Zaskoczył Cię kryzys i starasz się znaleźć sposób na podreperowanie swoich finansów? Zatem koniecznie postaw na biznes w Internecie — w końcu tam nie ma żadnych ograniczeń. Pamiętaj też o tym, że sklepy internetowe pozwalają Ci nie tylko na działanie lokalne, czyli w określonym mieście np. Białymstoku, ale również dotarcie do szerszego grona odbiorców. Dzięki temu zwiększają się Twoje szanse na sukces. Przekonaj się, jak możesz to osiągnąć i przetrwać kryzys.
Pamiętaj, że wielu światowych liderów zaczynało działać w czasach kryzysu. Jednym z przykładów jest Brian Chesky, czyli jeden z pomysłodawców i twórców serwisu AirBnB. Założył go w 2008 roku, czyli w trakcie trwania ówczesnego kryzysu finansowego. Dziś platforma jest warta ponad 30 mln dolarów. Dlatego bierz przykład ze zwycięzców i wykorzystaj swoją szansę na sukces.
Spis treści
Postaw na sprzedaż internetową
W czasach kryzysu bardzo szybko następuje weryfikacja umiejętności przystosowania się do nowej rzeczywistości, wtedy też następuje podział na trzy grupy ludzi. Pierwsza z nich to osoby, które nie potrafią odnaleźć się w nowej sytuacji — są zniechęceni i mało elastyczni. Druga grupa to ludzie zadowoleni z tego, co mają — często brakuje im odwagi, by osiągnąć jeszcze więcej. Trzeci typ ludzi to zwycięzcy — są elastyczni, nastawienia na sukces i nie bojący się ryzyka. Jeżeli chcesz należeć do trzeciej grupy, to po prostu skorzystaj ze sposobów, dzięki którym nie tylko przetrwasz kryzys w Białymstoku, ale też zdobędziesz klientów i zaufanie internautów. W dobie rozwoju sprzedaży internetowej to właśnie tam powinieneś szukać swojej szansy, dlatego zacznij od dobrego pomysłu, a następnie zadbaj o rozwój Twojego sklepu internetowy w Białymstoku.
4 sposoby, dzięki którym przetrwasz kryzys w Białymstoku
Zmiana sposobu myślenia to tylko pierwszy krok, który musisz podjąć, by osiągnąć sukces i przetrwać kryzys gospodarczy wynikający z pandemii. Musisz też znaleźć odpowiedź na pytanie: czym zainteresujesz lokalnych klientów z Białegostoku, a także szersze grono odbiorców. Dlatego rozpocznij research, zbadaj rynek i zabierz się do pracy. Skorzystaj również z naszych sposobów na osiągnięcie sukcesu w czasach kryzysu.
Wykorzystaj swoje umiejętności
Przede wszystkim rozpocznij od ustalenia, co właściwie możesz zaoferować mieszkańcom Białegostoku, a nawet odbiorcom z całej Polski. W tym celu weź kartkę papieru i zapisz na niej swoje umiejętności bądź zasoby, jakie posiadasz. Może to być związane z pracą, jaką wykonywałeś dotychczas bądź wiedza wynikająca z zainteresowań. Po prostu zapisz na kartce wszystkie swoje kompetencje, a następnie zacznij je analizować i wybierz te, które chcesz rozwijać, ale też mogą Ci się przydać podczas tworzenia biznesu w Internecie.
Zastanów się, czego potrzebują odbiorcy
Wiesz już, co możesz dać internautom i lokalnym odbiorcom. Teraz musisz zastanowić się, czy Twoje umiejętności są dla nich przydatne. To jeden z najtrudniejszych etapów i powinieneś go realizować równocześnie z następnym krokiem. Ważne jest również to, żebyś poruszył swoją wyobraźnię i nie kierował się tylko wyznaczonymi ścieżkami. W końcu sklepy internetowe mogą posłużyć Ci do sprzedaży naprawdę unikatowych rzeczy np. wyrobów handmade. Jeżeli wcześniej pracowałeś w branży gastronomicznej, to możesz zacząć sprzedawać kursy gotowania. Fryzjerzy powinni zainwestować w sprzedaż lekcji samodzielnego wykonywania fryzur lub ścinania włosów. W końcu ludzie właśnie tego teraz potrzebują. Na pewno znajdziesz też wiele innych pomysłów związanych z Twoją branżą.
Jeżeli chcesz działać bardziej lokalnie, to zacznij odkupywać od mieszkańców Białegostoku stare, ale w dobrym stanie ubrania. Następnie przerób je i stwórz z nich zupełnie nowe rzeczy zgodne z panującą modą. Później sprzedaj je w sieci po okazyjnej cenie. Z czasem możesz też zacząć uczyć internautów, jak samodzielnie szyć ubrania korzystając przy okazji z tego, co mają w domu.
Ustal grupę odbiorców
Zastanów się do kogo ma trafiać Twój biznes w Internecie. W końcu dzięki temu łatwiej będzie Ci ustalić, czym powinna charakteryzować się Twoja oferta. Poza tym w ten sposób określisz także, jakie kanały dystrybucji i sposoby promocji będą najlepsze w Twoim przypadku. Zastanów się również, czy chcesz ograniczać swoją działalność jedynie do mieszkańców Białegostoku, czy może ma to być jedna z grup Twoich odbiorców. Jest to istotne np. ze względu na profity, jakie będą czekały na lokalnych kupujących — darmowy odbiór w punkcie, program lojalnościowy itp.
Nie bój się inwestować
W czasach kryzysu pierwsza myśl, jaka pojawia się w Twojej głowie, na pewno jest związana z potrzebą oszczędzania i „zaciskania pasa”. Jednak nie zawsze jest to dobre rozwiązanie, ponieważ może to ograniczać szanse na osiągnięcie sukcesu. Choć oczywiście konieczna jest rozwaga, to jednak bez inwestycji nie zaczniesz zarabiać. W końcu nawet założenie sklepu internetowego wiąże się z kosztami, ale bez tego nie będziesz mógł zacząć sprzedaży w sieci. Dlatego nie bój się niektórych wydatków, po prostu zachowaj rozsądek i zastanów się, czy Twój biznes w Internecie może się bez tego rozwinąć. Jeżeli odpowiedź brzmi nie, to zaryzykuj, bo to może przynieść Ci sukces.