Wiedza

Jak wybrać kolor na stronę internetową?

W marketingu kolory mogą pomóc Ci osiągnąć sukces. W końcu przy pomocy różnych barw przekażesz odbiorcy pierwsze informacje, a także pokażesz, czym się zajmujesz. Poza tym źle dopasowany kolor może zniechęcić do dalszego przeglądania witryny, dlatego tak ważne jest przemyślane działanie. Wówczas nie tylko zachęcisz, ale też wzbudzisz pozytywne emocje. Dlatego dowiedz się, jak wybrać kolor na stronę internetową i wywołaj określoną reakcję u odbiorcy.

Pamiętaj, że kolor na Twojej witrynie wpływa na blisko 80% użytkowników. Jeżeli podejmiesz dobrą decyzję, to zyskasz ich aprobatę i zwiększają się Twoje szanse na to, że odbiorca spędzi więcej czasu na stronie. Natomiast wybór niewłaściwej barwy może zakończyć się to wyłączeniem witryny. Dlatego nie lekceważ mocy kolorów i dokładnie przemyśl wygląd strony.

Spis treści

Najważniejsze zasady wyboru koloru na stronę www

Zasady doboru koloru na stronie www

Istnieje kilka zasad, które pomogą Ci w wybraniu odpowiednich kolorów na Twoją witrynę. Jeśli się do nich dostosujesz, to z pewnością uzyskasz nie tylko ciekawy efekt wizualny, ale też przyciągniesz uwagę odbiorców. Pamiętaj, że blisko połowa użytkowników ocenia stronę po jej wyglądzie i to właśnie od tego zależy, czy zacznie ją dłużej przeglądać. Dlatego tak ważny jest dopasowany szablon oraz dobrze właściwe barwy. Dowiedz się zatem, jak podjąć dobrą decyzję.

Stosuj nietypowe połączenia

Badania pokazują, że użytkownicy dłużej przeglądają strony internetowe, na których zastosowano nietypowe połączenie kolorystyczne. W takim przypadku mózg potrzebuje więcej czasu na analizę, ponieważ stanowi to dla niego pewnego rodzaju nowinkę. Dlatego jest to dobry sposób na stronę główną, gdyż to właśnie ona zazwyczaj decyduje o tym, czy użytkownik będzie chciał dłużej pozostać na Twojej witrynie. Ważne jest jednak to, by w trakcie przeglądania strony znalazł tam kolejne informacje, które go jeszcze bardziej zaciekawią.

Wybierz kolory dopasowane do branży

Barwy na stronie dopasowane do branży

Czy wiesz, że Twoja podświadomość często łączy kolory z określonymi branżami? Zazwyczaj ma to związek z pewnymi skojarzeniami, bądź doświadczeniem z przeszłości. Dlatego, jeżeli weźmiesz to pod uwagę w trakcie wybierania barw na stronę, to użytkownicy od razu będą wiedzieli, co mogą znaleźć na Twojej witrynie. Pomyśl też nad zastosowaniem ciekawych połączeń kolorystycznych, a dzięki temu wyróżnisz się na tle konkurencji. Jednocześnie nadal będziesz wysyłać odbiorcy jasne sygnały.

Zastanawiasz się, jak wybrać kolor na stronę internetową, by dobrze dopasować go do Twojej branży? Przygotowaliśmy dla Ciebie małą ściągawkę, dzięki której bez problemu postawisz na barwę dopasowaną do Twojego biznesu. Szczególnie zwróć uwagę na kolor:

  • Brązowy – wybierz ten kolor, jeżeli prowadzisz sklep związany z branżą gastronomiczną, a szczególnie kawiarnię lub cukiernię. Brąz jest też łączony z naturą, ziemią i roślinami, dlatego sprawdzi się na stronach związanych ze zwierzętami, ogrodnictwem, rolnictwem i przemysłem motoryzacyjnym.
  • Błękitny – zazwyczaj jest wykorzystywany przez branżę turystyczną. Pastelowe odcienie niebieskiego wywołują spokój, dlatego doskonale sprawdzają się w przypadku biur podróży i salonów odnowy biologicznej.
  • Zielony – kojarzy się z ekologią, pieniędzmi i zdrowym stylem życia. Dlatego doskonale sprawdzi się na Twojej stronie, jeżeli jest związana z bankowością, giełdą czy ekologiczną żywnością.
  • Szary – idealnie nadaje się, jako główny kolor w branży technologicznej.
  • Niebieski – jest kojarzony z usługami technologicznymi i zazwyczaj jest łączony z różnymi odcieniami szarości. Poza tym możesz postawić na ten kolor na stronie związanej ze służbą zdrowia oraz lotnictwem.
  • Czarny – podobnie jak fiolet jest utożsamiany z luksusem. Dlatego zdecyduj się na ten kolor, jeżeli masz stronę z markowymi ubraniami, butami, a także dla sklepów jubilerskich.
  • Biały – to jeden z najpopularniejszych kolorów na stronach, dlatego często występuje w połączeniu z innymi barwami. Jako główny odcień wybierz go, jeżeli masz witrynę dotyczącą branży medycznej i przemysłu odzieżowego.

Kieruj się zasadami właściwego łączenia kolorów

Łączenie kolorów na stronie na zasadzie kontrastu

Skoro wiesz już, jaki powinien być przewodni kolor dla Twojej branży, to zwróć też uwagę na to, iż możesz go zestawić z inną barwą. W tym celu skorzystaj z koła kolorów i zaznacz na nim najważniejszy odcień na Twojej stronie. Następnie sprawdź, jaka barwa znajduje się naprzeciw koloru, który zaznaczyłeś. Jeśli chcesz uzyskać mniej krzykliwy efekt, to po prostu wybierz barwy znajdujące się bliżej środka koła – wtedy mają więcej bieli.

Postaw na kolor dopasowany do grupy odbiorczej

Zwróć uwagę na to, że w zależności od wieku i płci użytkownicy mogą różnie postrzegać te sam kolory — w jednym przypadku wywołują pozytywne, a w innym negatywne emocje. Dlatego tak ważne jest to, żebyś zawsze kierował się gustem i oczekiwaniami Twojej grupy docelowej. Dzięki temu przy pomocy kolorów wzbudzisz ich radość bądź zaciekawienie, a nie zniechęcenie. Jeżeli boisz się, że podejmiesz złą decyzję, to po prostu postaw na uniwersalne kolory typu niebieski, czerwony i zielony. Wtedy na pewno nie narazisz się na negatywne emocje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *