Wiedza

Trendy w e-commerce na 2020 rok, które musisz znać

Nowy rok to kolejne próby odkrywania tego, co dla klientów liczy się najbardziej, ale też podążanie za liderami Twojej branży i sprzedaży internetowej. Uda Ci się to, jeżeli w 2020 roku postawisz na jeszcze większy komfort użytkowników, a przy tym wykorzystasz nowoczesne technologie. Poznaj trendy w e-commerce na 2020 roku, które jeszcze lepiej pokażą Ci drogę, jaką masz podążać.

W nowym roku zwróć uwagę nie tylko na trendy w tworzeniu strony internetowej, ale również w sprzedaży internetowej. Dzięki temu Twoje działania będą kompleksowe. W tym celu wykorzystaj innowacyjne i nowoczesne rozwiązania. Zmień też podejście do klientów i ofertę, jaką zapewniasz. Sprawdź, co musisz dodać bądź zmodyfikować, by podążać za najnowszymi trendami.

Spis treści

Urządzenia mobilne są najważniejsze

Urządzenia mobilne są najważniejsze

Od 2015 roku systematycznie rośnie liczba użytkowników korzystających z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Wiąże się to także z tym, iż coraz więcej osób robi zakupy w ten sposób. Dlatego trendy w e-commerce na 2020 rok pokazują, że nadszedł czas telefonów, tabletów, iPadów itp. Jednak najważniejsza jest zmiana Twojego myślenia. Nie traktuj już wersji mobilnej Twojej strony internetowej jak dodatku, ponieważ teraz staje się najważniejszym elementem w e-commerce. Przyczyniło się do tego również działanie Google, gdyż wskaźniki konwersji są wyższe wtedy, gdy mobilna wersja witryny działa bez zarzutu.

Maksymalna personalizacja produktów

W kolejnym roku nie będzie już chodziło o podstawowe dopasowanie produktów bądź usług do potrzeb klientów. W 2020 roku musisz osiągnąć jeszcze wyższy poziom. Dlatego nie możesz ograniczać się już tylko do wysłania e-maila z imieniem odbiorcy. Musisz podporządkować treść, ofertę i sposób komunikacji do potrzeb klientów. Po prostu każdy z konsumentów ma mieć wrażenie, iż Twój sklep działa właśnie dla niego. Zatem pokaż, że zmiany bądź modyfikacje oferty nie stanowią dla Ciebie trudności, bo najważniejsze jest zadowolenie użytkowników. Zwróć również uwagę na to, że już prawie połowa klientów robiących zakupy online zwraca uwagę na maksymalną personalizację. Dlatego wykorzystaj ten trend do zwiększenia liczby konsumentów korzystających z Twojej oferty.

Natychmiastowa pomoc

Klienci w XXI wieku chcą działać natychmiastowo i nie lubią czekać, dlatego musisz zadbać o sprawny i jak najszybszy kontakt z użytkownikami. Gdy zadadzą Ci jakieś pytanie, mają wątpliwości co do oferowanych przez Ciebie towarów – musisz reagować szybko, bo ich zainteresowanie z czasem będzie mniejsze. Wtedy po prostu wybiorą Twoją konkurencję. Właśnie dlatego dobrym rozwiązaniem są czatboty, a także zatrudnienie moderatorów, którzy będą odpowiadali na pytania zadane w social mediach. Pamiętaj, że obecnie e-mail bądź infolinia tracą znaczenie, więc skup się przede wszystkim na fanpage’u i instagramie.

Content is king

Treść jest najważniejsza

Czy jako klient wybierasz sklepy, które nie posiadają lub mają, ale bardzo kiepskie opisy produktów? Zapewne nie, bo chcesz od razu uzyskać informacje na temat danego towaru bądź usługi. Dlatego przełóż to na swój sklep i zadbaj o dobry content. Jednak pamiętaj o tym, że treść nie może ograniczać się jedynie do opisów produktów lub kategorii. Ważne są także inne teksty, np. content na stronie głównej i artykuły na blogach.

Zwróć uwagę na to, że oprócz treści pisanej także inny content ma coraz większe znaczenie. Przede wszystkim odnosi się to do filmów wideo, które według prognoz do 2021 roku będą stanowiły 80% światowego Internetu.

Różnorodne metody płatności

Szybkie działanie odnosi się do wielu kwestii i ma ogromne znaczenie w e-commerce. Dlatego musisz zadbać, by w Twoim sklepie internetowym znalazły się różne metody płatności, które gwarantują możliwość natychmiastowego zapłacenia za zakupy. Jednak nie ogranicza się to jedynie do płatności krajowych, ale również zagranicznych. Klient wtedy nie chce zastanawiać się nad przeliczaniem waluty, bądź dodatkowymi prowizjami za płatności w dolarach, euro itp. Zatem nie ograniczaj się jedynie do tradycyjnych przelewów, tylko zagwarantuj możliwość płacenia kartą bankową i kredytową, automatyczne przelewy oraz Blik. Dzięki temu konsument sam wybierze wygodną dla siebie metodę płatności.

Dopasowanie do asystentów głosowych

Pamiętaj, że wygoda Twoich klientów jest najważniejsza, więc musisz do niej dążyć. Trendy w e-commerce na 2020 rok pokazują, iż kluczem do sukcesu będzie dopasowanie Twojego sklepu do asystentów głosowych, a zrobisz to poprzez optymalizację treści.

Zauważ, iż coraz więcej osób korzysta z Siri bądź Google Assistant, ponieważ umożliwiają szybki i łatwy sposób wyszukiwania. Dlatego nie pozwól, by ten komfort ominął Twoich klientów. Dzięki temu będą mogli korzystać z Twojej oferty bez żadnych barier.

Mniejsze zaufanie do influencerów

Zmniejsza się zaufanie do influencerów

Choć ten punkt może Cię zdziwić, biorąc pod uwagę ciągle wzrastającą liczbę influencerów, to jednak zaufanie do nich stopniowo coraz bardziej maleje. Przede wszystkim odnosi się to do polecanych przez nich produktów bądź usług. Klienci pomału zaczynają dostrzegać fakt, że to jest zwykła reklama, dlatego podchodzą sceptycznie do takich rekomendacji. Zatem dokładnie zastanów się nad tego typu promocją albo wybieraj influencerów, którzy cieszą się sporym zaufaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *