Case Study

logo firmy tomkar

W 12 miesięcy zwiększyliśmy widoczność w wyszukiwarce Google o prawie 3000%.

TOP 3: Wzrost widoczności w Google z 0 do 111 fraz*

TOP 10: Wzrost widoczności w Google z 10 do 246 fraz*

TOP 50: Wzrost widoczności w Google z 104 do 940 fraz*

* dane dla domeny tomkarokna.pl wg. Senuto od 09.2022 do 09.2023

Zobacz jak zwiększamy widoczność w Google.

Tobie też możemy pomóc, niezależnie od branży.

tomkar senuto wykres
tomkar senuto wykres
tomkar senuto wykres 2

Poznaj różnice pomiędzy nami, a innymi agencjami.

Porównanie z konkurencją

Agencja Zdobywcy Sieci

Większość innych agencji

Pakiety serwisowe zabezpieczające przed nałożeniem restrykcji Google ze względu na problemy techniczne strony
Ścisła specjalizacja w obsłudze CMS WordPress
Pozycjonowanie stron zbudowanych na innych CMS
Wyszukiwanie najpopularniejszych słów kluczowych
Przygotowanie Audytu SEO
Wdrożenie wytycznych wynikających z Audytu SEO
Modyfikacje / Rozwój funkcjonalności strony
Prace przyspieszające ładowanie strony
Pisanie treści na bloga
Publikacja treści na blogu
Pisanie i publikacja artykułów sponsorowanych
Monitorowanie pozycji
Możliwość prowadzenia kampanii Google ADS, YouTube
Krótki, 1 miesięczny okres wypowiedzenia

Masz pytania? A może chcesz otrzymać bezpłatną wycenę?

Zostaw do siebie kontakt.

Project Manager

Łukasz Pietras
Project Manager
+48 501 757 664

    Przedstawiamy 10 etapów jakie wykonaliśmy, aby zwiększyć widoczność strony w Google.

    #1. Strona internetowa

    Budowa nowej strony www.

    Z perspektywy użytkownika mogłoby się wydawać, że celem zaprojektowania nowej strony było odświeżenie designu, ale kwestie wyglądu były tutaj na dalszym planie, bo to jest zawsze kwestia gustu, a my mieliśmy cel – konkretny cel – zbudowanie widoczności w Google.

    Właśnie dlatego głównie zwracaliśmy uwagę na aspekty techniczne jak prędkość ładowania, czytelną strukturę dla użytkowników i robotów Google oraz możliwość samodzielnej edycji strony przez klienta.

    tomkar przedtomkar efekty po

    #2. Utrzymanie strony

    Zadbanie o stabilne działanie strony.

    Klient zdał sobie sprawę, że strona internetowa bez regularnej opieki nie jest w stanie efektywnie rywalizować o wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Podstawą utrzymania dobrej wydajności i bezpieczeństwa witryny jest cykliczna aktualizacja systemu i wtyczek.

    Jest świadom, że nawet jednodniowa nieobecność strony w sieci, na przykład z powodu infekcji wirusowej, może prowadzić do obniżenia jej pozycji w rankingu, co bezpośrednio wpływa na mniejszą widoczność w wynikach wyszukiwania Google.

    Podkreśla się także, że Google, indeksując strony internetowe, wykorzystuje swoje zasoby, które generują realne koszty. W związku z tym, słabsze witryny są przez wyszukiwarkę degradowane do niższych pozycji.

    #3. Pierwsze planowanie działań SEO

    Analiza fraz i konkurencji.

    Klient to lokalna firma z Suwałk, która sprzedaje okna. Na pierwszy etap zaplanowaliśmy dla niego budowanie widoczności ogólnopolskiej na najpopularniejsze frazy związane z jego branżą. Dzięki temu osiągnęliśmy również wysoką pozycję lokalną.

    tomkar

    #4. Pierwsze działania SEO

    Audyt i jego wdrożenie.

    W przeciwieństwie do większości agencji, które przeprowadzają audyt SEO i ograniczają się do dostarczenia klientowi zaleceń samodzielnego wdrożenia, nasze podejście jest= zupełnie inne. My sami zajmujemy się kompleksowym wdrażaniem wytycznych wynikających z naszej analizy SEO. Oznacza to, że jeśli analiza wskazuje na potrzebę poprawy poszczególnych elementów strony lub jej rozbudowy o nowe podstrony, to my również zajmujemy się realizacją tych zadań – tak postąpiliśmy i w tym przypadku.

    Nasza metoda pracy ma kluczowe znaczenie, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że klienci nie cenią sobie sytuacji, w których muszą pełnić rolę pośrednika między różnymi firmami, a odpowiedzialność za projekt jest przekazywana między agencją SEO a firmą zarządzającą stroną internetową. Taka sytuacja jest niewygodna i mało efektywna. Właśnie dlatego w naszej agencji proces ten wygląda inaczej i oferujemy pełną obsługę SEO.

    #5. Pierwsze efekty

    Początki widoczności w Google.

    Po 3 miesiącach od rozpoczęcia działań SEO zaczynają być widoczne pierwsze efekty. Pierwszego miesiąca układamy plan i dbamy kondycję witryny, a od drugiego miesiąca zabieramy się za rozwój.

    Wykresy obrazują ilość widocznych fraz kluczowych. Nastąpił wzrost o 23 frazy w TOP 10 i o 161 w TOP 50. Na widoczność w TOP 3 musieliśmy jeszcze trochę popracować, na tym etapie wzrosła z 0 do 1 frazy.

    #6. Kolejne planowanie działań SEO

    Ustawiamy cele na widoczność lokalną.

    Tym razem planujemy budowę widoczności regionalnej. Wykonujemy analizę nastawioną na frazy sprzedażowe, pod usługi wykonywane przez klienta w kilkunastu miastach, które znajdują się na obszarze z którego pozyska potencjalnych klientów.

    Dobieramy frazy zarówno krótkie jak i złożone z wielu słów (tzw. “long tail”).

    Przykład frazy krótkiej: “okna Suwałki”
    Przykład frazy “long tail”: “tanie okna łódź cennik”

    #7. Kolejne działania SEO

    Wdrożenie kolejnych wytycznych audytu.

    W naszym podejściu do SEO, w pełni angażujemy się w wdrażanie wytycznych wynikających z przeprowadzonego przez nas audytu. Bierzemy na siebie odpowiedzialność za planowanie treści, piszemy artykuły, budujemy specjalnie dedykowane podstrony, które zwiększają widoczność wybranych fraz kluczowych. Dodatkowo, angażujemy się w działania związane z linkbuildingiem, które są kluczowym elementem w strategii pozycjonowania.

    Nie ograniczamy się tylko do początkowych działań. Kontynuujemy proces optymalizacji strony, systematycznie identyfikując i eliminując jej słabe punkty, które mogą negatywnie wpływać na jej pozycję w wyszukiwarce Google. Nasz zespół konsekwentnie pracuje nad ulepszaniem strony, zapewniając jej skuteczne i długotrwałe pozycjonowanie.

    #8. Zauważalne efekty

    Kolejne wzrosty widoczności w Google.

    Po kolejnych 4 miesiącach działań, efekty widoczne są na wykresach i pojawiają się zapytania klientów o produkty i usługi.

    Strona klienta widoczna jest w pierwszej 10 w wyszukiwarce Google na ponad 190 frazach ogólnopolskich, które najbardziej interesują użytkowników, a także na wiele fraz lokalnych, sprzedażowych.

    #9. Plany, działania, raportowanie efektów

    Systematyczność to podstawa SEO.

    Systematyczność w strategii SEO jest kluczowa, ale równie ważna jest cierpliwość. Proces pozycjonowania wymaga czasu, często wielu miesięcy, zanim zaczną pojawiać się pierwsze efekty.

    Dlatego, mimo że widoczne są już pierwsze rezultaty naszych działań, nadal angażujemy się w techniczną obsługę strony. Dbamy o jej stabilność i bezawaryjne działanie, co jest fundamentem każdej skutecznej strony internetowej. Kontynuujemy również planowanie długoterminowych działań, poszukujemy nowych, potencjalnie wartościowych fraz kluczowych i tworzymy nową treść, aby utrzymać i zwiększać widoczność strony w wyszukiwarce Google.

    Nasze działania raportujemy regularnie, co miesiąc, dostarczając klientom przejrzysty obraz postępu prac i kolejnych kroków. To wszystko robimy, aby nieustannie zwiększać widoczność strony w Google, mając na uwadze, że konkurencja jest ciągle aktywna i wiele firm ma za cel znalezienie się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania.

    #10. Podsumowanie, ale to jeszcze nie koniec…

    Widoczność w Google = więcej odwiedzin strony = więcej zapytań klientów.

    Jak widać, na poniższym wykresie z Senuto, klient posiadał stronę już wiele lat, ale sam staż posiadania strony nie powodował generowania ruchu na niej. Widoczność strony w Google trzymała się na poziomie średnio 50 fraz w TOP50. Dopiero nasze działania SEO przyniosły realny efekt w widoczności, co przełożyło się na ruch na stronie, a docelowo w ilości zapytań od potencjalnych klientów.

    Jednak to nie koniec. Nasze działania zataczają koło i nadal analizujemy, optymalizujemy, wdrażamy zmiany na stronie. Nadal budujemy widoczność w Google.

    Celowo w tym Case Study bazujemy na wykresach z Senuto, a nie z Google Analytics ponieważ są to narzędzia ogólnodostępne. Dzięki temu po wpisaniu domeny w Senuto sam możesz zweryfikować dane które tu przedstawiliśmy.

    Jesteś zainteresowany naszymi usługami? Masz pytania?

    Zostaw do siebie kontakt - oddzwonię.

    Project Manager

    Łukasz Pietras
    Project Manager
    +48 501 757 664

      Referencje.
      Poznaj opinie naszych klientów.

      Opinie