Wiedza lokalna

Dlaczego warto łączyć sprzedaż internetową z lokalną w Bydgoszczy?

Zastanawiasz się, czy zacząć prowadzić sklep online, czy stacjonarnie w Bydgoszczy? Nie musisz wybierać jednej z tych opcji, ponieważ możesz je połączyć. Dzięki temu zyskasz bezpośredni kontakt z niektórymi klientami, ale też wskażesz, która grupa odbiorców jest dla Ciebie najważniejsza. Takie działanie ma również inne zalety. Przekonaj się, dlaczego warto łączyć sprzedaż internetową z lokalną w Bydgoszczy i zacznij czerpać z tego korzyści.

Zamykanie się tylko na lokalną społeczność sprawi, że w końcu osiągniesz pewien poziom zainteresowania i dochodów, którego nie będziesz w stanie podwyższyć. Przede wszystkim będzie się to wiązało z nasyceniem Twoją ofertą, dlatego sprzedaż online pomoże Ci w dalszym rozwoju.

Spis treści

5 zalet prowadzenia sprzedaży online i stacjonarnej

Zalety sprzedaży stacjonarnej i online w Bydgoszczy

Wiele branż trudno jest całkowicie przenieść do Internetu np. ze względu na konieczność regularnych spotkań z klientami. Jednak nie oznacza to, że nie możesz rozpocząć działalności w sieci. Po prostu musisz jeszcze bardziej przemyśleć to, jak powinna wyglądać Twoja internetowa oferta. Zastanawiasz się jeszcze, dlaczego warto łączyć sprzedaż internetową z lokalną w Bydgoszczy? Przygotowaliśmy dla Ciebie listę najważniejszych zalet — sprawdź je i przekonaj się, czy jest to rozwiązanie, które Ci odpowiada.

Bezpośredni kontakt z klientami

Zależy Ci na stałym kontakcie z klientami? Internet Ci to umożliwia, a prowadzenie sklepu bądź innej działalności w Bydgoszczy pozwoli Ci na utrzymywanie stałego kontaktu z odbiorcami. Dzięki temu wzbudzisz w nich większe zaufanie, co na pewno wpłynie pozytywnie na dalsze zainteresowanie Twoją ofertą. Poza tym, jeśli nie wyobrażasz sobie pracy bez bezpośredniego kontaktu z ludźmi, to takie rozwiązanie jest dla Ciebie idealne.

Możliwość odbioru w lokalnej siedzibie

Prowadzisz sklep internetowy, ale masz też siedzibę w Bydgoszczy? Zatem koniecznie zrób z tego Twój atut. Wystarczy, że umożliwisz lokalnym klientom odbiór osobisty produktów zakupionych w sieci. Najlepiej, by taka opcja była dostępna za darmo. Dzięki temu zachęcisz miejscową społeczność do skorzystania z Twojej oferty, ale też staniesz się konkurencyjny względem sprzedawców z Bydgoszczy.

Oszczędność dla klientów

Połączenie sprzedaży zapewnia klientom oszczędności

Oferując sprzedaż przez Internet i odbiór w sklepie stacjonarnym, sprawiasz, że mieszkańcy Bydgoszczy mogą sporo zaoszczędzić. W końcu nie muszą już dłużej przejmować się kosztami związanymi z dostawą. Oprócz pieniędzy zyskują też czas, ponieważ mogą w dowolnej chwili zrobić zakupy w Twoim sklepie internetowym w Bydgoszczy — jadąc komunikacją miejską, siedząc w poczekalni do lekarza lub podczas przerwy w pracy. Dzięki temu klienci nie tracą swojego cennego czasu na stanie w kolejkach. Poza tym mogą w dowolnej chwili odebrać zamówienie, więc nie muszą dostosowywać się do godzin pracy kurierów lub poczty.

Szerzenie lokalnej kultury

W Twoim sklepie internetowym możesz sprzedawać przeróżne towary np. związane z lokalnym folklorem lub po prostu żywność kuchni regionalnej. Takie produkty cieszą się największą popularnością w Bydgoszczy bądź innych miastach, gdzie są szczególnie znane i cenione. Jednak sprzedając produkty regionalne w Internecie, możesz dodatkowo szerzyć kulturę Bydgoszczy na całą Polskę lub świat. Szczególnie jeżeli postawisz na artykuły spożywcze typu praliny, gęsinę lub powidła śliwkowe. Zazwyczaj żywność jest ograniczeniem ze względu na krótki termin przydatności, ale jeśli zapewnisz szybką dostawę, to bez problemu dostarczysz takie produkty do okolicznych miejscowości.

Prowadzenie sprzedaży uzupełniającej

Łączenie sprzedaży online z lokalną umożliwia wprowadzenie sprzedaży uzupełniającej

Sprzedaż w Internecie możesz potraktować, jako uzupełnienie swojej stałej oferty. Szczególnie jest to dobre rozwiązanie, jeżeli w Bydgoszczy zajmujesz się usługami. Takie połączenie pozwoli zwiększyć Ci dochody. Poza tym znajomość branży oraz Twoje doświadczenie sprawią, że zyskasz opinię eksperta, a klienci będą mieli do Ciebie jeszcze więcej zaufania.

Zwróć uwagę na to, że prowadzenie sprzedaży uzupełniającej w sieci jest doskonałym rozwiązaniem szczególnie w przypadku niektórych branży np.:

  • Fryzjerstwo — w takim przypadku w swojej stacjonarnej siedzibie w Bydgoszczy wykonuj standardowe usługi, czyli ścinanie i stylizację włosów. Natomiast w Internecie sprzedawaj produkty do pielęgnacji, układania bądź farbowania włosów. Takie rozwiązanie sprawdzi się jeszcze lepiej, jeżeli zaczniesz prowadzić bloga, gdzie zdradzisz, jak prawidłowo korzystać z tych kosmetyków.
  • Nauczanie — pracujesz w szkole i chcesz zacząć prowadzić sprzedaż internetową? To naprawdę można połączyć, a przy okazji nie musisz rezygnować ze stałego kontaktu z uczniami. Wystarczy, że w sieci zaczniesz udzielać korepetycji online — wtedy klienci mogą kupować od Ciebie godziny lekcyjne, które przeprowadzisz przez Internet.
  • Kwiaciarnie — sprzedaż internetowa w połączeniu z lokalną działalnością, to idealne rozwiązanie dla kwiaciarni. W sieci możesz sprzedawać gotowe bukiety, a następnie rozwozić je w Bydgoszczy i okolicznych miejscowościach. Dzięki temu skutecznie rozszerzysz swoją działalność, ale też staniesz się konkurencją dla kwiaciarni w innych częściach miasta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *