałów. Jak można się domyślić, ceny tych produktów wędrują w górę, a i tak szybko się wyprzedają. Dobrym rozwiązaniem może być oferowanie klimatyzatorów, które z jednej strony ochładzają powietrze latem, ale też mają funkcję ogrzewania powietrza, aby można było sprzedawać je także zimą.
Ozdoby świąteczne – gdy tylko zbliża się Boże Narodzenie, w głowach sporej części społeczeństwa znikają wszelkie hamulce. Nie chodzi tutaj jedynie o wydawanie pieniędzy na prezenty, ale też właśnie na ozdoby świąteczne. Zatem, gdy zastanawiasz się, co sprzedawać w Internecie w ostatnim kwartale, to zdecydowanie postaw na lampki Led, bombki, choinki, figurki, stroiki, maskotki przedstawiające skrzaty itp.
Meble ogrodowe i akcesoria ogrodowe – wszystko, co przyda się podczas relaksu na świeżym powietrzu, może być szansą na spory zysk. Wysokiej jakości meble ogrodowe z technorattanu czy rattanu to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych, a i tak cieszą one co roku sporym zainteresowaniem. Warto zwrócić uwagę także na różne akcesoria ogrodowe takie jak grille, parasolki, oświetlenie ogrodowe itp.
Dzieciom na pewno przypadnie do gustu trampolina ogrodowa i piaskownica, które gwarantują wiele frajdy i zachęcają do spędzania czasu wolnego na podwórku, zamiast przed ekranem komputera.
Akcesoria campingowe – wyjazdy wakacyjne pod namiot czy camping są tanie i gwarantują wspomnienia na całe życie. Jednak dzisiejsze biwakowanie może być znacznie bardziej komfortowe, gdy zabierze się ze sobą lodówkę turystyczną, przenośny prysznic, latarki, ciepły śpiwór, radio czy telewizor na baterie oraz inne akcesoria, które zwiększą Twój poziom wygody i bezpieczeństwa.
Co sprzedawać w Internecie w 2024 roku? Podsumowanie
Mamy nadzieję, że nasze cenne wskazówki pokazały Ci czym kierować się podczas wybierania asortymentu do sklepu internetowego, który ma największe szanse na sukces w 2024 roku.
Zastanów się czy chcesz sprzedawać w Internecie zabawki edukacyjne dla dzieci, a może hulajnogi elektryczne i rowery, zdrową żywność czy też artykuły sezonowe.
Postaw na wysoką jakość i postaraj się wyróżnić na tle konkurencji. Dzięki temu Twój sklep internetowy będzie chętnie wybierany przez cały rok.
Mierz trendy przy pomocy narzędzi takich jak np. Google Trends, aby mieć pewność, kiedy ruszyć ze zdwojoną promocją i jakie towary cieszą się coraz większą popularnością. Dzięki temu już nie będziesz musiał zastanawiać się, co sprzedawać w Internecie, bo wykresy i wskaźniki wyjaśnią wszystko czarno na białym.
A może w tym artykule powinny znaleźć się inne atrakcyjne produkty? Daj znać w komentarzu 🙂