fbpx
Blog

Czy warto zainwestować w platformę B2B?

Sprzedaż w modelu B2B, czyli business to business, wiąże się ze współpracą pomiędzy przynajmniej dwoma firmami. Kiedy owe podmioty gospodarcze działające w branży e-commerce, mogą zyskać spore korzyści, gdy skorzystają z platformy B2B.

Czym jest platforma B2B?

Platforma B2B – Business to Business – jest narzędziem stworzonym do realizacji wymiany handlowej między przynajmniej dwoma przedsiębiorstwami.

Standardowa wymiana handlowa między firmą a konsumentem to B2C (business to customer). B2B to po prostu stosunki handlowe wyłącznie między firmami, a platforma B2B jest narzędziem do skutecznej realizacji handlu.

platforma b2b

Zwiększenie produktywności, wzrost sprzedaży i większa kontrola nad zamówieniami – to tylko kilka najważniejszych zalet takiego rozwiązania.

Przekonaj się, co jeszcze może zyskać Twoja firma, gdy zainwestuje w platformę B2B w branży e-commerce.

Platforma B2B – Co to jest?

Otóż platforma B2B to rozbudowane oprogramowanie, które wykorzystywane jest w branży e-commerce, tj. w sprzedaży przez Internet.

To właśnie dzięki temu rozwiązaniu możliwe staje się zdalne obsługiwanie klientów biznesowych w sposób sprawny, bezpieczny i produktywny.

Kluczowe jest to, by platforma B2B była odpowiednio dostosowana do potrzeb klientów i oczywiście firmy,  która zdecyduje się ją wdrożyć.

Kto powinien zainwestować w platformę B2B w 2022 roku?

Olbrzymią zaletą platform B2B jest to, że można je wykorzystywać w różnych branżach.

Często najlepszym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na dedykowane rozwiązanie, które pozwoli po prostu na dostosowanie go do potrzeb Twojej działalności gospodarczej.

Warto jednak wskazać, że najwięcej korzyści z tego rozwiązania zyskają firmy dystrybucyjne, hurtownie oraz producenci.

Platforma B2B – Czy to się opłaca?

Twoja firma należy do działalności gospodarczych, które śmiało mogą sięgnąć po platformę B2B, ale nadal nie jesteś do niej przekonany? To zrozumiałe, skoro nigdy wcześniej nie miałeś do czynienia z takim rozwiązaniem.

Podobne: Jaki sklep internetowy otworzyć w 2022 roku?

Dlatego jeszcze przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji poznaj, co możesz zyskać, gdy postawisz na platformę B2B:

  • sprzedaż 24h/7 – dzięki temu rozwiązaniu możesz sprzedawać nawet wtedy, gdy Ty i Twoi pracownicy smacznie śpicie, dzięki automatyzacji zyskujesz niezależnie od godziny czy daty w kalendarzu;
  • nieograniczony dostęp do oferty – w każdej chwili klient może odwiedzić witrynę i przejrzeć Twoją ofertę, a później skontaktować się z przedstawicielami Twojej firmy lub od razu złożyć zamówienie;
  • transakcje bez prowizji – gdy zainwestujesz we własną platformę B2B, nie będziesz musiał już płacić prowizji za transakcję online u innych podmiotów, co będzie dla Ciebie znaczną oszczędnością;
  • zwiększenie produktywności – Twoi pracownicy będą mogli oszczędzić czas, gdyż wiele czynności, które są powtarzane w trakcie procesu sprzedaży, zostanie zautomatyzowanych.

Jak widzisz, realnie zwiększasz swój zysk, obniżasz koszty, a także realnie sprawisz, że komunikacja z kontrahentem stanie się znacznie łatwiejsza. Te korzyści zdecydowanie mogą odmienić Twój biznes.

8 funkcji platform B2B, na które warto się zdecydować

Najważniejsze jednak będzie to, by w trakcie zamawiania platformy B2B w branży e-commerce nie popełnić błędu. Co to znaczy?

Zbyt duża oszczędność czy nieprzemyślana decyzja może spowodować, że Twoja platforma B2B nie będzie tak efektywna i korzystna dla Twojej firmy, jak tego oczekujesz.

Podobne: Co sprzedawać w Internecie w 2022 roku?

Dlatego właśnie zwróć uwagę na listę funkcji, które przygotowaliśmy.

Najlepiej, aby Twoja platforma B2B posiadała:

  1. Integrację z programem handlowo-magazynowym, co oszczędzi sporo czasu i ułatwi pracę pracownikom;
  2. Możliwość zastosowania indywidualnych cen dla różnych klientów, np. dla stałych klientów dostępna będzie zniżka lub też w przypadku firm, które jednorazowo składają zamówienie na wyższą kwotę;
  3. Dostęp do historii zamówień oraz do listy kontrahentów, z którymi współpracujesz, dzięki temu łatwiejsza będzie analiza i kontakt z kontrahentami;
  4. Komunikator – platforma B2B w e-commerce powinna także posiadać wewnętrzny komunikator, który jeszcze bardziej ułatwi i przyspieszy sposób komunikacji pomiędzy kontrahentem a Twoją firmą, przydaje się to także podczas wysyłania przez klienta zapytań ofertowych;
  5. Intuicyjny i czytelny pulpit oraz panel klienta – składanie zamówienia nie powinno zajmować dużo czasu i być maksymalnie ułatwione, w końcu czas to pieniądz, więc musisz sprawić, by platforma B2B, z której będą korzystali Twoi klienci, była przejrzysta i prosta w obsłudze;
  6. Automatyczne raporty – automatyzacja może odbywać się na różne sposoby, jednym z nich jest także generowanie raportów, przedstawiających nie tylko wyniki sprzedaży, ale też rankingi kontrahentów, których zamówienia były największe czy też rankingi produktów, cieszących się największą popularnością;
  7. Możliwość przekazania klientowi informacji na temat aktualnej oferty, promocji itp. – dobrym rozwiązaniem w tym celu jest newsletter czy różne powiadomienia;
  8. Reklamy – funkcja, która pozwala na dodanie w łatwy sposób reklam związanych z akcjami promocyjnymi, zmianami związanymi z dostawą itd., to także bardzo ważne aspekty, o których nie można zapomnieć.

Gotowa czy dedykowana platforma B2B – Co wybrać?

Masz już sporą wiedzę na temat platformy B2B. Być może już nawet zdecydowałeś, że mogłaby ona pozytywnie wpłynąć na rozwój Twojej firmy. Dlatego właśnie warto pochylić się nad jeszcze jedną bardzo ważną kwestią, a mianowicie, tym, czy lepiej wybrać gotową, czy też dedykowaną platformę B2B.

Poznaj wady i zalety obu tych rozwiązań.

1. Gotowa platforma B2B – Zalety

Przez to, że nie wymaga ona modyfikacji, to dostępna jest w niższej cenie. Dzięki temu znacznie częściej mogą sobie na taki wydatek pozwolić właściciele nowopowstałych, małych i średnich firm.

Nie wymaga większego przygotowania i możesz natychmiast po jej wykupieniu rozpocząć sprzedaż.

Musisz jednak pamiętać, że takie rozwiązanie może nie być optymalne w przypadku każdej branży, tym bardziej, gdy jest ona niszowa, a Twoje potrzeby bardziej specyficzne.

Ciekawym rozwiązaniem w przypadku gotowych rozwiązań staje się też wynajęcie platformy i opłacanie opłaty abonamentowej.

2. Dedykowana platforma B2B – Zalety

Nie da się ukryć to znacznie droższe rozwiązanie. Jednak warto potraktować ten koszt jako inwestycję.

Podczas zamawiania takiej platformy B2B zyskujemy oprogramowanie, które w 100% odpowiada Twoim potrzebom i dzięki temu maksymalizujesz wszystkie korzyści, o których wcześniej pisaliśmy.

To opcja, o której szczególnie powinny pomyśleć duże przedsiębiorstwa oraz firmy o mniej standardowych procesach sprzedażowych.

Oceń ten artykuł:
[Ocen: 1 Średnia: 5]

    Hej! Potrzebujesz pomocy lub chcesz skorzystać z naszej oferty?

    Już od 8 lat pomagamy firmom zdobywać klientów w sieci. Sprawdź naszą ofertę:

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    dostępny

    Napisz na kontakt@zdobywcysieci.pl lub zadzwoń pod numer 501-757-664, żeby omówić warunki współpracy. Możesz także zostawić kontakt do siebie, a oddzwonię w ciągu 24 godzin. Czekam na kontakt :)

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.