Zastanawiasz się, jak zacząć skutecznie reklamować swoje usługi medyczne przez Internet? Własna strona internetowa jest pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu. W końcu konieczne jest także to, by użytkownicy wybrali właśnie Ciebie – często nie jest to łatwe zadanie ze względu na dużą konkurencję. Pokażemy Ci jednak, jak znaleźć klientów w Internecie, abyś skutecznie zwiększył zainteresowanie swoją ofertą.
Strona internetowa to kluczowy element całej “układanki”, ponieważ bez niego nie będzie możliwe zrealizowanie najlepszych metod opisanych w tym artykule. Zobacz, jak za pomocą strony internetowej możesz dotrzeć do wielu nowych klientów.
Zerknij na spis treści aby od razu przejść do tego, co Cię interesuje:
- Własna strona internetowa
- Kampania Google Ads
- Kampania SEO
- Reklama w Google Maps (Google Moja Firma)
- Kampania Meta Ads
- Social Media
1. Własna strona internetowa
Własna strona internetowa to najważniejszy element skutecznej reklamy w Internecie.
Obecnie większość najbardziej dochodowych sposobów opiera się o serwis www (np. SEO i Google Ads) lub kieruje do niego potencjalnych klientów (np. reklama w mediach społecznościowych).
Własna strona firmowa – Zalety
Zalety wiążące się z posiadaniem własnej strony internetowej:
- możliwość odnalezienia Twojej firmy w Internecie – ponad 95% klientów szuka biznesów usługowych w formie online;
- budowa wiarygodności marki – aż 46% osób twierdzi, że responsywna i czytelna strona internetowa jest jednym z najważniejszych kryteriów pod kątem oceny wiarygodności przedsiębiorstw usługowych;
- łatwy dostęp do analiz i statystyk – posiadając stronę internetową możesz regularnie kontrolować m.in. ilość wejść do serwisu, najczęściej odwiedzane podstrony, a także czas spędzony w witrynie (wystarczy do tego wykorzystać Google Analytics 4);
- możliwość prezentacji swojego portfolio – właściciele stron internetowych nie muszą wymieniać z klientami zbędnych korespondencji na temat wcześniej zrealizowanych projektów, ponieważ najważniejsze informacje są zawarte na odpowiednich podstronach;
- szybkość nawiązywania kontaktów z klientami – jeżeli przekonasz konsumenta do skorzystania z Twoich usług, będzie on mógł skontaktować się z Tobą na wiele sposobów (np. wypełniając formularz kontaktowy, pisząc maila lub dzwoniąc do Ciebie osobiście poprzez podany numer telefonu w stopce strony).
Warto również wspomnieć, iż analiza zachowań użytkowników (np. wykorzystując Google Analytics 4) umożliwia poznanie ich zachowań i oczekiwań. Dzięki temu w przyszłości będziesz mógł prowadzić skuteczny remarketing.
Ile kosztuje strona internetowa?
Wiele zależy od złożoności Twojej oferty oraz indywidualnych preferencji. Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Prosta wizytówka (One Page) – 1900 zł netto
Jeżeli decydujesz się na sprzedażowy landing page (czyli stronę lądowania) bazujący na jednej zakładce (głównej), inwestycja wyniesie Cię prawdopodobnie 1 500 zł netto.
W tym przypadku możesz liczyć na ogólną prezentację Twojej firmy.
Specjaliści dostosują serwis w taki sposób, żeby internauta od razu po wejściu na stronę był kierowany do zapoznania się z ofertą i kontaktu z usługodawcą.
Strona biznesowa (Multi Page) – 2900 zł netto
Strona biznesowa obejmuje wszystkie najważniejsze zakładki, m.in.:
- Strona główna
- O firmie
- Oferta i cennik
- Realizacje
- Blog
- Kontakt
- i wszystkie inne podstrony zgodnie z życzeniem klienta.
Ceny za tego typu projekty nie przekraczają zazwyczaj 2 500 zł netto. Co ciekawe – specjaliści w tym przypadku piszą również treści i dostarczają niezbędne grafiki.
Rozbudowana strona biznesowa (Multi Page z większą liczbą zakładek) – 4900 zł netto
Rozbudowane strony firmowe dedykujemy większym przedsiębiorstwom usługowym, które mają już sporą bazę klientów, ale chcą pozyskać dodatkowy, bardziej kaloryczny ruch.
W tym przypadku oprócz stworzenia strony internetowej, specjaliści zazwyczaj zajmują się przygotowaniem serwisu do pozycjonowania (SEO).
2. Kampania Google Ads
Google Ads (dawniej AdWords) to system reklamowy umożliwiający natychmiastowe uzyskanie widoczności w płatnych wynikach wyszukiwania (zarówno tekstowych, jak i produktowych). System ten działa na bardzo prostej zasadzie – płacisz = jesteś widoczny. W przeciwnym wypadku widoczność Twojego serwisu natychmiastowo znika z Google.
W zależności od własnych preferencji, wykorzystując Google Ads możesz także stać się rozpoznawalny w sieci reklamowej Google Display Network oraz przedstawiać swoją ofertę w formie wideo na portalu YouTube.
Reklamodawcy rozliczają się z Google na podstawie:
- kosztu za kliknięcie reklamy (CPC – Cost Per Click);
- kosztu za tysiąc wyświetleń (vCPM – Cost Per Mile);
- kosztu za dokonanie konwersji (CPA – Cost Per Action).
Istnieje również opcja CPV (Cost Per View) używana w kontekście reklam YouTube (za jednorazowe obejrzenie).
85% przedsiębiorstw ankietowanych przez serwis WebFX uważa, że kampanie w płatnych wynikach wyszukiwania oraz SEO to jedne z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie. [1]
Należy jednak pamiętać, że samodzielna optymalizacja kampanii AdWords wiąże się zazwyczaj z “przepalaniem” budżetu. Najlepiej tego typu rozwiązania reklamowe zlecić specjalistom.
W ogólnym rozrachunku oddelegowanie obowiązków fachowcom może okazać się zdecydowanie tańsze.
3. Kampania SEO
Pozycjonowanie stron internetowych w Google opiera się na wynikach organicznych (naturalnych). Dzięki temu nie musimy płacić wyszukiwarce za osiągnięcie konkretnych pozycji.
Wystarczy do tego wdrożenie odpowiedniej strategii optymalizacyjnej obejmującej m.in. optymalizację treści, techniczne SEO oraz link building i content marketing.
Organiczne (naturalne) wyniki wyszukiwania znajdują się pod płatnymi wynikami tekstowymi. Jednak warto pamiętać, że wiele osób wykorzystuje wtyczki blokujące reklamy, co znacznie obniża efektywność Google Ads.
W kontekście branż usługowych SEO może okazać się lepszym rozwiązaniem od Google Ads w ujęciu długofalowym. Dlaczego? Ponieważ po zakończeniu współpracy z agencją reklamową, widoczność Twojej strony nie spada natychmiastowo, a w niektórych przypadkach nie spada w ogóle. Jeśli dochodzi do spadków, to tylko z jednego powodu – konkurencji, która pracuje nad SEO w momencie gdy Ty spoczywasz na laurach.
Jednak regularnie pracując nad SEO swojej strony możesz obserwować regularne wzrosty, podobnie jak nasi klienci. Poniżej przykład jednego klienta, dla którego prowadzimy kampanię od grudnia 2022 roku:
FITSZEF.PL
Skutecznie zwiększyliśmy ruch z 66 do 10 064 odwiedzin miesięcznie.
Więcej tego typu przykładów znajdziesz na podstronie Realizacje SEO.
Bardzo istotny jest fakt, iż decydując się na połączenie SEO & Google Ads możesz być widoczny podwójnie. Pod warunkiem, że wybrane frazy kluczowe pojawiają się na pierwszych miejscach.
Jako doświadczona agencja, rekomendujemy dążyć do uzyskania pierwszych pięciu (a nawet trzech!) wyników w Google, ponieważ dają one gwarancję pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki. Przez wzrost reklam w Google coraz rzadziej “scrollujemy” wyniki wyszukiwania.
4. Reklama w Google Maps (Google Moja Firma)
Wizytówka Google Moja Firma ma kluczowe znaczenie w kontekście budowania widoczności lokalnej, ponieważ nawet, jeżeli Twój klient nie szuka konkretnej usługi w Mapach Google, to pomimo wszystko zestawienie najpopularniejszych wizytówek wyświetli się w wynikach wyszukiwania.
Według statystyk, 28% wyszukiwań lokalnych kończy się zakupem lub skorzystaniem z usługi. [2]
Aby stać się widocznym w tzw. lokalnym 3-packu, należy:
- zadbać o pozytywne opinie w Google
- dodać atrybuty w panelu GMF
- stworzyć opis firmy składający się z kilku zdań
- dodać świadczone usługi
- regularnie tworzyć wpisy do aktualności
- praktykować lokalny link building
- stosować właściwe frazy kluczowe
Reklama firmy w Internecie poprzez wizytówkę Google Moja Firma jest kolejnym sposobem na dywersyfikację ruchu.
Dzięki GMF pozyskasz stałych i zdecydowanych klientów, a dodatkowo zbudujesz zaufanie wśród odwiedzających.
Obecnie jest to również jedna z najtańszych metod reklamowych online.
5. Kampania Meta Ads
Poprzednie metody, które opisaliśmy są związane ściśle z wyszukiwarką Google. Meta zarządza takimi platformami jak Facebook, Instagram czy WhatsApp i również oferuje własne kampanie reklamowe. Jeśli myślisz, że ograniczają się one wyłącznie do postów sponsorowanych na Facebooku i Instagramie, to jesteś w błędzie. Meta Ads daje Ci ogromne możliwości i w niektórych przypadkach sprawdza się nawet lepiej niż Google Ads.
6. Social Media
Szukasz skutecznego sposobu na reklamę firmy w Internecie?
Prowadzenie specjalistycznych mediów społecznościowych umożliwia bezpośrednią komunikację z klientami.
To szybka i profesjonalna obsługa zapytań.
Dobrym rozwiązaniem okazują się również płatne reklamy, m.in.:
- Facebook Ads
- Instagram Ads
- Tik Tok Ads
- Twitter Ads
- LinkedIn Ads
Minimalny budżet reklamowy w średnio konkurencyjnych branżach usługowych wynosi od 500 do 1000 zł.
Na płatnych formatach reklam skorzystają m.in.:
- masażyści
- księgowi
- mechanicy
- adwokaci
- fryzjerzy
- tatuażyści
- prywatni lekarze
Social Media możesz wykorzystać zarówno do pozyskiwania klientów, jak i rekrutacji pracowników.
Na początku rekomendujemy zdecydować się na dwa główne kanały marketingowe (np. Facebook & Tik Tok Ads), a następnie dywersyfikować ruch na bazie LinkedIna oraz Twittera (pod warunkiem, że Twoja grupa docelowa korzysta z wymienionych platform).